Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben net terug en het was inderdaad erg druk op HoogTij. :p (niet dus)
Ik ben toch even gaan rijden en heb 2 tankjes gereden met de Savage XL 5.9K.

Blokje begint goed los te komen en de snelheid is ook pittig! :shock:
Moet zeggen dat ik het toch wel indrukwekkend vind rijden.:D

Was overigens prima EZ* vliegweer. :zon:
 
Ben net terug en het was inderdaad erg druk op HoogTij. :p (niet dus)
Ik ben toch even gaan rijden en heb 2 tankjes gereden met de Savage XL 5.9K.

Blokje begint goed los te komen en de snelheid is ook pittig! :shock:
Moet zeggen dat ik het toch wel indrukwekkend vind rijden.:D

Was overigens prima EZ* vliegweer. :zon:

Ik ben benieuwd naar de snelheid

oja je hebt een pb :D
 
Ben net terug en het was inderdaad erg druk op HoogTij. :p (niet dus)
Ik ben toch even gaan rijden en heb 2 tankjes gereden met de Savage XL 5.9K.

Blokje begint goed los te komen en de snelheid is ook pittig! :shock:
Moet zeggen dat ik het toch wel indrukwekkend vind rijden.:D

Was overigens prima EZ* vliegweer. :zon:

bart ik heb helaas nog geen lcd kunnen vinden voor je .
 
Ben net terug en het was inderdaad erg druk op HoogTij. :p (niet dus)
Ik ben toch even gaan rijden en heb 2 tankjes gereden met de Savage XL 5.9K.

Blokje begint goed los te komen en de snelheid is ook pittig! :shock:
Moet zeggen dat ik het toch wel indrukwekkend vind rijden.:D

Was overigens prima EZ* vliegweer. :zon:
Ben benieuwd , als je er morgenavond bent neem ik je spullen mee ouwe rammer.:D
P.s quoten gaat de laatste tijd aardig he bartelomeus ;):razz:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het volgens mij niet over het langer meegaan van een 25C t.o.v. een 10C. Zou best kunnen maar dan moet je eigenlijk twee accu's van hetzelfde merk gebruiken om het vergelijk te maken.

Ik bedoelde met het tweede stukje eigenlijk meer dat je niet een te lichte accu moet gebruiken voor te zware toepassingen.

Overigens zou het volgens de theorie niet moeten uitmaken welke accu eerder leeg is, beide hebben dezelfde capaciteit....maar zoals gezegd, ik kan daar geen oordeel over geven. Probleem met een accu met een hogere C is dat deze per definitie ook meteen zwaarder is en dat wil je meestal voorkomen. Door het extra gewicht zou je accu zelfs eerder leeg zijn...
Per merk verschillen ook het type cellen voor verschillende C-waarden. Dus dat is op zich ook niet te vergelijken. Maar net als bij gewone cellen betekend een hogere C ook een langere ontladingstijd als je niet het maximale eruit haalt. Vergelijk maar gewone Sub-C cellen van 3600mAh en van 4300mAh. Dan rij je met de 4300mAh-cellen aanmerkelijk langer bij dezelfde configuratie. :?
 
Ben net terug en het was inderdaad erg druk op HoogTij. :p (niet dus)
Ik ben toch even gaan rijden en heb 2 tankjes gereden met de Savage XL 5.9K.

Blokje begint goed los te komen en de snelheid is ook pittig! :shock:
Moet zeggen dat ik het toch wel indrukwekkend vind rijden.:D

Was overigens prima EZ* vliegweer. :zon:

He Bart,heb je het probleem met de carb. kunnen fixen ?
Heb je er een nieuwe veer opgezet,of heb je het anders opgelost ;)
 
Heren, even over de kill switch :D

De kill switch is gereed met de beperking dat hij op een DX3R alleen werkt op de 11ms (en ook de 16,5ms maar die gebruikt niemand) stand voor de servo's. Voor de nomadio moeten we even testen.

Op de gewone DX3 zenders werkt het verder prima evenals de andere niet spektrum zenders.

Als je kan leven met deze beperking dan kunnen ze gemaakt worden.

Zeg het maar zou ik zeggen :D
 
Heren, even over de kill switch :D

De kill switch is gereed met de beperking dat hij op een DX3R alleen werkt op de 11ms (en ook de 16,5ms maar die gebruikt niemand) stand voor de servo's. Voor de nomadio moeten we even testen.

Op de gewone DX3 zenders werkt het verder prima evenals de andere niet spektrum zenders.

Als je kan leven met deze beperking dan kunnen ze gemaakt worden.

Zeg het maar zou ik zeggen :D

:thumbsup: Kun je er voor de 14e één leveren ;) want ik heb toch nog de "oude" dx 3.0 :lol:
 
Zo, dit was mijn to do list van vanavond:

- Accu's solderen (nu heb ik er 4, 2x8 cellen en 2x7 cellen)
- Baja fixen (gas/rem servo)
- Accubakje maken, niet van hout maar van schuim. Nu ligt de accu stevig vast
- Accu's laden :rolleyes:
- Schuur opruimen

Accu's hangen nu nog aan de tiet ;) Baja doet 't weer dus die gaat morgen ook mee :thumbsup:
 
He Bart,heb je het probleem met de carb. kunnen fixen ?
Heb je er een nieuwe veer opgezet,of heb je het anders opgelost ;)

Peter heeft een nieuwe veer besteld bij HPI.
Tot nu heeft het in model vouwen van de veer om de carb.schuif weer terug te laten komen,zoals we vorige keer deden prima geholpen.;)

Binnenkort maar wat fine tuning doen met de Savage XL 5.9K :cool:

Hij schakelde nu al tot zijn 2e versnelling! :lol:
 
Zooo, vanavond eens de vleugels met rolroeren aangevallen met de airbrush-set. 8O Om duidelijker te kunnen zien welke kant nu waar vliegt, heb ik de onder- en bovenkant voorzien van een geheel eigen design. :? ;) Het gebruikte oranje is fluorescerend dus bij schemering wordt het echt heftig oranje. :cool:

easy-tiger_print_wings.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig,Snoeksel! ;) :D

@Sleurhutje:
welke paint gebruik om de EZ* te customizen?
Faskolor, daar heb ik zo'n 30 verschillende kleurtjes van staan. 8O :? :D Het is op waterbasis dus doet helemaal niets met dat Elapor-spul maar het houdt wel goed. Bijkomend voordeel is dat het, in tegenstelling tot spuiten op lexaan, helemaal mat opdroogt. Dat wil je want als het glimt, zie je je EZ niet meer zo goed. :nooo:
 
Faskolor, daar heb ik zo'n 30 verschillende kleurtjes van staan. 8O :? :D Het is op waterbasis dus doet helemaal niets met dat Elapor-spul maar het houdt wel goed. Bijkomend voordeel is dat het, in tegenstelling tot spuiten op lexaan, helemaal mat opdroogt. Dat wil je want als het glimt, zie je je EZ niet meer zo goed. :nooo:

Mooi! ;)
Als het maar beter blijft zitten als watervaste stift inkt...ik had het cockpitje even gekleurd,maar na 5x vastpakken was de inkt er al weer af :neutral: :sad:


;)
 
he marcello als je morgen naar ht komt, kan je dan het ruitje meenemen voor me???(tankkant) voor mijn baja of is het zoooo 2007????:lol:

Hoi Kevertje,

Ik neem het ruitje voor je mee hoor,2007 of niet,een baja blijft geweldig ;)

Peter heeft een nieuwe veer besteld bij HPI.
Tot nu heeft het in model vouwen van de veer om de carb.schuif weer terug te laten komen,zoals we vorige keer deden prima geholpen.;)

Binnenkort maar wat fine tuning doen met de Savage XL 5.9K :cool:

Hij schakelde nu al tot zijn 2e versnelling! :lol:

Beter :yes::thumbsup: was vorige keer wel een geklooi he met dat ding,blij dat het weer voor elkaar is ;)

Zooo, vanavond eens de vleugels met rolroeren aangevallen met de airbrush-set. 8O Om duidelijker te kunnen zien welke kant nu waar vliegt, heb ik de onder- en bovenkant voorzien van een geheel eigen design. :? ;) Het gebruikte oranje is fluorescerend dus bij schemering wordt het echt heftig oranje. :cool:

easy-tiger_print_wings.jpg

Lekker kleurtje Sleur(tje) :rolling: die tijgerprint op de onderkant is wel heel erg hip,is wel te zien dat jij een jaarkaart voor Artis hebt :lol: ;)

Siggery houd dit even in de gaten over de paints kan je die geile kleur paars doorvoeren zou toppie zijn toch.:thumbsup::thumbsup::mrgreen:

Jij zegt het,ik dacht het :rolling: eerlijk waar,maar ik weet niet of die Tamiya spuitbusjes geschikt zijn voor dit materiaal ;)
 
Lekker kleurtje Sleur(tje) :rolling: die tijgerprint op de onderkant is wel heel erg hip,is wel te zien dat jij een jaarkaart voor Artis hebt :lol: ;)
Hey, die tijgerprint komt van mijn hippe onderbroek. 8O :p ;) Of een andere inspiratiebron...


Jij zegt het,ik dacht het :rolling: eerlijk waar,maar ik weet niet of die Tamiya spuitbusjes geschikt zijn voor dit materiaal ;)
Die snoeksel zegt een hoop terwijl anderen het denken. :mrgreen: En Ferry heeft Tamiya PS op zijn EZ gekliederd en dat ging goed (zie 20 pagina's terug ;)).
 
Ik ben bezig een how-to te posten , compleet voorzien van foto's, voor het maken van rolroeren. Het is even wat werk, en ik raad dan ook aan om losse vleugels te nemen voor dit klusje, dan hoef je niet perse te wachten om weer airborn te gaan voor je ailerons klaar zijn ;).


Sleur leuk tijgervelletje heb je aangetrokken man!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top