Bouwverslag Extra-Fun 2 Meter onder 4,5 kg

Gaat het lukken onder 4,5 kg ?


  • Total voters
    371
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag na het opruimen /zuigen noch effe de bout opgewarmt .

De 3W Extrafun word helemaal fluor rood en krijgt daarna noch een decor door plotterfolie . :D

pict0002et4.jpg


pict0003pp4.jpg


Mvg Johan
 
De romp en alles wat Johan gedaan heeft, is het probleem niet. Heb je de motor ook in handen gehad? :P

Ga je de hele kist rood doen? Ik neem aan dat de plotterfolie niet 50% van het oppervlakte gaat bedekken ofzo, is het dan niet prettiger om bv. de helft wit te doen ofzo?

Op afstand valt rood weg naar zwart.. dan zit je dus naar een 'zwart gat' te kijken.. wel prettig als je dan nog een in grijstinten contrasterende kleur er op zet, maakt de zichtbaarheid gelijk beter.

Niet dat ik je daarmee iets nieuws vertel ofzo.. :P
 
Ik loop ook maar te klieren hoor.. daarnaast.. zelfs al zou hij op 4800 gram uitkomen, dan nog is dat een heel net gewicht.
 
Ga je de hele kist rood doen? Ik neem aan dat de plotterfolie niet 50% van het oppervlakte gaat bedekken ofzo, is het dan niet prettiger om bv. de helft wit te doen ofzo?

Op afstand valt rood weg naar zwart.. dan zit je dus naar een 'zwart gat' te kijken.. wel prettig als je dan nog een in grijstinten contrasterende kleur er op zet, maakt de zichtbaarheid gelijk beter.

Niet dat ik je daarmee iets nieuws vertel ofzo.. :P

De 3W Extrafun word helemaal in fluor rood (nr 21) gefolied .

En krijgt dan misschien een "laser" decor . :D

Deze kleur is noch op 1000 meter te erkennen als rood .
Heb zelfs al kleine RBC delta´s hiermee gefolied .

Ik heb ook plotterfolie in rood en roodorange als fluor en die word op trainerjets graag genomen om de jet beter te erkennen .
Op mijn Easyglider heb ik aan de onderkant van de vleugel ook 2 grote rondjes opgeplakt en die zijn goed te zien op grote hoogte .

En met de 2,3 m extrafun vlieg je nooit hoog .

Mvg Johan
 
Nog even een reactie op pb´tjes over de scharnier inbouw.

plaats aantekenen op bijde kanten .
pict0002cl1.jpg


2mm gaatjes boren met een Robart hulpstuk voor stiftscharnieren . ( In het gaatje een stukje plastikbuis gedrukt )
pict0003om6.jpg


Tussen de gaatjes een heel smal sleufje maken met een balsamesje .
pict0004hn5.jpg


De gleuf breedte maak ik op maat met een sleutelvijltje . (scharnier moet strak passen)
pict0005pn2.jpg


Resultaat . :D
pict0006qj1.jpg


Mvg Johan
 
Ziet er netjes uit! :D

Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in dat het gaat lukken! 8)

Als je al kijkt, de arf funtana's van sebart vliegen al rond met 4,3 KG. Is erg licht en welliswaar ellectro maar omgerekend is een zenoah 20cc met een klein tankje gewoon lichter als een dikke brushless met zware regelaar en gigantische lipo's!

Zelfs mijn funtana, die niet eens licht is gebouwd, met een mvvs 35 zware spullen erin weegt 5.7 KG. Als je alleen al kijkt naar een lichtere setup zit je al veel lager in gewicht.

Door net als johan zo licht te bouwen bereik je ook heel veel.

Ik voorspel een foto van de kist op de weegschaal die minder als 4,5KG aangeeft! :D

gr,
niels
 
En dan kan het wachten op geschikt vliegweer beginnen :)

Ziet er goed uit allemaal.. waarom eigenlijk van deze scharneren en geen CA scharneren? (of is dat al gevraagd?)
 
En dan kan het wachten op geschikt vliegweer beginnen :)
Eind april/1 mei is er een meeting in lohne (D) waar hij mee naar toe gaat .
De maker van de freeskit is daar ook .


Ziet er goed uit allemaal.. waarom eigenlijk van deze scharneren en geen CA scharneren? (of is dat al gevraagd?)


Deze kavan scharnieren is gewoon het beste wat er bestaat .

Ik bouw ze al 20 jaar in en als een model kapot gaat worden de scharnieren er weer uitgetrokken en hergebruikt . :D

En ik heb/hat ze op voorraad (bij 4 modellen in bouw gaan er een paar door)
Effe in Dordmund nieuwe meebrengen (bigpack):D

Mvg Johan
 
Deze kavan scharnieren is gewoon het beste wat er bestaat .

Helemaal waar, die penscharnieren/CA-scharnieren kunnen ook best goed zijn, maar die vind ik een beetje griezelig.

De heavy-duty Kavan scharnieren zijn supergeschikt voor big/giant scale, ze zijn erg goed bestand tegen motortrillingen ook.

Grt.
 
En CA scharnieren zijn dat niet?

//edit
dat bedoel ik niet vervelend. Ik weet dat kavan scharnieren prima scharnieren zijn. Enige nadeel ervan vind ik dat je toch al snel een kier krijgt over je scharnierlijn. Met CA scharnieren, welke volgens mij net zo goed zijn, heb je minder last van dat effect.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top