BELT CP vraagje over gedrag

  • Topicstarter Topicstarter Belloq
  • Startdatum Startdatum
B

Belloq

Guest
Hallo,

Ik heb sinds kort een BELT-CP, prachtig ding.

Trainingslandingsgestelletje eronder gezet...hoppa vliegen maar...
gaat op zich aardig, beetje (proberen te) hoveren, alles ok.

Maar : ik vind dat hij vooral naar rechts erug traag reageert. duurt voor een correctie echt even voor hij inderdaad dan ook naar rechts gaat leunen. Grondeffect? dacht ik ook even aan, dus hoppa...hoger met dat ding, maar dan heeft ie het nog, links leunen gaat wel iets sneller, maar (ook vooruit/achteruit) werkt stroperiger dan welke helikopter ook in de simulaties. (FMS/HELIX)

nu mijn vraag: is dat normaal en reageert zo'n Belt pas echts snel als je de IDLEUP omgooit? en is de normal mode dus inderdaad "rustiger"???

ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft. :confused:

Groeten en alvast bedankt,

Mark
 
Ik denk dat je heli misschien niet helemaal goed afsteld staat, dus dat je naar links meer uitslag hebt dan naar rechts. Een tweede mogelijkheid is dat je zwaartepunt meer aan de linkerkant van je hoofdas ligt, maar dit zou dan denk ik niet zo duidelijk te merken zijn.
 
ehm

Ik denk dat je heli misschien niet helemaal goed afsteld staat, dus dat je naar links meer uitslag hebt dan naar rechts. Een tweede mogelijkheid is dat je zwaartepunt meer aan de linkerkant van je hoofdas ligt, maar dit zou dan denk ik niet zo duidelijk te merken zijn.

Hoi,

bedankt voor je antwoord!

stel ik dat dan in via paddles?? (zo ja..hoe ongeveer??) of gewoon de swashplate wat meer naar rechts zetten (staat nu overigens wel recht)
(beginner he ;))

Groeten,
 
Het kan meerdere oorzaken hebben.

Zoals al gezegd werd, een zwaartepunt wat iets fout ligt (kijken of de accu ed er recht op zit)

Je swash instellen als de trims (allemaal) op 0 staan
Een heli heeft vaak de neiging 1 kant op te gaan ( de mijne gaat naar linksvoor) als de swash geheel recht staat. Dit moet je er dan weer uit trimmen tot hij wel stil hangt als je de knuppels loslaat.

Als hij goed getrimt is hoort hij links en rechts even scherp te doen.

Indien hij wel stil hangt, maar toch ongelijk reageert zou ik zeggen dat er bij de servo's iets niet goed ingesteld is (arm niet in het midden bij 0 stand, een vreemde instelling in de zender etc)

iig, kleine greep uit de mogelijkheden.
andere mensen kunnen er vast nog meer verzinnen, maar persoonlijk denk ik dat je dit als eerste moet controleren.

Succes:D
 
Als de paddles niet recht zijn zou je dit merken met een trilling. Als je swashplate nu recht staat dan zit het of in je zender of inderdaad je zwaartepunt.
 
Zijn de uitslagen van je servo's wel voldoende? Als je te kleine uitslagen hebt kan dat als 'stroperig' aanvoelen. Een te laag toerental kan ook een reden zijn.
Laat je heli eens nakijken en afstellen door een ervaren helivlieger.
 
belt

Hoi allemaal,

heel erg bedankt voor alle reacties en het meedenken.
als de heli vliegt is hij voor zover ik kan beoordelen trillingsvrij. dus geen paddels dan(?)ik heb overigens aan de rechterkant van de heli zo'n servostokje wat uitgedraait (lijkt me nog steeds vlak, die swashplate..:confused:.) en had het idee dat hij toch wat sneller naar rechts wou. vlak voor ie crashte, ik vermoed dat dat weer kwam door de antenne die gekke signalen opving ofzo.. ineens een duik links naar beneden :mad: maar goed. Antenne nu helemaal naar achteren gezet en lijkt beter..

het idee om hem eens door iemand die het goed kan te laten vliegen. lijkt me strak plan... iemand in de omgeving van Groningen???? het zou al hee lwat zijn als iemand zei : kijk, vliegt prima...ligt gewoon aan de piloot.. :)

ik hoor het graag als iemand er verstand van heeft,:p

groeten,
 
Back
Top