Spitfire's e/o Hurricane's gezocht!

  • Topicstarter Topicstarter Goldfish
  • Startdatum Startdatum
Hoi,

@ Jan: Inderdaad daar is spijtig genoeg niet de tijd voor...moet nu al enorm snel gaan.

@ Arthur: Die film heb ik nog niet gezien, moet ik zeker eens een keer gaan huren, wel grappig ze gebruiken verschillende toestellen door elkaar...of ben ik weer aan het overdrijven. :D

@ Han: Prachtig toestel ben je daar aan het bouwen...leuk hé zo'n webcam. :) trouwens vandaag allemaal naar Han kijken want ik ben pas om 23 uur thuis van een opleiding in Antwerpen...

@ Danny & Arvid: Er is besloten om de (foute) spinners te gebruiken en een andere schroef aan te schaffen 2 blad.

@ Frank: Prachtige toestellen!!! Mk14? Welke schaal zijn deze?

@ Berto: Klopt het zijn zilverkleurige toestellen, tja...jij als vaste bezoeker van de cam kan het weten hé. ;) Leuk om iedereen daar zo vaak te zien.


Inderdaad dat valt op in Nederland dat jullie mooie velden, startbanen hebben...

Groetjes en tot kijks... ;)

Tom
 
Deelen

@Frank,

Luchtmacht ??? die zijn toch weg !!!!!!!

Ik ben wel eens wezen kijken (achter het hek hoor) verder mag niet, moet allemaal 14 dagen van te voren gemeld worden, maar daar wordt niet zo heel erg druk modelgevlogen, jammer is wel dat de Brik vele oude leden heeft die NIET vliegen en er is zekers wel een ledenstop.

Bel voor de gein maar eens op en probeer gewoon lid te worden, LUKT dus NIET!!!!, ook al ga je niet eens vliegen, dat is mijn ervaring bij een poging mij aan te melden bij de Brik.

Oeps ik was ff ofline
 
de Luchtmacht heeft ons gewoon een maximum aantal leden toegestaan.....

Ze zouden (naar mijn mening) ook kunnen zeggen: 'Er mogen nooit meer dan vijf (5) vliegtuigen tegelijk in de lucht zijn'.

(Of 6 of 7 of 4 of 3 of whatever . . . :roll: )

Of zie ik dan iets over het hoofd? :confused:


jan.
 
Tja, misschien is het een "TE hecht" clubje :-(

Zou ook graag daar lid worden maar ja, zoals ik al zei is daar geen enkele mogelijkhied toe :cry:

Ach wie weet over een paar jaar ;-)
 
Tja, misschien is het een "TE hecht" clubje :-(

Zou ook graag daar lid worden maar ja, zoals ik al zei is daar geen enkele mogelijkhied toe :cry:

Ach wie weet over een paar jaar ;-)

Berto,
ik ben 'opgegroeid' op de vliegclub Zuid Ginkel (vanaf m'n 16e) en dacht ook dat het 'onmogelijk' was om op Deelen lid te worden, heb werkelijk vele jaren lang geduld moeten hebben om uiteindelijk lid te kunnen worden.......;)

Frank
 
ik ben 'opgegroeid' op de vliegclub Zuid Ginkel (vanaf m'n 16e) en dacht ook dat het 'onmogelijk' was om op Deelen lid te worden, heb werkelijk vele jaren lang geduld moeten hebben om uiteindelijk lid te kunnen worden.......;)
Frank

@Frank, gewoon op de wachtlijst of gaat dat via een soort van ballotage?

Grtz Ger.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht dat je vroeger VOORGESTELD moest worden door een bestaand lid
(of te wel de bekende kruiwagen), maar dat kan veranderd zijn.
Ben er diverse keren geweest (om te vliegen , onder tussen ook al jaren geleden) en dat was gewoon op tijd aanmelden zodat je op de lijst kwam staan en dan was er geen probleem (de laatste paar keer was dat bij RvH)
 
Ja mooi Ger, dat je een film ster aan het worden bent:thumbsup:
Straks op de rode loper bij de de voorstelling van de film:rolleyes:
En niet langs je schoenen gaan vliegen:mrgreen:

Het is wel een mooi toestel als deze heel blijft, om in Oss te vliegen,

Succes bij de opnamen:worship:
 
Ja mooi Ger, dat je een film ster aan het worden bent:thumbsup:
Straks op de rode loper bij de de voorstelling van de film:rolleyes:
En niet langs je schoenen gaan vliegen:mrgreen:

Het is wel een mooi toestel als deze heel blijft, om in Oss te vliegen,

Succes bij de opnamen:worship:

He Rosé.

Ik ben ook maar gevraagd.
Zeekers een mooi toestel, maaaaarrrrrr isie niet van mij.
Mag er alleen maar effe mee omhoog voor wat realistische camera shot's.(en heel houden uiteraard)

Ga je weer zien op Pampa waarschijnlijk met paas.


Grtz Ger.
 
pampa

Er is een idee geoppert om naar Someren te gaan maar na de brand weet ik het niet of het door gaat.
Ik moet het met het vliegtuig!!! er nog over hebben maar dat hoor je nog wel :) anders wordt het Pampa
 
maiden 1e Spittie

Vandaag is de eerste Spit omhoog geweest om de nodige kinderziekten boven te halen.
Ton v M kon vandaag niet vliegen (werken hé) ik kon wel en dat was maar goed ook.
De Spits hebben we zoveel mogelijk identiek gehouden voor wat betreft de inbouw van alle RC en wat acc zoals smoke, retract en instellingen, nu had ik al wat twijfels over het zwaartepunt en heb alle accu's zover mogelijk naar voor verplaatst, alsook 250 gram lood (ja ik ben van m'n geloof gewankeld) was mijnsinziens nodig.
Zou wat trickie worden maar we zouden wel zien, de motoren lopen perfect ondanks te grote prop's van Menz 22X10 op de MVVS 45 cc motoren, lopen schitterend stationair en nemen goed op ondanks dat ze nagelnieuw zijn en dus nog rijk staan, no problem at all.
Nou de neus maar in de wind gezet en gas erop, juist ja, gaat wel er gemakkelijk op z'n neus staan, effe erg in houden dan maar, nog eens gas maar nu met vol up snelheid maken todat ie een redelijke snelheid had en dan wat vieren op de hoogte, loskomen na zo'n 15 a 20 metertjes, en toen gebeurde datgene wat ik al vermoede, staartlastig, en nu? ja, what go's up must come down, niet panieken, gewoon behoorlijke snelheid erop houden en effe kijken of er überhaubt nog wat te trimmen viel, niet dus, dan maar aanstalten maken om de boel heel aan de grond te krijgen, om een lang verhaal kort te houden, hij is nog heel, geen schrammetje, wel wat wijzer geworden, er kan nog minstens 250/400 gram lood in de neus bij, gaan we dus gelijk bij beide kisten doen.
Kan eigenlijk nog niet goed oordelen over de werkelijke vliegeigenschappen, maar gaat wel goed komen.
De kisten worden nu door een andere persoon verder opgeleukt voor de werkelijke vliegshot's.

1240478fa57b91423.jpg


1240478fa57b7b46f.jpg


1240478fa594543a3.jpg


1240478fa57b61628.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Top Ger, wij zijn allen benieuwd naar het eindresultaat maar dit is al een geweldige prestatie :yes:

Petje af voor jullie en zeker voor Tom die vervreemd is van vrouw en kind volgens mij.

Maar dat zal die wel dubbel en dwars in gaan halen na de opnamens ;-)
 
Top Ger, wij zijn allen benieuwd naar het eindresultaat maar dit is al een geweldige prestatie :yes:

Petje af voor jullie en zeker voor Tom die vervreemd is van vrouw en kind volgens mij.

Maar dat zal die wel dubbel en dwars in gaan halen na de opnamens ;-)

Ben ook wel benieuwd maar het weer moet ook een beetje meewerken, Tom V, ja die is in therapie (komt wel goed met z'n vrouw)

Nu moeten Ton v M en mijn persoontje er nog wat van zien te bakken.

Boudewijn heeft misschien wat lucht shot's kunnen maken, wachten wel effe af.

Grtz Ger.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Wow wat een prachtig zicht om die 2 kisten daar te zien staan...njam njam...
Ik heb ze zelf nooit in elkaar kunnen zetten die 2 dames daar.

Als iemand mijn vrouw zou tegen komen zeg dan dat ik in de kelder cockpits zit te maken...
Misschien wel iets om rekening mee te houden Ger, want er moet ook nog een popje in komen en die zijn vrij zwaar...
Deze zitten achter het zwaartepunt, misschien moet Boudewijn deze zaterdag mee leveren.

Tot hoors
Tom
 
Hoi,
Misschien wel iets om rekening mee te houden Ger, want er moet ook nog een popje in komen en die zijn vrij zwaar...
Deze zitten achter het zwaartepunt, misschien moet Boudewijn deze zaterdag mee leveren.
Tot hoors
Tom

Wat het gewicht betreft zit het wel goed, als ie echt te zwaar zou zijn had ik hem nooit kunnen landen maar had ie waarschijnlijk gesnapt over een vleugel en dat deed ie gelukkig niet, vleugel belasting zit wel goed.
En ik weet nu precies waar het zwaartepunt moet zijn.
Dus poppie erin, lood erin en gaan met die bana... ehhh, Spitfire.

Ger.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat het gewicht betreft zit het wel goed, als ie echt te zwaar zou zijn had ik hem nooit kunnen landen maar had ie waarschijnlijk gesnapt over een vleugel en dat deed ie gelukkig niet, vleugel belasting zit wel goed.
En ik weet nu precies waar het zwaatepunt moet zijn.
Dus poppie erin, lood erin en gaan met die bana... ehhh, Spitfire.

Ger.


Ger er zit een verf roerstok aandrijving op:schrik:

Kan je mij niet meer uitlachen dat ik ook heel soms met de cap vlieg:showass:
 
Suer! Wel apart om een spit in zilver te zien. Is wel iets heeeel anders.
 
Back
Top