Ik heb het gedaan

Gefeliciteerd :p

En geloof me, als hij binnen is lukt slapen zowieso niet meer...
 
Ik vind het juist een van de mooiere kappen. Ik ben benieuwd wat je ervan vind. Wat word je setup?
 
Wow Geweldig man, daar wil ik echt wel een bouwverslag van zien hoor!!!
Hierbij alvast een abbo op het draadje, Ik wil er zelf ook heel erg graag 1 kopen
en heb mezelf voorgenomen ervoor te sparen en voor volgend jaar zomer te hebben.

Dus ben heel erg nieuwsgierig wat jou ervaringen zijn met de winkel,
de douane, de verzending, het bouwen en noema het allemaal maar op.

Ik hoop dat dit draadje nog heel wat vervolgen krijgt
 
Idd zeer lelijk kappie ^^ amai zeg ^^ (toch een keereens met Ron)

Gefeli met je aankoop !!

@Roel....dacht dat je niet anders meer wou dan A123's ? haha
 
@ Kraaijer: Tuurlijk. Hier heb je alvast een voorproefje van iemand anders:
Miami Dade County Helicopter Pilots Association :: View topic - Bergen Intrepid EB Gasser my build

@ WuTangcl: Ervaringen met de winkel zijn tot nu toe super. Service van Bergen RC staat overigens heel erg goed bekend, zoek maar eens op Helifreak naar Bergen RC. Zal wel melden hoe hoog de invoerrechten zijn. ik schat zo'n 200 euri. De heli kost tot nu toe 2143 dollar, incl. $350 verzendkosten, mainblades, constant driven tail, en thrust bearing.
Cpmpleet komt ie denk ik op 1800 euro. Da's dus echt niet veel voor deze heli. Leve de lage Dollarkoers!!

@ Laurens: ik heb 4 Futaba S9254 voor de swash en een Throttle Jockey Pro Governor besteld. Heb nog een GY 401 combo liggen. Op het gas weet ik nog niet. Heb nog wel een geschikte servo liggen denk ik. Bladen: NHP 800, standaard uitlaat. Verders moet ik nog een 7 of 8 kanaals ontvanger bestellen, want ik heb alleen maar 6 kanaals liggen. (inmiddels een FUTABA R608FS besteld)
Ik vind het trouwens ook een mooie kap. Doe het voorlopig met de standaard bijgeleverder lexaankap (in twee helften). Die zal ik zelf wel een mooi kleurtje/motiefje geven.

@ Z900: Tja, smaken verschillen he. Bedankt

Ik ben nog niet eens klaar met mijn andere project..... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

bouwverslag-vario-bell-204-1b

Begint op werken te lijken.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gaaf man, ik zou er ook graag een bouwverslag van zien! succes alvast!

ps; lang leve de dollar koers, haha ook gelijk wat brandstof mee besteld daar?
want dat is hier weer niet te betalen...
 
Laatst bewerkt:
Wow, Dat is een prachtige aanschaf joh!

Ik vlieg alleen nog maar met benzine heli's en dat bevalt me super.
Het is even wennen in het begin dat je geen startkist meer nodig hebt, je denkt dat je wat vergeet...
Het is een pracht heli met een heel mooi kappie!
Veel plezier met het bouwen!

Grt,
Eric.
 
Goed bezig :-D

Ziet eruit als een indrukwekkende machine, zonder meer.
Een Bergen zie ik niet zo vaak voorbij komen, waarom heb je voor deze gekozen?
In je Huey project zit een Vario mechaniek, ook benzine, wat heeft je doen besluiten voor deze Bergen te gaan ipv een andere, bijvoorbeeld ook van Vario?

In elk geval voor nu succes met slapen ;-) En straks met bouwen! Ik wacht met belangstelling je resultaten af.

Gr, Roy
 
Goed bezig :-D

Ziet eruit als een indrukwekkende machine, zonder meer.
Een Bergen zie ik niet zo vaak voorbij komen, waarom heb je voor deze gekozen?
In je Huey project zit een Vario mechaniek, ook benzine, wat heeft je doen besluiten voor deze Bergen te gaan ipv een andere, bijvoorbeeld ook van Vario?

In elk geval voor nu succes met slapen ;-) En straks met bouwen! Ik wacht met belangstelling je resultaten af.

Gr, Roy

De keus voor de Bergen is tweeledig, of eigenlijk drieledig.

1. de dollarkoers. Zelfs met $350 verzendkosten en een gelijk bedrag aan invoerrechten is ie goedkoper dan een Vario.

2. de kwaliteit. De Bergen wordt op sommige fora 'de Rolls Royce' van de gassers genoemd. Het is topkwaliteit CNC werk en materiaal. Zelfs de Bladegrips zijn CNC Alu. Bergen kent bijna geen upgrades, die zijn nl standaard.

Afgezien van het feit dat ik het ook een mooie heli vind (smaken verschillen) is de Predator van Century nergens leverbaar. Bij nader inzien is die ook niet van een zelfde kwaliteit en ook nog duurder met motor en rotorbladen.
 
Laatst bewerkt:
bartjuuuhhh zei:
ps; lang leve de dollar koers, haha ook gelijk wat brandstof mee besteld daar?
want dat is hier weer niet te betalen...

Mee eens, de auto-peut is reteduur hierzo, maar ik denk niet dat die Zenoa 26cc echt duur word om te vliegen. Met 25 eu/gallon is Wildcat dus 6,58 de liter en loodvrij mengsmering is eh 1,60 de liter (Zelf mengen)...

Mooie kist man! Veel plezier met bouwen! Voor die $300 doe je toch wel de extrasupersnelpost?!?
 
De dollarkoers is nu nog mooi van te profiteren, en ondanks de toch hoge kosten om hem hier te krijgen nog steeds goedkoper dan een Vario, ja dat zal je zeker aan het denken hebben gezet.

Wat de kwaliteit betreft, tja, in de professionele wereld zie je de Bergen dus o.a. ook bij politiekorpsen(filmpje in jou link) en het NLR heeft er een als platform gebruikt voor het testen van militaire toepassingen.

Moet dus wel een topper zijn :-D

Veel succes er mee!

Gr, Roy
 
mooi plan heliedje !
het is inderdaad een beetje raar dat fora's zoals rr bol staan van de gassers , en allemaal positief , en hier is ie niet in de winkel te vinden!
ik ben benieuwd naar de fotos , en nog meer naar een filmpje!
kwaliteit is nou eenmaal een fijn gevoel als je vliegd , niet !
maarre cnc zegd opzich niks , het is enkel een computer aangestuurde frees.
ik heb die niet , en zeg dan tegen klanten çustom build' en dus helemaal met de hand vervaardigd ' , wat dus ook chique klinkt , maar ook niets zegd.
mvg ferry
 
HOi HeliEdje,
Ik heb onlangs nog een mailtje gezet op helifreak i.v.m. die Bergen heli. Die zijn gewoon SUPER!!! ik vlieg zelf een Bergen intrepid gasser met een 26cc zenoah. het duurde wel even vooraleer ik de juiste settings onder de knie had, maar nu vliegt hij als een raket. en de brandstof die dat ding verbruikt kost geen drl. versus nitro!
de bergen is een heli die niet voor nieuwkomers is wegegelegd. het bouwen ervan vergt enige ervaring. voor de rest is dit een superheli.
Ik heb goede contacten met Chris Bergen en met de "soul" invoerder voor Europa. Kingcobra. Ikzelf verkoop de Bergen heli's in mijn zaak, dus voor de geïnteresseerden...........RC Helitechnics

groetjes aan allen!
 
Yep, ik ben al een heel eind met de bouw. Binnenkort volgt een volledig bouwverslag. Maar......... het is echt klasse spul hoor!
 
oooohgaaf man, ben zo nieuwsgierig,
eigenlijk vind ik dat je nog wel een beetje schaars omgaat met info hoor...

Kom op met die info, foto's, ervaringen etc. ;)

lijkt me zo'n geweldige heli :mrgreen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top