Mijn winterproject FIAT G50 WW2 Warbird

Heb nog even in Cad R14 gekeken en onderstaande plaatje ging als volgt

Ga naar TOOLS > DISPLAY IMAGE > SAVE en klink ok en je hebt daarmee BMP image die met Imageshack weer is te uploaden.

Zie maar;
imagetesttx1.png


Ton
 
Heb nog even in Cad R14 gekeken en onderstaande plaatje ging als volgt

Ga naar TOOLS > DISPLAY IMAGE > SAVE en klink ok en je hebt daarmee BMP image die met Imageshack weer is te uploaden.

Teus en Ton dank,
lukt beide, maar nu moet ik ze in foto.modelbouwforum inladen en krijg ze met Picture manager niet kleiner dan 700kb, zonder al te veel scherpte verlies
dit mag max. 100kb zijn

Zijn er nog andere handigheidjes om te comprimeren zonder al te veel verlies?

Ralf
 
Hi Ralf,

Bij de Fly Baby had ik een AutoCad plaatjes geplaatst (romp doorsnede) die 53kB groot was. Deze heb ik met Printscreen in Paint geplaatst en opgeslagen als .jpg en deze vervolgens middels Irfanview (gratis te downloaden) naar de juiste grootte gebracht. Het is was werk, maar dat lukt dan wel. Zelfs een deel van de totaal tekening was op deze manier maar 40 kB.
Succes,

Bert
 
Hi Ton,

't Wordt tijd dat je toch eens iets laat zien van het 3-d tekenen. Ik zie dat het grote voordelen heeft voor het maken van een planning. Je ziet het model als het ware voor je en kun je nu al wijzigingen aanbrengen.

Hoelang doe je over het tekenen van zo'n romp?

Succes verder, ben benieuwd naar het resultaat straks

Bert :x-mas:
 
Bert,

Heeft zeker voordelen de meeste tijd gaat eigenlijk zitten in het verzamelen van de juiste documentatie, maar dat geldt voor iedereen.

Daarna het checken van de 3view dat hiermee weer wat gemakkelijker gaat, omdat je het een en ander over elkaar heen kunt zetten ter vergelijking.

Het model zelf in 3D tekenen inclusief constructie is binnen 1-2 maanden te doen.

Zelf maak ik er heeeel veel werk van omdat het mogelijk een kit of een bouwtekening voor een tijdschrift zou kunnen worden.
Probeer dan ook de constructie zo te maken dat het gemakkelijk bouwt en zelfuitlijnend is en dat alles kost heel veel tijd.
Het bouwen is dan weer piece of cake en vooral leuk vanwege de constructie waar RBCKITS bekend om is geworden.

Als je het leuk vind om te bekijken wil ik zaterdag een laptop meenemen om, het een en ander te laten zien.

Ton
 
Hoi Ton,

Ik zal graag even kijken a.s. zaterdag, dus neem je laptop maar mee.

Ik ben ook bezig met de tip die jij me gaf op de Fly Baby. Ik was er zelf ook nog niet 100% gerust op en had op die reden triplex plankjes ter hoogte van de ovale gaten willen maken. Ook daar hebben we het nog wel over.

Bert :x-mas:
 
Bert,

Prima neem ik mee wil je nog iets speciaals zien.

Tot zaterdag


Arthur,

Dank, jammer dat het plaatje zo klein is beetje prijzig om zo te bestellen.


Ton
 
Hoi Ron,

Zo dan jij zit ook echt overal he, grappig dat je daar de FIAT gepost hebt.

Jammer dat ik niet alle reactie kan lezen of althans wel lezen maar snap er geen barst van.

Fiat G50 manual
Hello Ron.
If you need I have the Fiat G50Bis manual (in PDF, 12 Mb).
Leuk van Sakai dat hij de info wil sturen maar heb helaas nog niets ontvangen, heb natuurlijk wel interessen en als er nog meer info is heel graag.
Zo te zien klopt mijn mailadres niet want dat moet ton.v.m@wxs.nl zijn zou jij dat door willen geven aan Sakai. Of vragen naar zijn mailadres.

My Uncle was a G50 pilot during ww2, if you write "M.llo Angelo Santroni" on the fuse will make a gift to an old pilot that now fly forever .
Zal ook de naam van Staudacher zijn oom in gedachten houden als naam van de piloot voor op de FIAT.

Misschien vinden zij het ook wel leuk dat als ik zover ben en ga starten met bouwen, dat ik ook daar zo af en toe wat plaatsen zal plaatsen.

Ton
 
... Jammer dat ik niet alle reactie kan lezen of althans wel lezen maar snap er geen barst van ...
AltaVista - Babel Fish Translation geeft een redelijke vertaling.


... Zo te zien klopt mijn mailadres niet want dat moet ton.v.m@wxs.nl zijn zou jij dat door willen geven aan Sakai ...
Gedaan in de betreffende discussie. Geen idee hoe ik aan @home kom want in de e-fly-in deelnemerlijst sta je met het goede @wxs adres. Het zal mijn leeftijd wel zijn ;) Kan jouw mailbox 12MByte in één keer verwerken?
 
Laatst bewerkt:
Ron

Dank je en valt niet tegen die vertaling naar Engels met Babel Fish is best te volgen zo.

Volgens mij is 10MB de max voor Planet wordt al lastig zenden als het bestand in de buurt van de 10MB komt.

Eerst maar even afwachten of Sakai gaat reageren.

Ton
 
Outlook Express kent een methode om bij verzending een bestand te splitsen over meerdere bestanden om ze vervolgens bij de ontvanger weer samen te voegen. Eventueel kan hij het bestand naar mij sturen, zet ik het bestand voor je online.
 
Laatst bewerkt:
Ron,

Dank en hoor wel als er iets online staat heb verder nog niets ontvangen.

Tot zover is de reactie aldaar ook mager effe afwachten maar.

Van de week eens kijken om de vleugel verder af te tekenen, kunnen we eerdaags een begin met de bouw maken.


Ton
 
Hans,

oe auw ja ben daar nog ijverig aan bezig, eeeh nee hoor gaat langzaam maar schiet wel al op, ben nu de laatste hand aan de vleugel aan het leggen.

Denk dat de onderdelen volgende week uit de tekening kunnen en wie weet deze maand nog een eerste planky plakken.

Hoop het wel want heb er zin in:cool:.

Ton
 
Met een beetje goede wil kunnen we nog deze maand plakken aan de FIAT G50

Vleugel is nu ook getekend en de onderdelen zijn er uitgehaald voor het frezen.

Snel sturen naar RBC en ongeduldig wachten op de onderdelen.

fiatg5020wo3.jpg

fiatg5021rj7.jpg

fiatg5022qb1.jpg

fiatg5023bv5.jpg

fiatg5024wa9.jpg


Ondertussen maar beginnen aan een nieuwe tekening voor een volgend project, denk dat ik een beetje de russische kant op ga en ook nog iets 2 motorig.

Ton
 
Back
Top