Spitfire's e/o Hurricane's gezocht!

  • Topicstarter Topicstarter Goldfish
  • Startdatum Startdatum
hehe, leuk dat het altijd op korte termijn moet en ook die vergoedingen, zien wij op het werk altijd weini gvan terug.
Je bent een hele dag in de weer en aan het eind denk je "waarom doen we dit eigenlijk".

Ze zeggen altijd dat het een uurtje of 4 duurt en vervolgens zijn ze 2 dagen bezig (in geval van moordwijven :roll: ).
De catering was wel top :D
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Persoonlijk denk ik niet dat je geloofwaardig kan overkomen met een toestel van Kyosho of een Hangar 9, deze zijn absoluut niet schaal te noemen...
Je zal waarschijnlijk wel 2 toestellen vinden maar ze zullen zeker niet dezelfde kleuren camouflage en dergelijke hebben laat staan dat het beiden een Mark 9 of Mark 1 toestellen zijn.
1 2 of 3 schaaltoestellen in full GFK kan ik je bezorgen, deze mogen zelfs ontploffen... :) zonde van het toestel natuurlijk maar de mogelijkheid is er. ;)

Als er nog 1 2 of 3 GFK toestellen moeten gebouwd worden zou ik voor een eenvoudige camouflage gaan omdat de tijdsspanne vrij kort is.

Volgorde van filmen:
1. Details nemen op de grond.
2. Gevecht in de vlucht.
3. Het laten (fake neerstorten) ontploffen op de grond.

Een vrij eenvoudig kleurenschema en dan spreek ik over de Belgische Spitfires de SM-41 die later de bekende MH434 is geworden dewelke je kan zien op mijn website.
Als SM-41 had deze een grijze kleur met vooraan op de neus een zwarte strook om de verblinding van de zon op het toestel naar de piloot tegen te gaan, op de vleugels en romp was er een gele opvallende band aanwezig en natuurlijk ook de nodige rondels.

Hierbij een zijaanzicht van SM41:

SM41-1.jpg



MH434 is daarentegen wel de mooiste. :p
http://www.t-birds.be/pictures.htm

Als het echt moet opvallen kan je ook voor deze gaan :2gunfire:

pink.jpg



Succes,
Tom
 
Laatst bewerkt:
Zo dan, nogal ambitieus verzoek lees ik hier...

Nog een vliegveld nodig waar het allemaal moet gebeuren?

Check hier eens: http://www.modelvliegclub-emcr.nl/

Een groot (zoniet hét grootste van Z-Holland) veld van alle gemakken voorzien. Een groot clubhuis plus een groot vlak veld zonder hindelijke objecten in de nabije omtrek. En dat laatste kan belangrijk zijn ivm evt. 'beeldvervuiling' ?

Grt,

Tjen il-vec
 
Als je nou echt een kist behoorlijk goed gedetailleerd èn snel klaar wil hebben zou je deze kunnen pakken :http://www.ytinternational.co.uk/yt_new_web_site_017.htm
Deze kits zijn volledig gespoten in camouflage kleuren (ook de cockpit!) en inclusief pneumatisch landingsgestel.

Heb er zelf één bij Eurolight gekocht maar die verkopen ze niet meer,
alleen het weatheren moet jezelf doen en dan zien ze er best goed uit:
Spit001.jpg

Spit002.jpg


Frank
 
Persoonlijk denk ik niet dat je geloofwaardig kan overkomen met een toestel van Kyosho of een Hangar 9, deze zijn absoluut niet schaal te noemen...

Voor jou misschien niet. Zo zijn er misschien nog 100 man in NL die, als die dingen in de lucht zijn, zien dat het niet 100% schaal is. De overige 16 miljoen nederlanders zullen echt die marginale verschillen niet zien hoor.

Je moet realistisch zijn. Hij wil de 3e week van januari al gaan filmen, dus dan moeten er vliegende toestellen zijn.

Zoals je zelf al aangeeft, is verkrijgbaarheid een probleem. Hij wil eigenlijk 2 toestellen (spit, messersmit) en dan ook nog in dezelfde schaal en van hetzelfde afwerkingsniveau. Die moeten dan in het bezit zijn van mensen die er goed genoeg mee kunnen vliegen en dat dan ook willen doen voor een filmopname. Ik denk dat je met dat eisenpakket al zo'n beetje alle mogelijkheden uitgesloten hebt, het is reeel gewoon niet haalbaar.

De 3e week van Januari dat houdt in, als je vandaag zou starten met bouwen, dat je nog 5 weken bouwtijd hebt. Ik denk niet dat je in 5 weken bouwtijd reeel gesproken iets gaat bouwen wat meer schaal is dan die Kyosho toestellen, zeker als je in het achterhoofd houdt dat je er 2 moet hebben.

Dan ga je nog voorbij aan het feit dat het voor de piloot in kwestie nog wel prettig zou zijn als hij een weekje kon wennen aan de nieuwe kist.

Zo'n kist als Frank aanhaalt, zou zeker een mogelijk alternatief zijn voor de Kyosho's. Waarschijnlijk zijn er ARF nog wel betere schaalmodellen te vinden inderdaad. Maar ik denk wel dat je het in de ARF hoek moet zoeken, want bouwen gaat je gewoon domweg niet lukken in die korte tijdspanne.

Frank, hebben die beide toestellen in dezelfde schaal?
 
Hoi Hezik,

Versta me niet verkeerd, ik heb respect voor die toestellen, zelf heb ik ook een Jépé Spitfire, maar ook deze is niet schaal het wil niet zeggen dat het niet goed is, voor een film is dit niet goed genoeg.

Zoals ik kan lezen moet het geloofwaardig overkomen en met een hiervoor genaamd toestel zie je dat het niet echt is...

Waar ik het over had was dit.

Spit1.JPG



Spit2.JPG


Maar desalnietemin respect voor de andere Spits. ;)

Tom
 
Klinknagels zie je echt niet op film in de lucht. Tenzij ze closeups willen gaan maken, waarvan ik nieuwsgierig ben hoe ze dat dan zouden willen doen..
 
Je beste optie is denk ik om twee goede ARF toestellen te kopen, bv. de 1m40 spit van Kyosho. Die zijn misschien niet 100% schaal, als in, als je de tekeningen naast elkaar zou leggen zouden er details afwijken, maar die zijn zeker schaal genoeg voor een film.


Spitfire van Kyosho? Da's net een Calmato sport in camouflagekleuren.. :mrgreen:


;)

Maar goed, ik denk dat je voornaamste belang is dat de vormgeving en de verhoudingen zoveel mogelijk kloppen. Zoals mijn Retlas MK-V. Is gewoon sportschaal maar komt wat de vormgeving betreft toch akelig dicht bij het origineel.

SpitAEA%20004k.jpg


En wat je zelf al aangeeft is dat het gros van de Nederlanders niet echt let of er wel Hispano's op zitten of niet, om maar wat te noemen.

Tjen
 
Laatst bewerkt:
Een 'bedankt voor de informatie en het meedenken, maar we zien er toch maar van af' zou je toch op zijn minst mogen verwachten.
Nee hoor het wordt door de heren helemaal niet afgedaan met bedankt en doei.

Men is vol lof over ons forum en de mogelijkheden en hulp van de leden:D.

Het is al in een vergevorderd stadium en het gaat zeker door, men wil er alleen niet veel meer over kwijt over het hoe en wat.

Wil nog wel even melden dat er gekozen is voor de modellen van Tom Verstappen en dat Ger Kovac en ik de modellen gaan vliegen.

Een verslag van het gebeuren gaat zeker nog volgen.

Ton
 
Nee hoor het wordt door de heren helemaal niet afgedaan met bedankt en doei.

Men is vol lof over ons forum en de mogelijkheden en hulp van de leden:D.

Het is al in een vergevorderd stadium en het gaat zeker door, men wil er alleen niet veel meer over kwijt over het hoe en wat.

Wil nog wel even melden dat er gekozen is voor de modellen van Tom Verstappen en dat Ger Kovac en ik de modellen gaan vliegen.

Een verslag van het gebeuren gaat zeker nog volgen.

Ton

Waaraan ik graag wil toevoegen:

Allen hartelijk dank voor jullie reacties! Het heeft ons zeer geholpen om tot een constructie te komen waar wij veel vertrouwen in hebben.

Mijn dank gaat in het bijzonder uit naar:

Tom Verstappen (wie onze toestellen momenteel custom made aan het bouwen is)
Ton van Munsteren (onze vlieger, voor steun en toeverlaat)
Ger Kovac (onze 2e vlieger, collega Ton, voor inzet en enthousiasme)
Martin Barbier (voor zijn enthoussiasme en tips)
Frank Hartog (verhelderende, prettige gesprekken (!) en tips)
Ronald Kunenborg (voor zijn bereidheid een van de allermooiste Spitfires in NL ter beschikking te willen stellen. Helaas was er geen tweede van te vinden...)
Henri Zikken (belangrijke tips die ons zeer op de juiste weg hebben geholpen!)

Zonder dit forum en in het bijzonder de medewerking van bovengenoemde personen was het zover niet gekomen!

Hartelijk dank!

Voor de geinteresseerden onder jullie; vanaf 11 februari zijn we on-air op alle NL zenders.

Tzt volgt het hoe, wat en wanneer, maar dat laat ik graag over aan de betrokkenen...

Met vriendelijke groet,

Boudewijn Visser
Producer, Goldfish Films :p
 
hebben jullie ook nog wat aan de film ( sky fighters) gehad??


Waaraan ik graag wil toevoegen:

Allen hartelijk dank voor jullie reacties! Het heeft ons zeer geholpen om tot een constructie te komen waar wij veel vertrouwen in hebben.

Mijn dank gaat in het bijzonder uit naar:

Tom Verstappen (wie onze toestellen momenteel custom made aan het bouwen is)
Ton van Munsteren (onze vlieger, voor steun en toeverlaat)
Ger Kovac (onze 2e vlieger, collega Ton, voor inzet en enthousiasme)
Martin Barbier (voor zijn enthoussiasme en tips)
Frank Hartog (verhelderende, prettige gesprekken (!) en tips)
Ronald Kunenborg (voor zijn bereidheid een van de allermooiste Spitfires in NL ter beschikking te willen stellen. Helaas was er geen tweede van te vinden...)
Henri Zikken (belangrijke tips die ons zeer op de juiste weg hebben geholpen!)

Zonder dit forum en in het bijzonder de medewerking van bovengenoemde personen was het zover niet gekomen!

Hartelijk dank!

Voor de geinteresseerden onder jullie; vanaf 11 februari zijn we on-air op alle NL zenders.

Tzt volgt het hoe, wat en wanneer, maar dat laat ik graag over aan de betrokkenen...

Met vriendelijke groet,

Boudewijn Visser
Producer, Goldfish Films :p
 
hebben jullie ook nog wat aan de film ( sky fighters) gehad??

Hi Pieter,

De film geeft een goed beeld van hoe modelvliegtuigen zich gedragen op beeld. Heel zinvol dus. Verder heerlijk jeugdsentiment!

Dank je wel! (en sorry dat ik je in mijn lijstje vergeten ben!)

Groet,

Boudewijn
 
Back
Top