Instelling timing en PWM bij regelaar.

Wie heeft een antwoord op de volgende vragen?
Ik heb een Kontrinik motor type FUN600-18 en wil deze met lipos gaan vliegen en heb dus een andere regelaar nodig.
De regelaar die ik wil gaan aanschaffen heeft echter diverse instel mogelijkheden waarvan ik van 2 mogelijkheden niet weet, op welke waardes ik ze moet instellen.
Vraag 1. - Welke timing moet ik instellen: 3 - 8 - 15 of 30 graden?
vraag 2. - Welke waarde moet ik instellen voor PWM: 8 - 16 of 35 KHZ.

Met vr. gr.

Piet G.
 
Piet, die Kontronik is een 2 polige binnenloper, timing op maximaal 2 graden.

Een "duurdere" regelaar zoals een Schulze of YGE regelt die PWM zelf dus daar heb ik geen ervaring mee, ik zou de PWM (schakelfrequentie) zou ik ergens in het midden zetten.

Andere vraag aan jou, waarom heb je een andere regelaar nodig als je lipo's gaat vliegen?
Als je weet wat je motorstroom is kan je de motorloop berekenen en dan gewoon op tijd stoppen.
Stel de timer in je zender af op de gasknuppel en hou nog een paar seconden motorloop reserve om een doorstart te maken.



Grts

Gert-Jan
 
Laatst bewerkt:
Lage PWM voor hoge inductie motoren, (buitenlopers), hoog PWM voor laag-inductieve moten (ijzerloos, slotless, bv. Tango Kontronik).
 
Piet, die Kontronik is een 2 polige binnenloper, timing op maximaal 2 graden.

Een "duurdere" regelaar zoals een Schulze of YGE regelt die PWM zelf dus daar heb ik geen ervaring mee, ik zou de PWM (schakelfrequentie) zou ik ergens in het midden zetten.

Andere vraag aan jou, waarom heb je een andere regelaar nodig als je lipo's gaat vliegen?
Als je weet wat je motorstroom is kan je de motorloop berekenen en dan gewoon op tijd stoppen.
Stel de timer in je zender af op de gasknuppel en hou nog een paar seconden motorloop reserve om een doorstart te maken.



Grts

Gert-Jan



Hoi Gert-Jan,

Ik vlieg deze Kontronic motor nu met de Kontronik regelaar Beat 50-8-30.
Als je het zo gaat doen als jij aangeeft ben ik bang dat mijn cellen geen lang leven zullen hebben.
Je mag lipos nl niet te diep ontladen met als gevaar: explosie!
Daar vind ik mijn ipo's toch nog een beetje te duur voor. ( en ook mjn Solution natuurlijk!)

Toch bedankt voor je reaktie.

m. vr. gr.

Piet
 
meten

Piet, ik ken lipo's erg goed.
Explosie gevaar kan je vrijwel uitsluiten.

Diep ontladen vinden ze inderdaad niet fijn maar wij timen zowieso altijd de motorloop en zetten de kist aan de grond voordat de capaciteit bereikt is, nog nooit gehad dat de regelaar in moest grijpen.

Wij vliegen met redelijk zware motoren, >100A op 4S en dit weekend >170A gehaald op 5S.

Onze regelaars staan op een afslagspanning van 2,9V per cel.

Bij een bepaalde motorlooptijd kunnen we redelijk goed voorspellen hoeveel er in de accu gaat.
Kwestie van meten...

Gert-Jan
 
Back
Top