Standaard Tamiya Regelaar

• Topicstarter Topicstarter Bramstone
  • Startdatum Startdatum
Hallo,

De TEU-101 BK is 23T, maar hij rijdt zelfs nog goed met een 22T Kyosho Magnetic Mayhem. Ik heb ook verschillende mensen gezien met een TEU-101BK met een 10 Turns motor. Dat ging goed voor 10 Min, toen sloeg de Heatprotection in ;).

Ik heb zelf ook nog een vraag, ik ben mijn handleiding kwijt van de TEU-101BK, en vraag me af hoe ik de achteruit kan uitzetten.

Groetjes,
Roger Schouteten

Hallo,

De TEU-101 BK is 23T, maar hij rijdt zelfs nog goed met een 22T Kyosho Magnetic Mayhem. Ik heb ook verschillende mensen gezien met een TEU-101BK met een 10 Turns motor. Dat ging goed voor 10 Min, toen sloeg de Heatprotection in ;).

Ik heb zelf ook nog een vraag, ik ben mijn handleiding kwijt van de TEU-101BK, en vraag me af hoe ik de achteruit kan uitzetten.

Groetjes,
Roger Schouteten

Regelaar uitzetten, setup knopje ingedrukt houden en dan regelaar aan. Dan hoor je een paar piepjes en is je achteruit uitgeschakelt.

Hallo,

Dankjewel. Volgens alles wordt de regelaar dan minder heet, omdat je dan van de 2 FET's, eentje uitschakelt. Dat kan ik wel gebuiken bij de LiMac Cup, lijkt mij. Maar klopt dit wel? Als je alleen maar remt, dan gebruik je toch geen achteruit? Sommige zetten hem ook uit zodat hij niet per ongeluk bij 2X remmen in de achteruit staat en je de koolborstels de anders laat afslijten. Dat is volgens alles ook niet zo fijn.

Groetjes,
Roger Schouteten

PS: Ik heb het ook maar gehoord, als iets niet klopt, had ik dit wel graag geweten uiteraard.

dan moet de Super stock rz toch wel lukken ?

Boris........... het is NIET de bedoeling om op dit forum meerdere gebruikers aan te maken!! Ik heb dit account geblokkeerd en ga er vanuit dat je niet weer nieuwe accounts aanmaakt om toch nog je vragen te stellen.

bram,,

als je toch een nieuw motortje koopt
koop dan meteen een goede
en niet een 23 turns of zo

ik heb ff wat uitgezocht michien is het wel wat :

regelaar : lrp regelaars 45,00 euro
motor : Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek 20,00
totaal : 65,00

dan loopt je auto als een trein
en het is niet al te duur
maar ik hoor het nog wel wat je doet

suc6 er mee

hoe hard ga je erdan mee als ik vrage mag ?
want ik wil misschien een poison motor kopen van 14 turns maar misschien is dat wel iets te veel van het goede;)

bram,,

als je toch een nieuw motortje koopt
koop dan meteen een goede
en niet een 23 turns of zo

ik heb ff wat uitgezocht michien is het wel wat :

regelaar : lrp regelaars 45,00 euro
motor : Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek 20,00
totaal : 65,00

dan loopt je auto als een trein
en het is niet al te duur
maar ik hoor het nog wel wat je doet

suc6 er mee

hoe hard ga je erdan mee als ik vrage mag ?
want ik wil misschien een poison motor kopen van 14 turns maar misschien is dat wel iets te veel van het goede;)

2 dingen :

1. Kijk eens naar de datum
2. 1 keer posten is genoeg

Graag gedaan ..

2 dingen :

1. Kijk eens naar de datum
2. 1 keer posten is genoeg

Graag gedaan ..

beter een oud topic opnieuw oprapen indien je een vraag hebt wat in dat topic past, dan een nieuw topic te openen over iets wat al een topic heeft.

Of is het nu te moeilijk voor jou?

Graag gedaan . . .

nou omdat cooper het zo lief vraagt krijg je antwoord op je vraag..

hoe hard ga je er mee ...

Nou dat licht aan een aantal dingen

1. waar je rijdt op de weg of off-road
2. welke accu's je gebruikt
3. welke vertanting je gebruikt

ik denk dat het wel lekker snel gaat ;)

Martijn, ik vrees dat een 14 turns op de standaard tamiya regelaar echt teveel is van het goede. Maar vrees niet, tegenwoordig zijn er goeie regelaars voor heel weinig geld op de 2e hands markt.

nou omdat cooper het zo lief vraagt krijg je antwoord op je vraag..

hoe hard ga je er mee ...

Nou dat licht aan een aantal dingen

1. waar je rijdt op de weg of off-road
2. welke accu's je gebruikt
3. welke vertanting je gebruikt

ik denk dat het wel lekker snel gaat ;)

1 ik rijd op het asfalt
2 ik heb een 3600 mah accu
3 dat zou ik niet weten

ik heb nu een standaard moter zou niet wete hoeveel turns maar denk 23 ofsoiets zou ik dan eerst een 17 of 19 turns motor kopen of is 14 turns niet te veel?

Martijn, ik vrees dat een 14 turns op de standaard tamiya regelaar echt teveel is van het goede. Maar vrees niet, tegenwoordig zijn er goeie regelaars voor heel weinig geld op de 2e hands markt.

ik heb gister een 10turns regelaar gekocht 2de hands dus dan zal die motor wel lukke :cool:

ik heb gister een 10turns regelaar gekocht 2de hands dus dan zal die motor wel lukke :cool:

Als je een 14 turns motor wil kopen, ga er voor, het is jouw keuze ;). Maar een goede 14 turns is echt veel sneller dan een standaard silver can motor van Tamiya die 27 turns is. Als je denkt dat je er genoeg rij ervaring/ ruimte voor hebt.;) Maar sommige (minder goede) regelaars van bijv. 10 turns max kunnen geen hoogwaardige motor van 12 turns aan. Van die onbekende merken. Maar als je zeker weet dat je regelaar het aan kan, zou je het kunnen doen ja.

nog een vraag misschien past het niet bij dit forum maarja kun je uitrekenen als je weet hoeveel watt je motor gebruikt hoelang je kunt rijden op een akku?

nog een vraag misschien past het niet bij dit forum maarja kun je uitrekenen als je weet hoeveel watt je motor gebruikt hoelang je kunt rijden op een akku?

Ehh weet ik niet, miss kan je het wel uitrekenen, maar dan heb je alleen een technische berekening, die kan afwijken van de realiteit. Want sommige chassis zijn soepeler/efficienter dan andere.
Maar over het algemeen kijk je hiernaar:
Als je wil kijken hoe lang je met een accu kan, kijk je naar de cappaciteit.
Op je accu staat een cijfer met daarachter Mah. Dat geeft de capaciteit aan. Hoe meer/ hoe hoger het cijfer, hoe meer capaciteit. Een 1600 Mah accu met een standaard Tamiya motor (silver can motor), gaat ong. 10 minuten denk ik. Heb geen van beide (meer) dus graaf ik een beetje in me geheugen. Maar als je een accu neemt met een grote cappaciteit zoals 4500Mah in combinatie met een niet zo snelle/stroom slurpende motor als de standaard Tamiya motor, dan kan je er heel lang op rijden. Misschien wel 30+ minuten? Maar als je een motor met minder turns neemt of een motor die meer stroom verbruikt wordt de rijtijd ook korter.

P= U x I heb ik ooit geleerd....

Als je motor 200 watt (P)verbruikt en je rijdt op 7,2v (U) (wat meestal hoger is) dan is de stroom (I), dus 200:7,2 = 27,7 A, als je dit deelt door 3,8 kom je uit op ruim 13 minuten. Helaas is een brushed motor niet heel efficient (verliest veel door warmte in motor en regelaar) waardoor 6 - 8 minuten het maximale is.

Volgens mij dan;-)

groet,

Eric

P= U x I heb ik ooit geleerd....

Als je motor 200 watt (P)verbruikt en je rijdt op 7,2v (U) (wat meestal hoger is) dan is de stroom (I), dus 200:7,2 = 27,7 A, als je dit deelt door 3,8 kom je uit op ruim 13 minuten. Helaas is een brushed motor niet heel efficient (verliest veel door warmte in motor en regelaar) waardoor 6 - 8 minuten het maximale is.

Volgens mij dan;-)

groet,

Eric

Klopt helemaal hoor Eric :) maar dan zie je pas hoeveel verlies je eigenlijk hebt van je stroom, je gebruikt maar de helft van wat er in je accu gaat aan vermogen, de rest valt weg door alle weerstand en warmtevorming (is weerstand, weet ik)

Back