H
hezik
Guest
Ik wil zo langzamerhand bezig met het opknappen van de schade aan de Alliance en kom tot de conclusie dat er een andere motormount moet komen.
Ik had van de vorige bouwer twee zelfgebouwde hyde-achtige mounts gekregen, volgens beschrijving gebouwd zoals Ola Fremming dat gedaan had (Hyde) maar ik ben er niet over te spreken. De 1e mount was de mount waarmee de vorige alliance volgas de grond ingegaan was en die mount maakt vage kraakgeluiden als je de motor er op monteert. Van de 2e mount is het rubber langzaam aan het loslaten. Sowieso waren beide mounts te soft, de motor staat stationair te dansen als een gek, ook al waren zowel prop als spinner goed uitgebalanceerd.
Een nieuwe bouwen volgens dat recept zie ik niet zitten. Ik ben bang dat ik dan nog steeds met een veel te losse ophanging blijf zitten. Ik heb al een keer schade gevlogen nu door motoruitval (waarin de mount mogelijk wel negatief meegewerkt heeft, maar niet de oorzaak was) en ik wil het nu gewoon goed hebben. Ik begrijp ook van de bouwer van de vorige mounts, die nu een 'echte' hyde mount gebruikt, dat de 'echte' hyde mount gewoon stukken beter is.
Ik zit nu te twijfelen tussen 2 opties:
1) de motor gewoon star monteren
2) een 'echte' hyde mount aanschaffen
Het brandschot zit bij de Alliance zo verlijmd dat er niet veel ruimte is voor een mount. Met de zelfgebouwde mount was het al zo dat je uit de mount zelf een stukje weg moet slijpen om de uitlaat ruimte te geven, wat mogeiljk ook de oorzaak is voor het loslaten van het rubber. Ik ben bang dat ik straks hetzelfde probleem krijg bij de 'echte' hyde mount. Zelfs met het hoekje uit de mount gehaald en de motor zo ver mogelijk naar achter plaatsen, bljift er een ruimte over van een mm of 2~3 tussen spinnerbackplate en toestel.
Ik begrijp dat bij starre montage de trillingen linea-recta worden doorgegeven aan de romp en vraag mij af in hoeverre dat echt 'een ramp' is. Ik lees bv. verhalen van Alexzzz met star gemonteerde benzinemotoren, maar ik zie ook star gemonteerde motoren op het veld en dat loopt eigenlijk altijd prima. Is starre montage dan een reeele optie of zegt men echt 'je bent gek, niet aan beginnen, je hele kist trilt uit elkaar, gaat kapot, enzovoort' ?
De echte hyde mount heb ik ook vragen over. Je hebt het type A, het type AR (&ARA, & ARSA) en een ARI (RIA, ARISA & RISA) en dan ook nog een MKIII (C/CR).
Hyde Mounts - Dependable Protection Against Engine Vibration
Voor zover ik kan zien.. de A is gelijk aan de AR, alleen heeft de A 4 bevestigingsgaten en de AR 3. De ARI heeft een 'ingebouwde neusring'.
Is de MKIII (mark-3, versie 3) een nieuwe versie? kan ik dan beter de MKIII bestellen zonder neusring?
En weet iemand een adres anders dan centralhobbies om deze dingen te bemachtigen? Ik had al bij Aerobertic gekeken, maar die heeft ze niet. Die zal ze ongetwijfeld wel kunnen leveren, maar ik vermoed dat hij ze dan ook gewoon bij centralhobbies besteld en dat kan ik zelf ook. Reden dat ik niet gewoon bij centralhobbies bestel is dat ik er nog niet zo happig op ben om ze een ondertekende kopie van mijn creditcard te faxxen, iets wat wel een vereiste is daar. Daarnaast duurt verzending uit de USA lang en ik zou het ding graag wat sneller willen hebben.
Of heeft iemand nog een alternatief wat ik nog niet gezien of genoemd heb?
Ik had van de vorige bouwer twee zelfgebouwde hyde-achtige mounts gekregen, volgens beschrijving gebouwd zoals Ola Fremming dat gedaan had (Hyde) maar ik ben er niet over te spreken. De 1e mount was de mount waarmee de vorige alliance volgas de grond ingegaan was en die mount maakt vage kraakgeluiden als je de motor er op monteert. Van de 2e mount is het rubber langzaam aan het loslaten. Sowieso waren beide mounts te soft, de motor staat stationair te dansen als een gek, ook al waren zowel prop als spinner goed uitgebalanceerd.
Een nieuwe bouwen volgens dat recept zie ik niet zitten. Ik ben bang dat ik dan nog steeds met een veel te losse ophanging blijf zitten. Ik heb al een keer schade gevlogen nu door motoruitval (waarin de mount mogelijk wel negatief meegewerkt heeft, maar niet de oorzaak was) en ik wil het nu gewoon goed hebben. Ik begrijp ook van de bouwer van de vorige mounts, die nu een 'echte' hyde mount gebruikt, dat de 'echte' hyde mount gewoon stukken beter is.
Ik zit nu te twijfelen tussen 2 opties:
1) de motor gewoon star monteren
2) een 'echte' hyde mount aanschaffen
Het brandschot zit bij de Alliance zo verlijmd dat er niet veel ruimte is voor een mount. Met de zelfgebouwde mount was het al zo dat je uit de mount zelf een stukje weg moet slijpen om de uitlaat ruimte te geven, wat mogeiljk ook de oorzaak is voor het loslaten van het rubber. Ik ben bang dat ik straks hetzelfde probleem krijg bij de 'echte' hyde mount. Zelfs met het hoekje uit de mount gehaald en de motor zo ver mogelijk naar achter plaatsen, bljift er een ruimte over van een mm of 2~3 tussen spinnerbackplate en toestel.
Ik begrijp dat bij starre montage de trillingen linea-recta worden doorgegeven aan de romp en vraag mij af in hoeverre dat echt 'een ramp' is. Ik lees bv. verhalen van Alexzzz met star gemonteerde benzinemotoren, maar ik zie ook star gemonteerde motoren op het veld en dat loopt eigenlijk altijd prima. Is starre montage dan een reeele optie of zegt men echt 'je bent gek, niet aan beginnen, je hele kist trilt uit elkaar, gaat kapot, enzovoort' ?
De echte hyde mount heb ik ook vragen over. Je hebt het type A, het type AR (&ARA, & ARSA) en een ARI (RIA, ARISA & RISA) en dan ook nog een MKIII (C/CR).
Hyde Mounts - Dependable Protection Against Engine Vibration
Voor zover ik kan zien.. de A is gelijk aan de AR, alleen heeft de A 4 bevestigingsgaten en de AR 3. De ARI heeft een 'ingebouwde neusring'.
Is de MKIII (mark-3, versie 3) een nieuwe versie? kan ik dan beter de MKIII bestellen zonder neusring?
En weet iemand een adres anders dan centralhobbies om deze dingen te bemachtigen? Ik had al bij Aerobertic gekeken, maar die heeft ze niet. Die zal ze ongetwijfeld wel kunnen leveren, maar ik vermoed dat hij ze dan ook gewoon bij centralhobbies besteld en dat kan ik zelf ook. Reden dat ik niet gewoon bij centralhobbies bestel is dat ik er nog niet zo happig op ben om ze een ondertekende kopie van mijn creditcard te faxxen, iets wat wel een vereiste is daar. Daarnaast duurt verzending uit de USA lang en ik zou het ding graag wat sneller willen hebben.
Of heeft iemand nog een alternatief wat ik nog niet gezien of genoemd heb?
Laatst bewerkt door een moderator: