Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
sleur; klopt dat ik nog voorzichtig met de EZ ben, eerst met goedkoop spul oefenen en af en toe in het diepe, al denk ik dat als het v/d week windkracht 1 of 2 is ,ik wel ff de EZ ga laten zweven , op Ht dus ,er zijn geen bomen en je hebt er genoeg ruimte :yes:

laten we v/d week op een avond de easystars even vliegen , wat jij ? :D


Als jullie gaan vliegen op hoogtij geef dan effe een seintje kom ik ook heb vanmidag nog effe gevlogen op hoogtij met de EZ ging wel goed geen crashes heb denk iets van 45 min gevlogen was eerst in heemskerk bij bij de vliegclub alles effe afgesteld.
 
Hoogtij gras

@Kobus:

Kijk,dit zijn onze cavia's en konijntjes.
Ze eten lekker van versgeplukt Hoogtijgras...

IMG_0672.jpg


:rolleyes:

:rolling:

:lol: ;)
 
Als jullie gaan vliegen op hoogtij geef dan effe een seintje kom ik ook heb vanmidag nog effe gevlogen op hoogtij met de EZ ging wel goed geen crashes heb denk iets van 45 min gevlogen was eerst in heemskerk bij bij de vliegclub alles effe afgesteld.


is goed ,wel ff dit draadje blijven volgen ,voor wanneer we gaan vliegen ,wat mij betreft morgen avond al ;)

Ik heb je dan net gemist ,ik ging om 15;45 weer weg :( ,had ik wel ff leuk gevonden
 
@Kobus:

Kijk,dit zijn onze cavia's en konijntjes.
Ze eten lekker van versgeplukt Hoogtijgras...

IMG_0672.jpg


:rolleyes:

:rolling:

:lol: ;)


Ja ja ja , wrijf het er nog maar eens lekker in :( ;)

ik ga er vanuit dat ik er volgende week weer gewoon bij ben om gras te plukken op hoogtij voor ons konijn :rolleyes: :D ;) en misschien ook nog een beetje met de baja spelen :cool:
 
Ja ja ja , wrijf het er nog maar eens lekker in :( ;)

ik ga er vanuit dat ik er volgende week weer gewoon bij ben om gras te plukken op hoogtij voor ons konijn :rolleyes: :D ;) en misschien ook nog een beetje met de baja spelen :cool:


381.gif
372.gif
382.gif

Precies,gewoon even ophouden met asfalteren in het weekend en gewoon weer even ouderwets gezellig komen rijden op Hoogtij ;)
 
381.gif
372.gif
382.gif

Precies,gewoon even ophouden met asfalteren in het weekend en gewoon weer even ouderwets gezellig komen rijden op Hoogtij ;)

Tja , week 20/21/22 zijn wij ook weer uitgenodigd om in het weekend te komen werken , het leven van een wegenbouwer/BNer gaat nou eenmaal niet over rozen :lol: ;)
 
is goed ,wel ff dit draadje blijven volgen ,voor wanneer we gaan vliegen ,wat mij betreft morgen avond al ;)

Ik heb je dan net gemist ,ik ging om 15;45 weer weg :( ,had ik wel ff leuk gevonden

Morgenavond kan ik helaas maar een paar uurtjes dus ga ik effe in de buurt maar dinsdag en woensdag kan ik zeker woensdag heb ik bhv ben ik rond 5 uur al op hoogtij kon vandaag de ez tegen de wind in laten hangen en dan de motor uit wel gaaf was dat.
 
sleur; klopt dat ik nog voorzichtig met de EZ ben, eerst met goedkoop spul oefenen en af en toe in het diepe, al denk ik dat als het v/d week windkracht 1 of 2 is ,ik wel ff de EZ ga laten zweven , op Ht dus ,er zijn geen bomen en je hebt er genoeg ruimte :yes:

laten we v/d week op een avond de easystars even vliegen , wat jij ? :D
Als jullie gaan vliegen op hoogtij geef dan effe een seintje kom ik ook heb vanmidag nog effe gevlogen op hoogtij met de EZ ging wel goed geen crashes heb denk iets van 45 min gevlogen was eerst in heemskerk bij bij de vliegclub alles effe afgesteld.
Mij best. Als het een dag zo zonnig is geweest, gat de wind meestal rond een uur of 8 (20:00) liggen, net als afgelopen vrijdagavond. Dan is het fantastisch vliegweer voor rookies als ons. ;) Voor de 35MHz vliegers misschien wel even verstandig te weten of er geen frequentieconflicten zijn. ;) Ik heb er weinig last van met mijn 2,4GHz. :cool:

Net weer even een uurtje zitten simmen. Beetje rondvliegen op 12 meter hoogte geeft je geen marge voor lange correcties dus je moet snel denken en inschatten. Levert wel resultaat op. :yes: Stukje bij beter gaat het steeds makkelijker om overtrekken of in een bocht uit de lucht vallen te voorkomen in plaats van te corrigeren. Met de variometer in de sim (hoogtemeter die stijging en daling aangeeft met piepjes en toetjes) een bocht maken en op gelijke hoogte blijven is nu één van de zaken om te oefenen. ;)


@Kobus:

Kijk,dit zijn onze cavia's en konijntjes.
Ze eten lekker van versgeplukt Hoogtijgras...

:rolleyes:

:rolling:

:lol: ;)
@Bart:

Kijk, dit zijn onze konijntjes. En inderdaad, die zijn zo stoned als een konijn. 8O :rolling: :p

v4rvp5.jpg
 
IMG_0681.jpg

Doordat dit draadje spontaan afbrak tijdens het rijden,ging gisteravond mijn Savage er ongecontroleerd vandoor richting Noordzeekanaal.:???: :neutral: :mad:

in principe bleef de schade in eerste instantie tot nul beperkt...in 2e instantie bleek mijn spur aardig afgesleten te zijn...:rolleyes:

thuis004.jpg


Ongewild toch een bevordering van voorzitter naar President van de WOTclub...
:nosmile:
 
siemme ; mijn pb box is weer geleegd ;) ,dus probeer maar weer

sleur ; goed idee rond 20;00 u ff vliegeren, laat maar weten welke dag je het meeste schikt
 
http://www.bartdijkstra.com/pics/fotos/medium/IMG_0681.jpg
Doordat dit draadje spontaan afbrak tijdens het rijden,ging gisteravond mijn Savage er ongecontroleerd vandoor richting Noordzeekanaal.:???: :neutral: :mad:
Tsja, als ervaren soldeermeneer zeg ik dat dat beroerd gesoldeerd is. Zo aan het restantje op het rode draadje is namelijk het soldeer niet gevloeid. Dit kan komen door tekort aan vloeimiddel in de soldeer (uitsluitend kunsthars gebruiken, nooit meuk als S39!) of te weinig warmte om goed te vloeien, onvoldoende soldeermiddel toegevoegd. Volgende keer eerst het draadje solderen zodat deze netjes vertind is en het soldeer iets onder de isolatie doorvloeit. Vervolgens met een flinke soldeerbout (80 Watt of meer) op de batterij een beetje soldeer vloeien. Dan het vertinde draadje op de plek van de batterij houden, soldeerbout erop totdat het soldeer weer begint te vloeien, extra soldeer toevoegen (de draad zuigt immers nog steeds soldeer op), soldeerbout weghalen en terwijl je alles nog zo'n 5 seconden stilhoudt wordt het soldeer hard. Als de soldeerverbinding goed uitgevoerd is, glimt deze. Als de verbinding dof is, is de kans op breuk of contactovergangen (energieverlies!) heel groot.


in principe bleef de schade in eerste instantie tot nul beperkt...in 2e instantie bleek mijn spur aardig afgesleten te zijn...:rolleyes:

http://i259.photobucket.com/albums/hh306/snoeksel/thuis004.jpg?t=1209929737

Ongewild toch een bevordering van voorzitter naar President van de WOTclub...
:nosmile:
Mooi moment om een stalen spur gear en hard stalen clutchbell te nemen, die hebben het eeuwige leven. :yes: Op mijn Ravage heeft de stalen spur en hard stalen clutchbell al 3 motorblokken overleeft (S-25, STS.28, F4.6 en nu een K4.6HO).
 
sleur ; goed idee rond 20;00 u ff vliegeren, laat maar weten welke dag je het meeste schikt
Woensdagavond komt mij het beste uit. ;)


-edit-
Ik ga in mijn EZ een blokje pieperschuim boven de LiPo accu doen en deze met een strook klittenband buitenom vastzetten. Zo vormt het stuk waar de accu vastgeknelt zit een massief geheel van piepschuim en wordt de boel een beetje strak bij elkaar gehouden (de romphelften beginnen afscheid van elkaar te nemen en door het zand ertussen kleeft de dubbelzijdige tape niet meer zo best :?).
 
Laatst bewerkt:
Tsja, als ervaren soldeermeneer zeg ik dat dat beroerd gesoldeerd is. Zo aan het restantje op het rode draadje is namelijk het soldeer niet gevloeid. Dit kan komen door tekort aan vloeimiddel in de soldeer (uitsluitend kunsthars gebruiken, nooit meuk als S39!) of te weinig warmte om goed te vloeien, onvoldoende soldeermiddel toegevoegd. Volgende keer eerst het draadje solderen zodat deze netjes vertind is en het soldeer iets onder de isolatie doorvloeit. Vervolgens met een flinke soldeerbout (80 Watt of meer) op de batterij een beetje soldeer vloeien. Dan het vertinde draadje op de plek van de batterij houden, soldeerbout erop totdat het soldeer weer begint te vloeien, extra soldeer toevoegen (de draad zuigt immers nog steeds soldeer op), soldeerbout weghalen en terwijl je alles nog zo'n 5 seconden stilhoudt wordt het soldeer hard. Als de soldeerverbinding goed uitgevoerd is, glimt deze. Als de verbinding dof is, is de kans op breuk of contactovergangen (energieverlies!) heel groot.

Dat zijn zeer bruikbare soldeerinstructies! :thumbsup:!
Ik hoop dat degene die dit humbpackje heeft gefabriceerd ook even nauwkeurig meeleest.;)
Inmiddels is het humpack vervangen door een nieuw pack met officiele soldeerlipjes en is het gemaakt door andere soldeerdeskundige

Ook het spurgear is vandaag vervangen door een stalen spurgear en moet ik alleen de hardstalen clutchbell nog monteren.

Welke verhouding hoort er gekozen te worden bij een spurgear 47 tands?
Hoort daar een 17 tands clutchbell bij of een 15 tands. :?:
 
Ziet er gezellig uit, zelfs mevrouw snoeksel was er, dan had ik haar stiekum even uit kunnen horen over haar geheime receptenboek :rolling:

Anyway, ik ben er produktief geweest vandaag met het showroomshine aanbrengen op de FG EVO Competition :

Zo was het, en hoort het dus duidelijk niet :

FGEVO1.jpg

FGEVO2.jpg

FGEVO3.jpg

FGEVO4.jpg

FGEVO5.jpg


En zo hoort het dus wél te zijn:

FGEVO6.jpg

FGEVO7.jpg


Voor en na op een plaatje :

FGEVO8.jpg


Luchtfilter ook meteen even goed schoongemaakt en ingeolied met nieuwe olie :

FGEVO9.jpg



De nieuwe eigenaar stelt zich binnenkort wel voor hier, geen zin om dit geheimpje te verklappen.

In ieder geval heeft de Bigscale Onroaders groep Zaanstad e/o er weer een lid bij op kort termijn!
 
Laatst bewerkt:
Ziet er gezellig uit, zelfs mevrouw snoeksel was er, dan had ik haar stiekum even uit kunnen horen over haar geheime receptenbek :rolling:

Anyway, ik ben er produktief geweest vandaag met het showroomshine aanbrengen op de FG EVO Competition :

Zo was het, en hoort het dus duidelijk niet :

FGEVO1.jpg

FGEVO2.jpg

FGEVO3.jpg

FGEVO4.jpg

FGEVO5.jpg


En zo hoort het dus wél te zijn:

FGEVO6.jpg

FGEVO7.jpg


Voor en na op een plaatje :

FGEVO8.jpg


Luchtfilter ook meteen even goed schoongemaakt en ingeolied met nieuwe olie :

FGEVO9.jpg



De nieuwe eigenaar stelt zich binnenkort wel voor hier, geen zin om dit geheimpje te verklappen.

In ieder geval heeft de Bigscale Onroaders groep Zaanstad e/o er weer een lid bij op kort termijn!

Zo bym druk bezig met je onroad of doe je hem nu helemaal weg en ga je alleen nog offroaden ?:confused:
Ik ben erg druk geweest en kon eindelijk weer even een gaatje vinden om te sleutelen.
Heb op mijn FG sportsline remschijven gemonteerd aan de voorkant
Nu alleen nog aan de achterkant en klaar is Rob :D
 
Zo bym druk bezig met je onroad of doe je hem nu helemaal weg en ga je alleen nog offroaden ?:confused:
Ik ben erg druk geweest en kon eindelijk weer even een gaatje vinden om te sleutelen.
Heb op mijn FG sportsline remschijven gemonteerd aan de voorkant
Nu alleen nog aan de achterkant en klaar is Rob :D



Neeeeeee ik houdt ten aller tijde nog mijn Carson CF (FG-onroad kloon), die doe ik niet weg.

Uiterst standaard eigenlijk, heeft alleen remschijfjes voor en een aparte servo ervoor, meer niet.

Ik zal zo nog ff een paar plaatjes posten, heb een hele boel vergeten te kieken ....
 
Laatst bewerkt:
Neeeeeee ik houdt ten aller tijde nog mijn Carson CF (FG-onroad kloon), die doe ik niet weg.

Uiterst standaard eigenlijk, heeft alleen remschijfjes voor en een aparte servo ervoor, meer niet.

Ok nu je het er toch even over heb
een aparte servo voor je schijven te bedienen ,want ik heb het gekoppelt aan de gas /rem servo
Mijn achterrem standaard was helemaal over
Moet nu alleen nog de schijven achter monteren en aankoppelen
Maar moet je dan een andere servo er voor hebben ? en zo ja welke heb jij er voor gebruikt :confused:;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top