1200 euro archiveren vind ik ff iets te veel

Dan gaat ie gewoon op MP en koop ik iets leuk terug voor de winter competitie, of is die er dit jaar niet?
Uh, waarschijnlijk was de wintercompetitie eenzelfde trend als nu het vliegen. Men neme één of meer enthousiatelingen die iets bedenken (lees: wat als kakken op komt zetten) en vervolgens anderen ook proberen gek te maken. De wintercompetitie was net als nu met de EZ's op basis van iets wat betaalbaar is maar voor iedereen toch genoeg mogelijkheden biedt (qua afstellen, sleutelen en gek doen). Maar we hebben nog de Scalpels, waarvan mijn banden spontaan tot gruis zijn geworden na 5 maanden stilstand 8O. Tegen die tijd zal er wel weer een nieuwe trend zijn (indoor offroad met kombochten en springschansen is al meer dan eens besproken

).
Als je wat van dat schuim zou kunnen regelen ,heel graag.
Het is inderdaad de lipo die naar voren schuift en hierdoor schade aan de neus maakt .
Geen probleem hoor, is gewoon verpakkingsmateriaal. Hebben we een container vol van liggen.
@ Fritsie
En ik kan je vertellen dat ook bij mij de Baja er niet uitgaat hoor,veel te leuk om mee te rijden en om aan te sleutelen.
Hehe, vooral dat sleutelen want na 5 minuten rijden heb je weer voor vele tientalle euro's schade. :? Als je dus een weekend niet rijdt met je Baja, heb je al een EZ weten uit te sparen.

Vandaar dat Silly nu ook een EZ heeft, jij hebt gewoon geldt overgehouden. :rolling:
Ik heb nu een proggie om theoretische dingen met props en motoren uit te rekenen. Even wat getallen (die in de praktijk wel anders zullen zijn).
- Permax 400/6V op een 2S LiPo met 6x4 prop, max. windsnelheid prop 17,6m/s (=63,4km/u), max. stuwdruk 183 gram;
- Permax 400/6V op een 3S LiPo met 6x4 prop, max. windsnelheid prop 20,3m/s (=73,1km/u), max. stuwdruk 244 gram;
- Graupner Speed 400/6V op een 2S LiPo met 6x4 prop, max. windsnelheid prop 19,5m/s (=70,2km/u), max. stuwdruk 224 gram;
- Graupner Speed 400/6V op een 3S LiPo met 6x4 prop, max. windsnelheid prop 23,3m/s (=83,9km/u), max. stuwdruk 320 gram;
- Hype IL28/4004 op een 2S LiPo met 6x4 prop, max. windsnelheid prop 34,4m/s (=123,8km/u), max. stuwdruk 892 gram;
- Hype IL28/4004 op een 3S LiPo met 6x4 prop, max. windsnelheid prop 42,8m/s (=154,1km/u), max. stuwdruk 1380 gram;
Niet raar dat junkie oneindig vertikaal kan blijven stijgen met een 3S LiPo. Met een 2S zit je op de kritische grens omdat een afgeladen EZ rond de 800-900 gram zit, dan bereik je dus een punt dat je op je propellor zou gaan hangen, ware het niet dat dat niet gaat met een EZ omdat die uit de lucht valt (propellor stall).