3DCollege Big scale fly in - België / Nederland [idee]

idd jens groot gelijk man... foto's nemen van hoverende toestellen is veeeel makkelijker, ook het filmen!! toch heb ik een paar pogingen gedaan om andere figuren te filmen, en ik ben er zeker van dat jens nog een filmpje zal maken van de fly in en,zul je wel zien dat er meer gedaan was dan wat hoveren!!

ik verlang al naar de volgende bijeenkomst!!!

idd jens groot gelijk man... foto's nemen van hoverende toestellen is veeeel makkelijker, ook het filmen!! toch heb ik een paar pogingen gedaan om andere figuren te filmen, en ik ben er zeker van dat jens nog een filmpje zal maken van de fly in en,zul je wel zien dat er meer gedaan was dan wat hoveren!!

ik verlang al naar de volgende bijeenkomst!!!

Doet me eraan denken, ik heb nog film geprobeerd te maken, zal hem deze week ff maken :wink: (dan kun je zien hoe moeilijk het is om alles te volgen :) )

ben er ook vlug eentje aan het sameflansen, jens zal er wel wat meer tijd in steken om een deftige video te maken, waar hij ook al in bewezen heeft dat hij mooie filmkes kan maken:p
greetzz

wat n weertje vandaag

heeeel srap in elkaar gestoken:

YouTube - fly in 2008

Laatst bewerkt:
leuk filmpie!
Ik heb misschien een idee voor een volgende meeting. Kan er een techniek tabel gemaakt worden van al het gebruikte materiaal? Je weet wel, zo'n tabel die je vaak in de modelbouwbladen ziet bij een verslag van een wedstrijd. Elke deelnemende piloot vult dan in wat voor model gebruikt word, welke motor, prop, servo's enz.
Zou wel interessant voor voor de thuisblijvers. (ik was op jurycursus, anders was ik wel gekomen)

groeten van Erik

ben er ook vlug eentje aan het sameflansen, jens zal er wel wat meer tijd in steken om een deftige video te maken, waar hij ook al in bewezen heeft dat hij mooie filmkes kan maken:p
greetzz

YouTube - fly in 2008
mooi filmpke chris!!!
(en goeie muziekkeuze ook)

Tijd voor een retorische vraag:
Als het beeldmateriaal van de flyin nu enkel aan de grond staande vliegtuigen zou getoond hebben,
zou dit dan betekend hebben dat men helemaal niet gevlogen heeft die dag?

shike video!!!!

Vanavond op onze website!

Tijd voor een retorische vraag:
Als het beeldmateriaal van de flyin nu enkel aan de grond staande vliegtuigen zou getoond hebben,
zou dit dan betekend hebben dat men helemaal niet gevlogen heeft die dag?

Natuurlijk !!!

haha bedankt,

net zoals het figuren vliegen en 3d vliegen aanleren, ben ik ook wat aan het "aanleren om deftige videokes op poten e zetten en een online albumke van onze club. dit filmpje was een testje omdat ik wat problemen had van formaat, dus snel samengeflanst. kheb al gezien dat er wat fouten inzitten:p:p

het was een geslaagde dag ,punt uit!!

.Ikzelf was de ganse dag aanwezig en heb maar 1 piloot zien drinken.Dat was Niels.Die heeft dat gedaan uit frustatie wss nadat zijn toestel was gecrashed.

.

:oops:

Ik kan wel eerlijk zeggen, dat ik beide nooit of te nimmer combineer. Wat dat betreft ben ik heel secuur, een glaasje op, niet omhoog. Zelfs al gaat het om een shocky op de camping na een wijntje bij het eten! :)

Laat een crash zijn, uit stuurfouten, fouten in mechanica oid maar niet door simpelweg onder invloed zijn van drank! Dat is de domste manier om schade aan te richten.

(zegt Niels die er op een vrij weekend ook wel aardig wat lust :oops: )

gr,
niels

Ik begrijp niet helemaal waarom jullie zo hard vallen over wat Christiaan zegt. Zo negatief vind ik het niet, ik denk toch dat jullie de kritiek harder aantrekken dan Christiaan bedoeld heeft.

Gezien de reacties van de aanwezigen heeft iedereen een leuke dag gehad en is er veel lol gemaakt. Dat is mooi dus wat dat betreft gefeliciteerd met een geslaagd evenement!

Op de foto's zie ik ook veel mooie toestellen, dus alleen daarom al de moeite om eens te gaan kijken.

Toch kan ik mij van de 'kritiek' van christiaan wel iets voorstellen. Als forumbezoeker zie en hoor je veel van het '3dcollege'. Dat is goed, ervaren mensen die meedoen in de discussie is altijd goed. Echter.. er wordt ook vaak en veel gesproken over filmpjes, maar als het puntje dan bij het paaltje komt, gebeurd het niet. Nu beloof ik ook wel eens dingen die langer duren dan verwacht, maar als mensen mij daar dan op aanspreken, kan ik ook niet anders dan ze gelijk geven.

Laat ik het dan anders zeggen, als iemand die er niet bij kon zijn, vind ik het jammer dat er niet meer filmmateriaal is. Er waren veel mooie toestelen, er waren veel mensen die wel eens filmpjes maken of er over praten, maar er is amper filmmateriaal, of ik mis iets.

Wat betreft bier.. Christiaan heeft gewoon gelijk. Een modelvliegveld ligt niet midden in een woonwijk en een 3m kist neem je niet zo even op je fiets mee. Het gros der mensen zullen met de auto gekomen zijn, dus of je nu lang of kort er over lult, er zullen mensen met alcohol op in de auto naar huis gegaan zijn.

Begrijp ik het goed dat de piloten niet mochten drinken? Of waren er stiekum toch piloten die gedronken hadden.

"men is oud en wijs genoeg om dat zelf te bepalen". Nee, absolute kul. Het is namelijk iets wat je niet zelf kunt bepalen, omdat de gevolgen van een eventuele foute beslissing op dat vlak, vaak ten koste van een ander gaan.

Nu ben ik, en Christiaan kennelijk ook, misschien ook de verkeerde persoon om hiermee hierover te praten. Ook al staat de wet 1 of 2 biertjes toe als je gaat rijden, ik ben fel tegen elke vorm van alcohol in het verkeer, dus ook dat 1ne biertje. En dat is niet iets wat je iemand zelf laat bepalen, omdat mensen zelden zichzelf aanrijden of vliegen.

Maar goed, natuurlijk is het jullie goed recht zelf te bepalen wat je bij zo'n evenement doet, en ik ga er ook zonder meer vanuit dat er wel ingegrepen wordt als iemand straalkachel wil gaan vliegen of rijden, dus het zal allemaal ook wel weer loslopen. Daarnaast is 'de Bob' notabene een belgische uitvinding, die wij Nederlanders maar gekopieerd hebben.

Moraal van dit verhaal.. bekijk het eens niet als aanval maar bekijk het eens vanuit het perspectief van de forumbezoeker.. er zijn een heleboel mooie toestellen, men heeft een dag lang staan vliegen met veel lol, maar er is maar weinig beeldmateriaal van. Dat is voor een gewone jan de forumbezoeker domweg jammer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ging ook veel filmen, maar had er gewoon geen tijd voor ;-)
Zal bij iedereen wel wat geweest zijn. En je kan moeilijk verwachten dat iemand zijn gehele dag gaat vullen met in het achterhoofd, ochja mijn vrienden van modelbouforum willen ook wat zien... zo leuk is filmen nu ook weer niet ;-)

Op onze website staat nu ongeveer 1.5gig aan filmjes... dus ik denk dat er weinig sprake is van een tekort aan filmpjes ;-) ... sommige staan er nu al een tijdje op. Maar het is dan nu ook winter, heel binnenkort komen er weer "echte" (waarmee ik gewoon bedoel dat het geen gewoon gefilmde vlucht zal zijn) videos van mijn EF yak, de EF extra etc etc

De andere videos (lees die met uitleg van figuren etc die we eens gingen doen) gaan ook totaal niet uit van 3DC maar gewoon van Samuel,Wouter en mij...in dit topic heb ik al enkele redenen gepost waarom deze er niet echt doorkomen.

ik denk dat er nog beeeldmateriaal komt, ook niet iedereen die fotos en filmpjes genomen heeft zit op dit forum. en feitelijk, er bestaan al 100den filmpjes, en als je echt vol verwachtingen zit moet je gewoon gaan en genieten.
alcohol is overal! en je beslist toch zelf wat je drinkt! dan mag je ook geen bier schenken op festivals of velo coursen, want die mensen lopen ook op straat en kunnen over hun voeten vallen. het is gewoon geen punt van discussie.

foto albums staan er toch al verschillende online...

3DCollege "Aerobatic Team Belgium" | Big Scale Acro Fly In 2008

Model Aero Milord

fly in wezeren 2008/DSC_4111

Diest Model Club/DMC 2008/voorjaar/DMC op 3DCollege

[56848] fotos-3d-college-big-scale-fly-inn-13-april-2008-a

voorlopige video's

YouTube - fly in 2008

YouTube - 3DC Big Scale Fly In

Laatst bewerkt door een moderator:
ik was speciaal s'morgens naar het evenement op ons model pleintje met de motor gegaan ,met het idee in het achterhoofd als het niks word of het gaat me vervelen rij ik wel door voor een dagtripje motorrijden in onze mooie belgische ardennen ,

Dus ik neem aan de man met het motopak,muts en pijp?

Nee niks,maar toen ik vroeg of ik mijn Cap-232 mocht meepaken(niet meegenomen wegens te klein) zei je dan pak ik mijn 90cm extra ook mee...

Beste Gor,
we hadden echt de bedoeling om een big scale aerobatic meeting te houden. Je toestel is dan misschien wel scale, en ook aerobatic-geschikt, het is gewoon de doorsnee maat waarvan je er 13 in een dozijn hebt op iedere club op elke namiddag. En dat wilden we ten zeerste vermijden. Er zijn genoeg fly-in's waar zulke toestellen wel welkom zijn.
De ondergrens is gesteld op 1m80. Dit zal de volgende keer net hetzelfde zijn.

De mensen van in de Buurt, of mensen die zin hebben in een leuke dag met enkele mensen van onze Big Scale fly in... Kom zeker nog eens langs op deze leuke fly in van MAM zelf.

Het zou tof zijn om de club die alles mogelijk maakte even te steunen en nog een mooie demo te gaan geven op hun Fly-in. Ik doe er alles aan om er ook zelf aanwezig te zijn, al zal het dan helaas niet met mijn yak zijn.

Back