Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus de volgende keer nemen we twee grote beeldschermen en twee Wii's* mee om met 8 man tegen elkaar te racen? Gezellig... :thumbsup:

* Via mijn notebook is een UMTS-verbinding op te zetten zodat de Wii's verbinding kunnen maken met de internets en zo met elkaar kunnen babbelen en elk 4 spelers besturen.


Pluk ik mijn 43 inch plasma van de muur :rolleyes: moet er alleen even een rekje komen om hem aan de zijkant van de bus te hangen ;) :D

@ Siggery, ik heb de hoop op een kill switch al een beetje opgegeven :( ;)
 
Ontvangeraccu is nog helemaal toppie, de waarde's zijn perfect (volgens jou ;)) Deze accu staat nu weer op te laden, morgen weer ontladen en laden en klaar is kees :teacher: :thumbsup:"
Daarna volgen de 2 zenderaccu's nog :yes:

p.s. mooi apparaat die Spintec van je, bedankt voor het lenen :-P


Heb je nog de originele nicad erin zitten dan ?
 
Pluk ik mijn 43 inch plasma van de muur :rolleyes: moet er alleen even een rekje komen om hem aan de zijkant van de bus te hangen ;) :D

@ Siggery, ik heb de hoop op een kill switch al een beetje opgegeven :( ;)

Meneer KillSwitch gaat eerst nog wat wubbew snijden deze week geloof ik :rolling:
 
@BYM: Op je Avatar zitten FG wielen, ze staan helemaal scheef... :rolling:

2yy343p.jpg


/zinloos posten :sleeping:
 
Goedenavond heren, even off topic sorry. Jullie hebben een oplossing ontwikkeld tegen zand in de carburateur en het blijven hangen van het gas op de Baja wat hiermee gepaard gaat. Ik had wat gelezen over een constructie met rubber en sileconen en een andere met lagers die geplaatst worden nadat het gat van het asje op maat is geboord.
Wat is nu uiteindelijk een goede oplossing?
 
Goedenavond heren, even off topic sorry. Jullie hebben een oplossing ontwikkeld tegen zand in de carburateur en het blijven hangen van het gas op de Baja wat hiermee gepaard gaat. Ik had wat gelezen over een constructie met rubber en sileconen en een andere met lagers die geplaatst worden nadat het gat van het asje op maat is geboord.
Wat is nu uiteindelijk een goede oplossing?
Niet in het zand rijden. :? :lol: ;)

Die is er niet echt. Het blijft allemaal uitstel van executie. Zand is en blijft venijnig spul en zal uiteindelijk toch wel zijn weg vinden door de meest kleine gaatjes. Ik denk dat een hard stalen carb-as de langste uitstel oplevert. Junkie rc heeft wat lopen knutselen met lagers maar zijn blok was eerder versleten dan hij ermee heeft kunnen rijden. 8O ;)
 
Niet in het zand rijden. :? :lol: ;)

Die is er niet echt. Het blijft allemaal uitstel van executie. Zand is en blijft venijnig spul en zal uiteindelijk toch wel zijn weg vinden door de meest kleine gaatjes. Ik denk dat een hard stalen carb-as de langste uitstel oplevert. Junkie rc heeft wat lopen knutselen met lagers maar zijn blok was eerder versleten dan hij ermee heeft kunnen rijden. 8O ;)

Ok, dank voor het (slechte) nieuws ;-)

Ik heb er nu 12L opzitten waarvan het meeste in zand, en het gas blijft steeld vaker hangen én ook ik het een stevige rammel bij stationair toerental. Bij Zaanse SS rijders treedt dit eerder op, maar dat uistel van executie heb ik door de keren dat ik op gras gereden heb wat jullie niet doen. :rolling:

Ik moet nu iets gaan doen. Omdat ik geen krukas wil vervangen kan ik kiezen uit een nieuwe (ported) cilinder met zuiger en pistonpen lagers maar de vraag is hoelang de krukaslagers het nog houden, of een heel nieuw blokje.

Wat is de verstandigste optie?
 
Wat ben je soms ook een verschrikkelijk persoon he :rolling:;)
Het is toch zo??? 8O ;) :lol: Als je zand onderin je carter vindt, is het te laat. Voorkomen is beter dan genezen. Alleen nu gaat-ie experimenteren op een mooi maagdelijk nieuw Zenoah blokje. :?


Ok, dank voor het (slechte) nieuws ;-)

Ik heb er nu 12L opzitten waarvan het meeste in zand, en het gas blijft steeld vaker hangen én ook ik het een stevige rammel bij stationair toerental. Bij Zaanse SS rijders treedt dit eerder op, maar dat uistel van executie heb ik door de keren dat ik op gras gereden heb wat jullie niet doen. :rolling:

Ik moet nu iets gaan doen. Omdat ik geen krukas wil vervangen kan ik kiezen uit een nieuwe (ported) cilinder met zuiger en pistonpen lagers maar de vraag is hoelang de krukaslagers het nog houden, of een heel nieuw blokje.

Wat is de verstandigste optie?
Bij zo'n litertje of 20 tot 25 zijn de krukaslagers toch wel aardig versleten. Dus als je dan toch gaat schroeven zou ik ook gelijk de lagers, oliekeerringen en pakkingen vervangen. Kan dat maar gebeurd zijn en loop je geen risico's. De kruksas zelf hoef je niet te vervangen en ook de naaldlagers gaan aanzienlijk langer mee dan de kogellagers.

In de carburateur moet je een nieuw asje plaatsen. Poetsen helpt niet omdat de ruimte alleen maar groter wordt en steeds sneller troep tussen de as komt te zitten. Het is echt helemaal ingesleten...

carb_overhaul4.jpg


-edit-
Maak ook gelijk de rest van je carb even schoon. Onder de balg zit dat witte plaatje. Daaronder zit een membraampomp en een heel klein gaatje. Door dat gaatje komt ook vrolijk zand naar binnen waardoor je brandstofpomp minder gaat werken. :?

baja5b_carb_pump_with_sand.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het is toch zo??? 8O ;) :lol: Als je zand onderin je carter vind, is het te laat. Voorkomen is beter dan genezen. Alleen nu gaat-ie experimenteren op een mooi maagdelijk nieuw Zenoah blokje. :?



Bij zo'n litertje of 20 tot 25 zijn de krukaslagers toch wel aardig versleten. Dus als je dan toch gaat schroeven zou ik ook gelijk de lagers, oliekeerringen en pakkingen vervangen. Kan dat maar gebeurd zijn en loop je geen risico's. De kruksas zelf hoef je niet te vervangen en ook de naaldlagers gaan aanzienlijk langer mee dan de kogellagers.

In de carburateur moet je een nieuw asje plaatsen. Poetsen helpt niet omdat de ruimte alleen maar groter wordt en steeds sneller troep tussen de as komt te zitten. Het is echt helemaal ingesleten...

carb_overhaul4.jpg


Dan denk ik dat ik bij DDM een leuk blokje ga uitzoeken en het huidige blokje daarna op mijn gemak ga reviseren. Heb ik ook gelijk een nieuwe carb en trekstarter. Onderdelen liggen nooit in de weg als je genoeg ruimte hebt! :-)
 
Tsja, die hele carburateurrommel is toch wel één van de grootste nadelen ten opzicht van nitro als je erover na gaat denken. De carbs van nitroblokjes overleven meestal het blok zelf wel. Zelfs op HoogTij. ;)
 
Mensen, ik duik mijn nest in. Man, man, man wat ben ik rozig na vandaag :D Zo'n dagje op Hoogtij doet wonderen :rolleyes:
 
Welterusten dan maar :sleeping: ik ga nog een paar uur door. Net de Scalpel en de M18 rijklaar gemaakt om vanmiddag met m'n zoon wat rondjes in Heemskerk te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top