Algemeen Tamiya Mini M-0x Topic

  • Topicstarter Topicstarter transparent
  • Startdatum Startdatum
Hallo,

Heb een onderdelen chassis gescoort. Dus ga de m-01 binnenkort compleet maken! :D

Ik maak er misschien wel een verslag met foto's etc. van!

Jullie horen nog van me in dit topic.

Mvg,
Cees van de Vendel
 
M-Auto gaat met dit chassis, de M03, een wintercup organiseren! Helaas voor sommigen is alleen de Suzuki kap toegestaan...

Hop ups willen we zoveel mogelijk beperken, maar hoe precies weet ik nog niet. De link op de site werkt nog niet...

Gr,
Mike
 
Ben vandaag begonnen met het herbouwen van me M01.

Zal foto's plaatsen als hij af is.

Heb trouwens nog 2 m01 body's te koop, voor om op te knappen, hoef er niet veel voor.

Fiat Abarth:
link
MINI
link

groet,
Cees
 
Leuk om te zien dat het mini chassis van Tamiya nog steeds leeft.

Ook ik heb nog een paar oude M01 en M02's op de kast staan.

Ik ben begonnen met racen in 1996 met een M01 mini cooper in de Tamiya cup en heb dat aardig lang volgehouden :D
In 1999 kwam de M03 uit met mini cooper kap en 60D banden (de originele cooper was met 55D banden).
Deze M03 (met gerecycled PVC chassis, kenners weten wat ik bedoel) heb ik nog steeds en race ik nog steeds mee in de winter bij MBC de sluis.

Kwa fun factor kunnen weinig auto's op tegen het Mini chassis van Tamiya :lol:

Toen ik zag dat er een hoop oude bekende uit de goede oude Mini tijd van de MVB mee gingen doen aan de Swift Challenge van M-auto kon ik het niet laten om ook een Swift te kopen. Kan mijn M03 uit 1999 eindelijk eens van zijn pensioen gaan genieten :lol:

He Michael; Mooie foto's man! Heel gaaf om me eigen auto's terug te zien toen ze nog glansde :D
 
@Cees, tis dat ik geen M-chassis niet extra er bij heb, want anders had ik wel intresse in de mini body, anyway, ik ben nu momenteel bezig met de restauratie van een Fiat 600 Abbarth, iets anders dan orgineel, donkergroene body, met witte bumpers en spatborden.
de body is wel in een slechte staat, maar ja dat mag ook wel met die leeftijd.
 
Hallo,

Ik heb nog 2 bijna complete m01's staan met heeeeeel veeel extra onderdelen. Aangezien ik ga stoppen met de hobby mag dat weg, is er intresse voor? Heb je intresse, stuur een pb, of nog liever een mail.

Mvg,
Cees
 
geen interesse, ik heb een F103 chassis erbij, die komt onder me 1:8 kap van een mini die ik nog had, het chassis is 200 breed, het wordt een low-rider zegmaar :D
 
Zijn er al mensen die weten welke klasses er zijn voor de M-AUTO wintercup 2007-2008 ? Is de suzuki swift toegestaan en hoe moet hij zijn om qua regelmenten te voldoen ?
 
even dit topic weer wat leven inblazen:

al een hele tijd probeer ik een leuke mini te vinden, liefst 2dehands...

Nou, ik heb via ebay een mini weten te bemachtigen!!!!
De veiling is pas gesloten, en ik ben de hoogste bieder :P

7809_1.JPG


7933_1.JPG


7c24_1.JPG


Set is compleet met zender, ontvanger en accu. Kap is nog zeer netjes, paar kleine krasjes. Chroomwerk is nog super netjes, stickers zijn nog niet geplakt, krijg ik er nieuw bij.
Zit een elektronische snelheidsregelaar bij, en een net ingedraaide TAMIYA ACTO-TUNED M-SPECIAL motor. (wat is de theoretische topsnelheid hiermee?)

Is volledig gekogellagerd, en zit een stabi stang bij de achteras en een tuning stang voor de servo/stuuras koppeling (volgens verkoper) en alu velg adapters.

Enige is, dat de velgjes niet super meer zijn, en de bandjes op zijn, maar dat is al geregeld.

Zijn er verder nog dingen waar ik goed naar moet kijken bij dit chassis, voor ik ga rijden, of welke ik beter in de loop van de tijd kan aanpassen?? Of is het eigenlijk zonde om hier mee te gaan rijden?
 
Je moet er gewoon me rijden, is zeker niet zonde. lijkt mij juist leuker om ermee te rijden dan er alleen naar te kijken in de vitrine of waar dan ook.

Een tip: doe er niet een al te snelle motor in. Dit omdat de voorwielen dan alleen maar door blijven slippen en dit gaat je bandjes kosten.
3 accu packs met 23t motor op asfalt en mijn splinternieuwe voorbandjes waren ineens slicks!! 2 packs later begonnen ze al te scheuren.
Zoek een indoor baan (tapijt ondergrond) en blijf er lekker binnen mee rijden wil je je bandjes langer dan 3 packs behouden.

Mooie body!
veel rijplezier!
 
thnx voor de tip!

De motor die er nu in zit, laat ik lekker zitten! Dus dat zal dan wel mee vallen. Ook heb ik al zeker 1 setje nieuwe banden met velgen geregeld, deze die er nu op zitten kan ik dan nog ff oprijden.

Misschien nog een setje chrome velgen met banden ook op komst. De nieuwe velgen en banden hebben ook inserts (weet niet of dat standaard ook zo is ;) )

EDIT: kan iemand met trouwens met zekerheid vertellen of die regelaar en de genoemde motor wel samen gaan???!!
dus de acto tuned M motor, en een acoms AT-7 regelaar....
 
Laatst bewerkt:
Je moet er gewoon me rijden, is zeker niet zonde. lijkt mij juist leuker om ermee te rijden dan er alleen naar te kijken in de vitrine of waar dan ook.

Een tip: doe er niet een al te snelle motor in. Dit omdat de voorwielen dan alleen maar door blijven slippen en dit gaat je bandjes kosten.
3 accu packs met 23t motor op asfalt en mijn splinternieuwe voorbandjes waren ineens slicks!! 2 packs later begonnen ze al te scheuren.
Zoek een indoor baan (tapijt ondergrond) en blijf er lekker binnen mee rijden wil je je bandjes langer dan 3 packs behouden.

Mooie body!
veel rijplezier!

je kunt natuurlijk ook iets vloeiender omgaan met het gas. :) als je ineens veel gas geeft, gan je wielen idd slippen, maar als je het een beetje geleiderlijker aan doet, houden ze echt wel lang hoor. heb nu al 20 accu ladingen leeg gereden met 1 setje rally banden, op asfalt en zand, en ze hebben nog steeds ruim profiel. die rally banden zijn van behoorlijk zacht rubber, en ik heb er een Tamiya Type-T (23T) motor in hangen :) )
 
hahaha :) ik ga er niet meer scheuren als een gek... wil hem wel heel houden :P

marre, kan iemand met trouwens met zekerheid vertellen of die regelaar en de genoemde motor wel samen gaan???!!
dus de acto tuned M motor, en een acoms AT-7 regelaar....
 
volgens mij is die motor behoorlijk vergelijkbaar met een type-t etc, Ik verwacht dat ie ook rond de 23turns heeft. gezien ik m'n motor achter een (relatief oude) standaard regelaar heb zitten, denk ik neit dat het een probleem zou moeten zijn.
 
je kunt natuurlijk ook iets vloeiender omgaan met het gas. :) als je ineens veel gas geeft, gan je wielen idd slippen, maar als je het een beetje geleiderlijker aan doet, houden ze echt wel lang hoor. heb nu al 20 accu ladingen leeg gereden met 1 setje rally banden, op asfalt en zand, en ze hebben nog steeds ruim profiel. die rally banden zijn van behoorlijk zacht rubber, en ik heb er een Tamiya Type-T (23T) motor in hangen :) )

Dat kan inderdaad ja, maar persoonlijk vind ik het dan een stuk minder leuk om te rijden.
Kan me niet indenken om op die manier de accu's leeg te rijden.
 
Back
Top