Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
jongens , de scalpel gaat op marktplaats ,niemand rijd ermee ,en staat maar op de plank :rolleyes:......geintje :schrik:

siggery ; dat gaat wel vliegen hoor , het bewijs met T-rap's heb ik al geleverd ;)
sleur; je hebt het te vaak over bier , geniet maar drink met mate ;)

gisteren de ez nog nagelopen en ook weer het richtingsroer geactiveerd ,voor nog meer stuntwerk :roll:

v/d baja de onderplaat gerepareerd , dus hij is weer klaar voor morgen :cool:

bym; ik heb nu aanbeide kanten v/d as rubber seals gemonteerd, dus de originele veer vervalt ( om ruimte te maken voor het rubbertje) en ik heb nu aan beide kanten van de as een trekveer gemonteerd .
met deze setup reed en rijd ik nu al een tijdje ,en alles werkt nog erg soepel,en heb nergens last meer van .
de lager uitvoering trekt valse lucht denk ik dus laten we dat maar vergeten :roll:

en voor morgenavond ...ik heb er zin an :grin:
 
hahahaha jou wil ik ook wel is een keer ontmoeten , iedereen al gezien behalve jou . :D

Morgenavond ben ik er , en als je niet kan wachten :mrgreen: ik ben degene in het midden ;) :D met de bontkraag en het is ook nog mijn baja die je op de foto ziet :cool:
IMG_0399.jpg
 
Voor de wintercompetitie kunnen we ook de accu's vaststellen (twee keer twee cellen LiPo bv) en de rest vrij. Dus wil je een hop-up dan oke wil je het niet, ook oke. Voor de Tamtech maakte het wel veel uit en ik denk dat het bij de scalpel veel meer op het sturen aankomt dan een (wellicht vertragende) hopup.

@Fritsie, jij vertelde laatst hoe een dogbone gerepareerd kan worden (pennetje gebroken) ik heb er nu twee van die liggen. Hoe ging dat ook alweer?
 
Voor de wintercompetitie kunnen we ook de accu's vaststellen (twee keer twee cellen LiPo bv) en de rest vrij. Dus wil je een hop-up dan oke wil je het niet, ook oke. Voor de Tamtech maakte het wel veel uit en ik denk dat het bij de scalpel veel meer op het sturen aankomt dan een (wellicht vertragende) hopup.

@Fritsie, jij vertelde laatst hoe een dogbone gerepareerd kan worden (pennetje gebroken) ik heb er nu twee van die liggen. Hoe ging dat ook alweer?


Ik weet niet wat voor dogbons jij hebt,maar in de ss zitten geharde of zo.
Dat pennetje kan er uit. doorslaan dus.
ik heb toen de pennetjes die ik van de origineele wiel meenemers over had (na plaatsing van vertigo extenders) gebruikt.
Die passen er kei strak in , een bankschroef is wel makkelijk ;)
 
@ burp
ik vraag me af of het handig is om met lipo's te rijden
Het laden gaat al niet te vlot en daar komt bij dat je maar één lipo per keer kan laden, althans ik dan :rolleyes:
Hoeveel lipo's heb je dan wel niet nodig voor een avondje rijden?
 
Met dat bier en drinken met maten (de buurtjes op het veldje) zit het wel goed. ;) Beetje indrinken voor de komende feestweek. :celebrate: ;)


Ik vind dat we niet met LiPo's en/of brushless moeten gaan rijden. Ten eerste om de kosten wederom laag te houden en ten tweede om te voorkomen dat de handigere knutselaars met tijd teveel een enorm voordeel hieruit kunnen halen (geef toe 2x 2S LiPo erin is best wat werk).

En zoals eerder gezegd zijn alle standaard Robitronic hop-ups toegestaan. Vooral qua bandenkeuze en veertjes zijn de meningen erg verdeeld. De twee meest essentiële hop-ups zijn de alu A-arms en de alu diff plate/meenemer op het rechter achterwiel. Banden smeren doen we niet aan, ook niet met WD40. ;)
Voor de rest zal het absoluut op beheersing van het gas en stuurmanskunsten aan komen. Op het rechte stuk moeten we een extra chicane leggen omdat het rechte stuk anders wel heeeeel lang is voor zo'n klein karretje.

Lijkt mij een reëel voorstel. :? :yes: Iedereen heeft dan ruim voldoende tijd om te sparen voor hop-ups en te testen. In overleg met Gladoor zullen we dan weer de data vaststellen. ;)
 
Met dat bier en drinken met maten (de buurtjes op het veldje) zit het wel goed. ;) Beetje indrinken voor de komende feestweek. :celebrate: ;)


Ik vind dat we niet met LiPo's en/of brushless moeten gaan rijden. Ten eerste om de kosten wederom laag te houden en ten tweede om te voorkomen dat de handigere knutselaars met tijd teveel een enorm voordeel hieruit kunnen halen (geef toe 2x 2S LiPo erin is best wat werk).

En zoals eerder gezegd zijn alle standaard Robitronic hop-ups toegestaan. Vooral qua bandenkeuze en veertjes zijn de meningen erg verdeeld. De twee meest essentiële hop-ups zijn de alu A-arms en de alu diff plate/meenemer op het rechter achterwiel. Banden smeren doen we niet aan, ook niet met WD40. ;)
Voor de rest zal het absoluut op beheersing van het gas en stuurmanskunsten aan komen. Op het rechte stuk moeten we een extra chicane leggen omdat het rechte stuk anders wel heeeeel lang is voor zo'n klein karretje.

Lijkt mij een reëel voorstel. :? :yes: Iedereen heeft dan ruim voldoende tijd om te sparen voor hop-ups en te testen. In overleg met Gladoor zullen we dan weer de data vaststellen. ;)

Lijkt me een goed plan
Nu staat me iets bij van dat het rijden op woensdagavond kosteloos was als men de tamtech bij Peter kocht.
De meeste hebben al een scalpel volgens mij :rolleyes:
Een passende oplossing lijkt me wel wenselijk? lidmaatschapje?
 
Hallo mensen

Ja ja hij is ook weer eens op het forum dat is een tijd geleden:D

Hoe ist met iedereen heb er al een aantal een tijdje niet gezien

Woensdag avond word er weer gereden ik ben er ook
 
@ Snoeksels

Aggesoes? Naast Arkadash en Sagbie ?

@ Snowman

Jeutje man, schiet niet op denk ? :shock:

@ Pieter BoinkBoinkBoink

Gabber toch weg joh ....


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met dat bier en drinken met maten (de buurtjes op het veldje) zit het wel goed. ;) Beetje indrinken voor de komende feestweek. :celebrate: ;)

Toe maar, twee weken hutje op de weilanden en dan nog een weekje feestweek ook :p

Ik vind dat we niet met LiPo's en/of brushless moeten gaan rijden. Ten eerste om de kosten wederom laag te houden en ten tweede om te voorkomen dat de handigere knutselaars met tijd teveel een enorm voordeel hieruit kunnen halen (geef toe 2x 2S LiPo erin is best wat werk).

Vind ik niet erg eerlijk gezegd.
Iedereen heeft al de nodige accu's van de tamtech cup liggen.
Ook het bijbehorende motortje is redelijk rap :yes:

En zoals eerder gezegd zijn alle standaard Robitronic hop-ups toegestaan. Vooral qua bandenkeuze en veertjes zijn de meningen erg verdeeld. De twee meest essentiële hop-ups zijn de alu A-arms en de alu diff plate/meenemer op het rechter achterwiel. Banden smeren doen we niet aan, ook niet met WD40. ;)

Hier wil ik toch op inhaken ...
Waarom niet smeren?
Vind persoonlijk dat je dat zelf moet weten. Mijn ervaring is dat je zonder smeren geen grip hebt :shock: Met smeren heb je in ieder geval de eerste 8 á 10 rondjes voldoende grip, daarna begint het wel af te nemen ...
Maar zonder smeermiddel heb je absoluut geen grip, mijn ervaring althans ...

Voor de rest zal het absoluut op beheersing van het gas en stuurmanskunsten aan komen. Op het rechte stuk moeten we een extra chicane leggen omdat het rechte stuk anders wel heeeeel lang is voor zo'n klein karretje.

Niks geen chicane, jij bent gewoon bang aan het einde van het rechte stuk door het raam heen naar buiten te vliegen :rolling:


Lijkt mij een reëel voorstel. :? :yes: Iedereen heeft dan ruim voldoende tijd om te sparen voor hop-ups en te testen. In overleg met Gladoor zullen we dan weer de data vaststellen. ;)

Zullen we dan ook afspreken dat, indien iedereen akkoord gaat met bovenstaande uiteraard, de regels gedurende de cup niet gewijzigd worden?
Niet zoals halverwege de tt-cup dat er ineens hopups werden aangeschaft en toegestaan ..
 
Laatst bewerkt:
bym ; met de tamtech's moest je je banden wel ontvetten met wd 40 ,dus is dat ook smeren .
bovendien als de scalpel leuker en beter rijd met smeren ,smeren we gewoon lekker .
En gaat niet 1 persoon dingen bepalen ,dat doen we gezamenlijk:yes:.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top