Extreem harde landing

prop-er

Forum veteraan
Dat het allemaal heel blijft, is een klein wonder:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het klappen zal hier wel achterwege zijn gebleven :mrgreen:
Zit er nog een verhaal bij? Had toestel problemen of was dit een piloot uit het zuiden van het land, maandags na carnaval? :hammer:
 
Dat was in Londen city een paar weken geleden.

na de "landing" zei de swiss :"you may want to inspect the runway, this was a really hard landing" . Toestel is later zonder passagiers teruggevlogen voor inspectie.
 
na de "landing" zei de swiss :"you may want to inspect the runway, this was a really hard landing". Toestel is later zonder passagiers teruggevlogen voor inspectie.

Ligt dat aan de maatschappij? Heb namelijk ook wel eens een behoorlijke knal van een landing meegemaakt bij SwissAir in een Fokker100. Heel droog was toen het commentaar uit de cockpit.
"Lady's and Gentlemen, as you have noticed, there is al lot of gravity here in Amsterdam"
 
Ligt dat aan de maatschappij? Heb namelijk ook wel eens een behoorlijke knal van een landing meegemaakt bij SwissAir in een Fokker100. Heel droog was toen het commentaar uit de cockpit.
"Lady's and Gentlemen, as you have noticed, there is al lot of gravity here in Amsterdam"


haha "lots of gravity" ... die ga ik onthouden .. ;-)

Of dat aan de maatschappij ligt, in dit geval zeker niet (alhoewel ze bij deze landing hun x-wind limieten waarschijnijk hebben bijgesteld :-) .

Londen city heeft een speciale approach, omdat het in het "hartje" van londen ligt en er veel obstakel in de buurt zijn, is daar een zogenaamde "steep approach", een normale ILS heeft een 3 (tot 3,5) graden glijpad, in Londen city is het 5,5 graden. Dwz daalsnelheid is ipv een 500-600 voet per minuut een 1000-1200 voet per minuut, daarnaast is ook de visualisatie heel anders omdat je veel steiler binnenkomt en dus ook de flare heel anders is. Onder normale omstandigheden al een "interessante approach" maar met dit soort winden zeer:bad-words: interessant.
 
Cor, dat geeft een mens niet veel vertrouwen in je vliegkunsten ;) Voor welke maatschappij vlieg jij en met wat voor toestel ;) ?


Ron.... tja, maar je moet altijd wat excuses gereed houden. Je kan niet altijd zeggen ... het was de FO die nog maar net in training zat :n00b:.

Tot vorige week deze:
normal_dnx_%28Small%29.jpg


En volgende week mn initial op de G4:
normal_dka~0.jpg


Dus dat worden drukke weken :-/ ( en geen londen city landingen meer :-)

Cor
 
Als ik die Gulfstream zo zie, bekruipt me het gevoel dat ik, en met mij de meeste mensen, nooit door jou gevlogen zal worden ;) Zie, het probleem is al opgelost :)
 
In dat filmpje doen ze net of een toestel dat slippend binnenkomt ook het einde van de wereld is. Zelf slip ik regelmatig om even wat sneller te zakken, bovendien is je zicht dan vaak net dat beetje beter (ligt aan het soort kist)
 
@ Pieter Hoogens:

Geen van die toestellen komt slippend binnen, allemaal komen ze (netjes) in de windrichting binnen met een "opstuurhoek'.

Met een jet mag je niet slippen, probleem is dat de turbine motor minder "instroom" krijgt en daardoor te heet wordt.(cowling houdt dan de luchtinstroom tegen)


Cor
 
Back
Top