FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nope, helaas... :nooo:

Vleugelconstructie zonder frame klopt hier wel, maar het is geen Jeannin stahltaube... (staart klopt niet, koelelementen voor motor kloppen niet, motorkap is anders etc.)
 
Nog éénmaal het grof geschut bovenhalen :

Hieronder alle versies van de Taube

<dl><dt>Albatros Taube</dt><dd>Produced by the Albatros Flugzeugwerke</dd><dt>Albatros Doppeltaube</dt><dd>Biplane version produced by the Albatros Flugzeugwerke.</dd><dt>Aviatik Taube</dt><dd>Produced by the Aviatik.</dd><dt>DFW Stahltaube (Stahltaube)</dt><dd>Version with a steel frame.</dd><dt>Etrich Taube</dt><dd>Produced by the inventor Igon Etrich.</dd><dt>Etrich-Rumpler-Taube</dt><dd>Initial name of the Rumpler Taube.</dd><dt>Gotha Taube</dt><dd>Produced by the Gothaer Waggonfabrik</dd><dt>Harlan Pfeil Taube</dt><dt>Halberstadt Taube III</dt><dd>Produced by the Halberstadt.</dd><dt>Jeannin Taube (Jeannin Stahltaube)</dt><dd>Version with a steel frame.</dd><dt>Kondor Taube</dt><dd>Produced by the Kondor.</dd><dt>Lüdemann Taube</dt><dd>Produced by the Lüdemann.</dd><dt>RFG Taube</dt><dd>Produced by the Reise- und Industrieflug GmbH (RFG).</dd><dt>Roland Taube</dt><dt>Rumpler-Taube</dt><dd>Produced by Edmund Rumpler, Luftfahrzeugbau.</dd><dt>Rumpler Delfin-Taube (Rumpler Kabinentaube "Delfin")</dt><dd>Version with a closed cabin, produced by Edmund Rumpler, Luftfahrzeugbau.</dd></dl>
 
Diverse "Taube's" kende ik al, dat is 'm niet,
Was blijkbaar niet helemaal duidelijk, het is dus GEEN Taube.
Wel familie zoals je aan de vleugels kunt zien (vorm van één of ander zaadje).

Theo Coenen zat warm, zal nog een tipje van de sluier liggen, het is in ieder geval een Rumpler :D

Een Rumpler uit 1914 dus
geen extra dragende constructie onder de vleugel
geen Taube.
 
Dan moet het de Rumpler 1914 Military Mono zijn !
:thumbsup: Hier het originele plaatje:
Rumpler_eindecker.jpg


Je bent aan zet Teus :D
 
het is de Austin Osprey Triplane

Osprey Triplane of which only one was made was intended to compete with the Sopwith Snipe. The Osprey was of wooden construction with fabric skinning and was powered by a 230hp Bentley B.R.2 nine-cylinder rotary engine. Armament comprised two fixed and synchronised 7.7mm Vickers machine guns and one semi-free Lewis gun of similar calibre on the rear spanwise member of the middle-wing centre section. The Osprey was flown for the first time in February 1918, but performance proved to be inferior to that of the Snipe, and construction of the other two prototypes was abandoned.

Specification:
Wing span: 22 ft. 8 in Length: 17 ft 5 in Height:10 ft 7 in Wing Area: N/A
Weights Empty: 1100 lb. Loaded: 1883 lb.
Performance Max Level Speed: 118 mph

fagotje
 
:thumbsup: Om precies te zijn: Austin A.F.T.3 Osprey verder valt er weinig meer aan toe te voegen.

Fagotje is aan zet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is geen vliegtuig want zit geen motor op :nooo:
:rolling:

Nope, kan net als Bart dit soort vogels, zeker op zo'n wazige foto's, niet uit elkaar houden... :rolleyes:
Zal een gooi doen, DG glider aan de winglets te zien???? DG1000T ofzo (die heeft relatief snel motortje erop), mist alleen die rare knik in de vleugels volgens mij...

Of electrisch aangedreven? Antares ofzo?
 
Een "ASG 29 E" (met de "E" van electromotor) van Alexander Schleicher GmbH & Co, Poppenhausen, Bundesrepublik Deutschland ....!?

Die rare knik is om je op het verkeerde been te zetten, de buitenste vleugel-"helft" moet nog vastgeschroeft .... (zie tegenoverliggende vleugel)

P.S. de "E" staat in werkelijkheid voor Einziehtriebwerk en daar staat weer een klein 2 ciindertje van 18 PK op ......
 
Laatst bewerkt:
Al die zweefgevallen lijken zo op elkaar .... :? ....

Het kan ook een "Schempp-Hirth Discus" of een "DG Flugzeugbau GmbH DLG DG-1000-T" zijn ......
 
Een "ASG 29 E" (met de "E" van electromotor) van Alexander Schleicher GmbH & Co, Poppenhausen, Bundesrepublik Deutschland ....!?

Die rare knik is om je op het verkeerde been te zetten, de buitenste vleugel-"helft" moet nog vastgeschroeft .... (zie tegenoverliggende vleugel)

P.S. de "E" staat in werkelijkheid voor Einziehtriebwerk en daar staat weer een klein 2 ciindertje van 18 PK op ......

Thanks Dirk, had ik niet gezien... :p

Broertje van de ASG misschien, ASH-26E met 50pk wankelmotor???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top