H
hezik
Guest
Volgens de FAQ gelden de volgende vuistregels..
vliegbaar maar erg krap: 100watt/kg
normaal vliegbaar: 150 watt/kg
kunstvlucht: 200 watt/kg
3d: 300 watt/kg
Nu hadden we daar dit weekend discussie over op de club. De discussie is hier ook wel al eens gevoerd. Meestal komt daaruit dat de mensen die ervaring hebben met electro, het niet eens zijn met bovenstaande waardes.
Voorbeeld.. op een 5 kg F3A kist zet men een vermogen van piekwaardes van bijna 4kw, wat grofweg rond de 800Watt/kg is. Goed, zo'n kist is dan ook in mijn ogen ballistisch (zag van het weekend nog.. los na 3 meter en dan verticaal tot aan zichtgrens, lijkt mij absurd veel).
Ander voorbeeld.. een vliegklare Calmato weegt rond de 2.4 kg. Ik wilde daar een 300 Watt motor opzetten als experiment (dan zit je tussen de 100 en 150 watt/kg) maar ik werd hier op het forum min of meer uitgelachen om dat idiote plan. Als je dan kijkt wat men daadwerkeljik op de ge-electrificeerde calmato's zet, is dat grof hoger. Goed, ook die kisten zijn binnen 2 meter los en verticaal, maar toch..
Dus.. volgens mij zijn er nieuwe vuistregels nodig. Via een setje polls wil ik die destilleren.
Net vliegbaar: toestel vliegt ermee, voor een looping moet je aanduiken.
Poll: Hoeveel watt/kg is 'net vliegbaar'
Tussenstand:
Goed vliegbaar: normale prestaties. Loopings mogelijk uit level flight. Geen ongelimiteerd verticaal.
Poll: Hoeveel watt/kg is 'goed vliegbaar'
Tussenstand:
Kunstvlucht: min of meer ongelimiteerd verticaal, maar bv. pull out bij hover niet overtuigend
Poll: Hoeveel wat/kg voor kunstvlucht?
Tussenstand:
3D: insane vermogen. Ongelimiteerd verticaal. Overtuigende pull out bij hover.
Poll: Hoeveel watt/kg voor 3D?
Tussenstand:
vliegbaar maar erg krap: 100watt/kg
normaal vliegbaar: 150 watt/kg
kunstvlucht: 200 watt/kg
3d: 300 watt/kg
Nu hadden we daar dit weekend discussie over op de club. De discussie is hier ook wel al eens gevoerd. Meestal komt daaruit dat de mensen die ervaring hebben met electro, het niet eens zijn met bovenstaande waardes.
Voorbeeld.. op een 5 kg F3A kist zet men een vermogen van piekwaardes van bijna 4kw, wat grofweg rond de 800Watt/kg is. Goed, zo'n kist is dan ook in mijn ogen ballistisch (zag van het weekend nog.. los na 3 meter en dan verticaal tot aan zichtgrens, lijkt mij absurd veel).
Ander voorbeeld.. een vliegklare Calmato weegt rond de 2.4 kg. Ik wilde daar een 300 Watt motor opzetten als experiment (dan zit je tussen de 100 en 150 watt/kg) maar ik werd hier op het forum min of meer uitgelachen om dat idiote plan. Als je dan kijkt wat men daadwerkeljik op de ge-electrificeerde calmato's zet, is dat grof hoger. Goed, ook die kisten zijn binnen 2 meter los en verticaal, maar toch..
Dus.. volgens mij zijn er nieuwe vuistregels nodig. Via een setje polls wil ik die destilleren.
Net vliegbaar: toestel vliegt ermee, voor een looping moet je aanduiken.
Poll: Hoeveel watt/kg is 'net vliegbaar'
Tussenstand:
Goed vliegbaar: normale prestaties. Loopings mogelijk uit level flight. Geen ongelimiteerd verticaal.
Poll: Hoeveel watt/kg is 'goed vliegbaar'
Tussenstand:
Kunstvlucht: min of meer ongelimiteerd verticaal, maar bv. pull out bij hover niet overtuigend
Poll: Hoeveel wat/kg voor kunstvlucht?
Tussenstand:
3D: insane vermogen. Ongelimiteerd verticaal. Overtuigende pull out bij hover.
Poll: Hoeveel watt/kg voor 3D?
Tussenstand: