PH-ILS
Forum veteraan
Tsssk, hij heeft een week een EZ en noemt zich al deskundige. Da's echt Easy. :lol:![]()
Natuurtalentje he

@ Snowman: Diegene was al eens eerder op HT geweest, het is een lid van de vliegclub in Heemskerk

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Tsssk, hij heeft een week een EZ en noemt zich al deskundige. Da's echt Easy. :lol:![]()
@Phil, tape werkte prima maar wel een geklo*t om het er goed op te krijgen![]()
Iemand nog vliegen/rijden vanavond?
Ik ga wel even om mijn rolroeren testen. Ik heb nu de rolroeren op de zender ook geprogrammeerd dat ze als flaps functioneren als ik de schakelaar overhaal (allebei omlaag maar nog wel bestuurbaar). Dan zou je in theorie een lagere landingssnelheid moeten hebben.![]()
Denk dat ik de savage maar weer even los laat zit eindelijk weer in elkaar :zon:Iemand nog vliegen/rijden vanavond?
Ik ga wel even om mijn rolroeren testen. Ik heb nu de rolroeren op de zender ook geprogrammeerd dat ze als flaps functioneren als ik de schakelaar overhaal (allebei omlaag maar nog wel bestuurbaar). Dan zou je in theorie een lagere landingssnelheid moeten hebben.
@Bart D.: Hoe laat zou je ook al weer langskomen? Kennelijk heb ik last van Oppenheimer en vergeet alles binnen een dag. :?
Ik weet het niet, want ik dan het duiken met dezelfde stand compenseren op het hoogteroer. Dus mocht-ie gaan duiken dan trekt het hoogteroer de boel weer op. Dat gebeurt in de fullscale wereld ook. Verder is het zo dat de flaps dermate ver naar beneden wijzen dat ze niet meer het op/neer controleren maar een enorme vertraging geven in de luchtstroom.Zelf denk ik dat hij nose-down gaat. Ik denk dat de EZ te licht is, maar het zou wel supergaaf zijn als het werkt![]()
Iemand nog vliegen/rijden vanavond?
Ik ga wel even om mijn rolroeren testen. Ik heb nu de rolroeren op de zender ook geprogrammeerd dat ze als flaps functioneren als ik de schakelaar overhaal (allebei omlaag maar nog wel bestuurbaar). Dan zou je in theorie een lagere landingssnelheid moeten hebben.
@Bart D.: Hoe laat zou je ook al weer langskomen? Kennelijk heb ik last van Oppenheimer en vergeet alles binnen een dag. :?
Help,even een vraagje
Ben nu de motor aan het ontstoren en wil deze zometeen gaan inbouwen.
Welke kant moet de motor ( gezien vanaf de achterzijde van het vliegtuig ) opdraaien:nosmile:
Ik weet het niet, want ik dan het duiken met dezelfde stand compenseren op het hoogteroer. Dus mocht-ie gaan duiken dan trekt het hoogteroer de boel weer op. Dat gebeurt in de fullscale wereld ook. Verder is het zo dat de flaps dermate ver naar beneden wijzen dat ze niet meer het op/neer controleren maar een enorme vertraging geven in de luchtstroom.
We zien vanavond wel.![]()
Heeee, ouwe riller van me
Vanaf de achterzijde draait hij bij mij met de klok mee (standaard prop), met een APC propje draait hij volgens mij de andere kant op....... toch?
Help,even een vraagje
Ben nu de motor aan het ontstoren en wil deze zometeen gaan inbouwen.
Welke kant moet de motor ( gezien vanaf de achterzijde van het vliegtuig ) opdraaien:nosmile:
Logisch toch, zodanig dat als ie draait je prop je vliegtuig naar voren duwt, gewoon effe uitproberen, draait ie andersom, dan de aansluitdraden effe omsolderen, gaat je lukken! (eigenlijk maakt het niks uit, ik wil er wel eens één achteruit zien vliegen
)