Standaard Tamiya Regelaar

  • Topicstarter Topicstarter Bramstone
  • Startdatum Startdatum
Mits goed vertand zal het in een offroad ook gewoon gaan.... In een onroad heeft een motor en regelaar het ook zwaar.

Wat dat betreft maakt het niet uit of je het in een offroad of onroad stopt. Als je in beide de verkeerde vertanding steekt zal de regelaar en motor te warm worden ja. Maar heeft niets met onroad of offroad te maken maar met een juiste vertanding.

Wil je wat speling omdat je niet weet hoe je de vertanding bepaald of daarmee wil spelen dan kan je idd beter een regelaar nemen die meer aan kan. Als je dan perongeluk te zwaar vertand zal je motor het alleen zwaar hebben.


waar kan je dat kopen ??
wat zit er stadaard in??
wat moet er in ??
 
Met de M-auto cup rijden we met de swift allemaal met deze regelaar in combinatie met een LRP Runner 2. Deze is 18 Turns en er is nog niet 1 Swift uit gevallen met een kapotte regelaar.

Mits de motor niet te zwaar vertand wordt zal die 21T ook wel gaan.

Maar een betere regelaar is altijd wel welkom als je een andere motor wil gaan rijden.

ik dacht dat de runner special 2 een 23 turns motor was. De regelaar die bij de kit zit heeft daar al genoeg problemen mee. Ik zou zeker geen zwaardere belasting voor deze regelaar aanbevelen.
 
Zou mijn Tamiya Grael Hound een 21 turns motor met nieuwe snelheidsregelaar kunnen hebben? 21 turns lijkt me een mooi getal, bij 19 of 18 ben ik bang dat ik meteen alles in aluminium kan aanschaffen.
 
Met de M-auto cup rijden we met de swift allemaal met deze regelaar in combinatie met een LRP Runner 2. Deze is 18 Turns en er is nog niet 1 Swift uit gevallen met een kapotte regelaar....

Is die LRP Runner 2 een 18T-motor?? Nou, dat zou ik nooit gedacht hebben.
Da's dan een 18T van errug lage kwaliteit. Ik rij sneller met mijn Tamiya 23T, dacht ik toch.
 
Hallo,
weet iemand hoeveel turns de CUP MACHINE TUNINGS MOTOR van Carson is?

ca11086.jpg
 
27turns ongeveer
hij is minder fel maar best pittig.
al worden ze niet meer door carson gemaakt. degene die je nu koopt zijn de laatste die er nog zijn.
wel jammer want het waren betere motoren dan die poison moteren waar ze nu mee klooien en ze waren een stuk goedkoper.
 
Kijk ik wil mijn arme autootje ook niet te veel aan doen.

Maar je hebt gelijk.

Komt voor de bakker

Bramstone
 
Kijk ik wil mijn arme autootje ook niet te veel aan doen.

Maar je hebt gelijk.

Komt voor de bakker

Bramstone


ahahahahahahahaha


hij kan ook wel wat hebben anders vertand je hem toch :P
dan is je probleem opgelost

en ik zou dan ook nog wel een accu-pack er bij menen
 
Hier ik de info gevonde die ik zocht precies. Heb een Tamiya Dark Impact, heb er deze regelaar inzitten Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek Die deed het best fijn met de standaart motor (is normaal 27 denk), maar vond da die wat snelheid miste. Zo heb ik er een TZ ingeplaatst. Deze is 23 turns. Motorlimiet van de regelaar is dan ook 23 turns, en deze word echt bloodheet bij maar een beetje rijden? Hier kan mss beter een zwaardere inplaatsen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zou ik wel doen ja, heb zelf zo heel lang goed gereden ( met schumacher m92 met 10x3 motor) maar het kan nooit goed zijn ervoor, en dan nog een reserve regelaar is nooit weggegooit.
 
De kans is erg groot dat hij de lucht in gaat. Meestal wordt je het aangeraden, 1 a 2 turns onder je limiet te blijven.

Bram

 
Waarom niet een Tamiya TZ of RZ motor. Die zijn 23T er werken prima met de regelaar.

TZ heeft meer koppel en de RZ iets minder koppel.
TZ prima om te gebruiken om te driften en de TZ voor meer top ;)
 
Waarom niet een Tamiya TZ of RZ motor. Die zijn 23T er werken prima met de regelaar.

TZ heeft meer koppel en de RZ iets minder koppel.
TZ prima om te gebruiken om te driften en de TZ voor meer top ;)


een 27 turns regelaar ( als ik het goed heb )
op een 23 turns motor ?? dat kan niet goed gaan

mijn regelaar heeft al moeite met een carson cup machien ( iets te zwaar vertand ;) )
 
Hieronder info van de regelaar ;)

De TEU-101BK is de regelaar die Tamiya standaard levert in menig bouwdoos of RTR. De regelaar is gericht op beginners, kan motoren tot 23 wikkelingen aan en beschikt over achteruit en rem. De regelaar kan zo zonder solderen in een (beginners) auto worden gemonteerd door gebruik van standaard "tamiya" stekker en "bullet" connectoren. Let op deze regelaa heeft geen BEC dus heeft een apparte voeding draad waar max 6 v (BV een ontvanger met BEC of losse accu) op mag staan.
 
Back
Top