3DCollege Big scale fly in - België / Nederland [idee]

Lol, laten we er wel op drukken dat het geen wedstrijd is "om ter best" en dat het gewoon voor de fun is. Alles staat vooral in het teken van veiligheid zodat we deze dag zonder ongelukken kunnen afsluiten. Ook is het afschrikken van beginnende piloten het laatste wat ik wil. Laten we maar niet vergeten dat bv ikzelf 2 zomers geleden nog nooit met iets groter dan 1.6m had gevlogen.
 
Goed nieuws de sponsers voor de event komen stilaan binnen.

Aerobertics en Albatros stonden al op de lijst! Emcotec liet vandaag weten ook te sponseren :-) Er zullen dus zeker al heel wat mooie prijzen zijn... More to come!
 
er is ook bevestiging van extreme flight...

voorlopig 4 sponsers op de lijst

*extreme flight
*aerobertics
*emcotec
*albatros modelbouw
 
Ik wil dolgraag komen&zeker meedoen,maar ik heb geen vlieger dat groter is als 1.6M
Mag het nu eigenlijk?...
 
Ik wil dolgraag komen&zeker meedoen,maar ik heb geen vlieger dat groter is als 1.6M
Mag het nu eigenlijk?...

Nu ben ik wel niet van de organisatie, maar de ondergrens is 1.8m, wat natuurlijk objectief bekeken bij lange na al geen Big Scale is. 1.6m is het formaatje van de gemiddelde trainer.......dan kunnen we het beter een "gewone" meeting noemen;) (mij ook best, maar dan is het eerlijker als iedereen dat gelijk weet)

Grt.
 
Oorspronkelijk geplaatst door JVDO

Ik zou elk F3M toestel toelaten dit is dus vanaf 1.8m span (schaalnatuurlijk) ¨


En 1.6M Cap-232,schaal?

Onderstaande gegevens zijn eigenlijk de minimum spanwijdtes volgens de F3M rules:

5L.1.3. General Characteristics of a large R/C Aerobatic Power Model Aircraft
Minimum overall span for monoplanes ......................2.1 m
Minimum overall span for biplanes ............................1.8 m


Maar Jens is initiatiefnemer van dit evenement, dus hij beslist.:)
 
We hebben iemand met een Funtana X100 als absoluut minimum toegelaten, sorry, maar een 1m60 cap'je is écht te klein. Die kistjes zie je genoeg op iedere lokale vliegvereniging.

We moeten een grens trekken om toch een enigsinds kwalitatieve fly-inn te organiseren. Je bent wel uiterst welkom om te komen kijken, er zal genoeg te zien zijn. Het is trouwens maar 45 minuten rijden voor je ;-)
 
Weet ik,daarom wou ik meedoen.
Maar ik begrijp het wel.Misschien voor volgend jaar,als ik een nieuwe heb??:)

Maar is een funtana schaal??
 
Beste Gor,

We volgen als basis de regels van F3M, snapman was zo vriendelijk om deze te posten.
We doen enkele uitzondering voor bepaalde mensen, die in de zeer nabije toekomst zouden met big scale vliegen en hier zeker tips kunnen gebruiken in hun vliegen (zoals de funtana X100). Of heel speciale toestellen, zo zal er een 3D Toestel (diablotin - style) van meer dan 3M aanwezig zijn (eigenbouw). Voor vliegers als dit kunnen we wel eens een uitzondering maken.

1.6m kunnen we niet toestaan, helaas. Het is en blijft een big scale meeting.

Op deze manier is de opkomst ook nog haalbaar... anders zou het te groot worden.
 
volgens mij gaat er nu al veel te veel volk zijn om een paar keer per dag te vliegen:p
ik dacht dat 30 man de limiet was?
 
Inderdaad Gino, de teller staat nu op 38, ik hoop toch echt niet dat het er nog meer worden dan dit, anders heeft het voor mij geen zin om al die uren in de auto te gaan zitten.....

Grt.
 
Voor het publiek moet het aantrekkelijk blijven, dus er mogen best wel wat piloten zijn. er zullen regels getroffen worden zodat er zo weinig mogelijk tijd verloren gaat, ook tussen de vluchten.

Wel even verduidelijken dat je geen 10 vluchten van 12 minuten kan doen op die namiddag, we zijn solidair en geven iedereen de kans om wat te vliegen. Waarschijnlijk zal het zijn zoals bij een vrije training. Achteraan aansluiten op het rijtje, en iedereen komt wel aan de beurt.
 
We doen er alles aan om iedereen zoveel mogelijk te laten vliegen.
De grote bakken krijgen ook zoiezo voorrang op de kleine kisten en niet schaal bakken.

Maar het is een fly in, en het is niet de bedoeling van een fly in om 20 vluchten te doen.
Het is een bijeenkomst waar we van elkaar kunnen leren, set-ups bekijken... verschillende modellen zien vliegen etc etc.

@Gino; wij hadden een max gezet voor we de club bezochten omdat we nog geen info hadden over hoeveel piloten de club juist kon "slikken". We zien dat het zeker meer als 30 is dus waarom niet meer?

Ook vallen er al 2 piloten af ik zal dit eens updaten...
 
Laatst bewerkt:
Back
Top