Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb op youtube nog een leuk speeltje gevonden kan varen vliegen of de grond eigenlijk alles wat een rc man maar wil :)

typ maar in als je het wil zien Hydro-Foam ik vind het echt een vet ding;)
 
De EZ* zit inmiddels in elkaar, alleen passen mijn servo's niet helemaal. Zijn iets te klein. Ben nu aan het twijfelen of ik de MPX servo's bij Gladoor haal of de kleinere Hitec HS65HB gebruik. Die kan ik ook vastplakken natuurlijk.

Regelaar voorzien van 4mm goudpluggen (vrouwtjes) en de motor van 4mm goudpluggen mannetjes. In geval van verkeerom draaien kan ik de pluggen dus simpel omdraaien. 3S Lipo voorzien van Deans net als de regelaar. Nu alleen de servo's inbouwen (en kiezen welke ik ga gebruiken) en de ontvanger aansluiten. Zaterdag de maiden moet makkelijk lukken. Vanavond of morgen de EX* klaar en morgen de auto's weer gereed maken.

@Phil, tape werkte prima maar wel een geklo*t om het er goed op te krijgen :D
 
@Phil, tape werkte prima maar wel een geklo*t om het er goed op te krijgen :D

Hehe, bewust niet gezegd :p die tape is niet te knippen :nooo: Gelukkig had ik thuis nog de oude eettafel staan, die zit nu onder de krassen van het snijden :rolling: Vanavond de nieuwe eethoek ophalen, ik ben bang dat ik dan niet meer mag sleutelen op de eettafel :nooo: (maar natuurlijk wel met een mooi kleed er overheen :yes:)
 
@Ferry: We zouden dit jaar niet gaan varen. Eerst vliegen. Dus om beiden te combineren kun je het zo doen.



-edit-
Wie zo zijn twijfels had of heeft horen zeggen dat er elektronica in een LiPo zou zitten, die moet ik nu definitief teleurstellen. Ter bevestiging maar even een foto gemaakt. De LiPo moest toch even onder de soldeerbout omdat een draadje van de balancer-aansluiting losgegaan was. Dus op de printplaat zijn alleen maar de soldeerlippen van de LiPo-cellen en de draadjes gesoldeerd.

no_electronics_in_lipo.jpg


En nu de lijm droog is, kan ik zeggen dat ik rolroeren op mijn EZ heb. :p

easy-ailerons2.jpg


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand nog vliegen/rijden vanavond?

Ik ga wel even om mijn rolroeren testen. Ik heb nu de rolroeren op de zender ook geprogrammeerd dat ze als flaps functioneren als ik de schakelaar overhaal (allebei omlaag maar nog wel bestuurbaar). Dan zou je in theorie een lagere landingssnelheid moeten hebben. :cool:

@Bart D.: Hoe laat zou je ook al weer langskomen? Kennelijk heb ik last van Oppenheimer en vergeet alles binnen een dag. :?
 
Iemand nog vliegen/rijden vanavond?

Nope, meubels ophalen vanavond :D Zaterdagavond pas weer (of is het vrijdagavond?)

Ik ga wel even om mijn rolroeren testen. Ik heb nu de rolroeren op de zender ook geprogrammeerd dat ze als flaps functioneren als ik de schakelaar overhaal (allebei omlaag maar nog wel bestuurbaar). Dan zou je in theorie een lagere landingssnelheid moeten hebben. :cool:

Zelf denk ik dat hij nose-down gaat. Ik denk dat de EZ te licht is, maar het zou wel supergaaf zijn als het werkt :yes:
 
Iemand nog vliegen/rijden vanavond?

Ik ga wel even om mijn rolroeren testen. Ik heb nu de rolroeren op de zender ook geprogrammeerd dat ze als flaps functioneren als ik de schakelaar overhaal (allebei omlaag maar nog wel bestuurbaar). Dan zou je in theorie een lagere landingssnelheid moeten hebben. :cool:

@Bart D.: Hoe laat zou je ook al weer langskomen? Kennelijk heb ik last van Oppenheimer en vergeet alles binnen een dag. :?
Denk dat ik de savage maar weer even los laat zit eindelijk weer in elkaar :zon:
 
Ik denk dat als ik straks thuis kom maar even de sony bravia aan de muur ga hangen :cool:

Eerst nog even een vergadering in met een bewonerscommissie :nosmile:
 
Zelf denk ik dat hij nose-down gaat. Ik denk dat de EZ te licht is, maar het zou wel supergaaf zijn als het werkt :yes:
Ik weet het niet, want ik dan het duiken met dezelfde stand compenseren op het hoogteroer. Dus mocht-ie gaan duiken dan trekt het hoogteroer de boel weer op. Dat gebeurt in de fullscale wereld ook. Verder is het zo dat de flaps dermate ver naar beneden wijzen dat ze niet meer het op/neer controleren maar een enorme vertraging geven in de luchtstroom.

We zien vanavond wel. :D
 
Help,even een vraagje :confused:
Ben nu de motor aan het ontstoren en wil deze zometeen gaan inbouwen.

Welke kant moet de motor ( gezien vanaf de achterzijde van het vliegtuig ) opdraaien :confused: :nosmile:
 
Iemand nog vliegen/rijden vanavond?

Ik ga wel even om mijn rolroeren testen. Ik heb nu de rolroeren op de zender ook geprogrammeerd dat ze als flaps functioneren als ik de schakelaar overhaal (allebei omlaag maar nog wel bestuurbaar). Dan zou je in theorie een lagere landingssnelheid moeten hebben. :cool:

@Bart D.: Hoe laat zou je ook al weer langskomen? Kennelijk heb ik last van Oppenheimer en vergeet alles binnen een dag. :?

Ik heb ook wel zin , maar de lader ligt klaar bij quartel en lipo's en servo's bij speedworld, ik zie wel ;-)

Posted via Mobile Device
 
Help,even een vraagje :confused:
Ben nu de motor aan het ontstoren en wil deze zometeen gaan inbouwen.

Welke kant moet de motor ( gezien vanaf de achterzijde van het vliegtuig ) opdraaien :confused: :nosmile:

Heeee, ouwe riller van me ;)

Vanaf de achterzijde draait hij bij mij met de klok mee (standaard prop), met een APC propje draait hij volgens mij de andere kant op....... toch?
 
Ik weet het niet, want ik dan het duiken met dezelfde stand compenseren op het hoogteroer. Dus mocht-ie gaan duiken dan trekt het hoogteroer de boel weer op. Dat gebeurt in de fullscale wereld ook. Verder is het zo dat de flaps dermate ver naar beneden wijzen dat ze niet meer het op/neer controleren maar een enorme vertraging geven in de luchtstroom.

We zien vanavond wel. :D

Als je de schakelaar ook nog zo programmeerd dat je ze beide tegelijk omhoog kan doen, dan heb je meteen ook een rem (air brake)

Het is niet zozeer de vertraging in de luchtstroom bij flaps maar het grotere draagvlak (meer druk onder de vleugel) waardoor je langzamer kan vliegen zonder naar beneden te vallen. :teacher:
 
Laatst bewerkt:
Heeee, ouwe riller van me ;)

Vanaf de achterzijde draait hij bij mij met de klok mee (standaard prop), met een APC propje draait hij volgens mij de andere kant op....... toch?

Jij twijfelt ook he ?

Hahaha,ik kom er ff niet uit.
Is er iemand die het 100% zeker weet,anders kan ik zometeen alles weer los halen :confused:
 
Help,even een vraagje :confused:
Ben nu de motor aan het ontstoren en wil deze zometeen gaan inbouwen.

Welke kant moet de motor ( gezien vanaf de achterzijde van het vliegtuig ) opdraaien :confused: :nosmile:

Logisch toch, zodanig dat als ie draait je prop je vliegtuig naar voren duwt, gewoon effe uitproberen, draait ie andersom, dan de aansluitdraden effe omsolderen ;), gaat je lukken! (eigenlijk maakt het niks uit, ik wil er wel eens één achteruit zien vliegen;))
 
Logisch toch, zodanig dat als ie draait je prop je vliegtuig naar voren duwt, gewoon effe uitproberen, draait ie andersom, dan de aansluitdraden effe omsolderen ;), gaat je lukken! (eigenlijk maakt het niks uit, ik wil er wel eens één achteruit zien vliegen;))


Ja zover kwam ik ook wel,maar het is makkelijker om het in 1 keer goed te doen toch ?

Als ik naar de prop kijk zou ik zeggen met de klok mee ,maarrrrrrrrrrrrr 8O
 
Oke dan, vanachteren gezien. Als je je prop rechtop voor je houd en het bovenste blad wijst naar linksvoor dan tegen de klok in, wijst ie naar rechts voor dan met de klok mee. :rolleyes:


(nee, ik ben niet zo gemeen om het stiekem verkeerd om te zeggen;))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top