Ik heb het gedaan

de bergen is een heli die niet voor nieuwkomers is wegegelegd. het bouwen ervan vergt enige ervaring.

Dat is helemaal waar!!

Als je nooit een heli hebt gebouwd, begin dan niet aan een Bergen :)
Het vergt ruime ervaring en goed gereedschap om deze machine goed te bouwen.

oooohgaaf man, ben zo nieuwsgierig,
eigenlijk vind ik dat je nog wel een beetje schaars omgaat met info hoor...

Kom op met die info, foto's, ervaringen etc. ;)

lijkt me zo'n geweldige heli :mrgreen:

Is het ook.

Zal vandaag nog een paar foto's uploaden.

Het volledige bouwverslag zal ergens anders worden gehost en moet nog worden ge-edit en geupload. Geduld!

Hoi HeliEdje,
Met "soul" bedoel ik dat de importeur uit de UK de enige is die met Bergen op zakelijk vlak samen werkt. ikzelf neem de Bergens af van de UK. omdat Bergen geen "marge" geeft om op een goeie manier zaken te doen, is niemand geïnteresseerd om deze heli's te verkopen. vandaar dat de "birds" maar op enkele plaatsen verkocht worden. Ik werk samen met Kingcobra om deze heli's aan deze kant van de plas een beetje ingeburgerd te krijgen. een benzine heli is en blijft toch iets speciaals. het is als je al die "snelle, snel geproduceerde" machines beu bent (als het verstand komt!!) dan koop je een Bergen!
dat de "soul" invoerder voor Europa binnenkort niet meer de enige zal zijn, bedoel je daarmee dat je zelf Bergens gaat verkopen? "keep me posted!"
Alvast veel sucses met bouwen, en zeker veel vliegplezier; you'r gona love it!

rgds,

Guydodge

OK, het is zover! De Bergen Intrpid EB Gasser is klaar om ingevlogen te worden. Nog wat instellingen in mijn zender programmeren en dan kan ie wat mij betreft Maiden.

Hier een paar foto's die ik net in de tuin maakte.
De kap moet natuurlijk nog gespoten worden....:)

Het is echt een klasse machine! Zo mooi....

img4277pa7.jpg

img4278az1.jpg

Het bouwverslag volgt binnenkort!
Zal een video van de maiden maken en hier natuurlijk ook posten :p

Geeez Ed!!! wat een ongelooflijk mooie machine is het toch ook,
het is gewoon zeker dat ik ook zon ding ga aanschaffen!!!

Top man, ik kan gewoon niet wachten op filmpjes van je mooie aanwinst

OK, de Bergen Intrepid EB heeft van het weekend gevlogen. Video volgt binnenkort.

Zo ook een volledig bouwverslag (foto's).

Hier is alvast een voorproefje:

Voor de liefhebbers ook nog een nieuwtje: :D

Boudewijn van RCFun heeft een principe overeenkomst voor een dealerschap met BergenRC. Op de site van RCFun zal binnenkort veel meer te vinden zijn (foto's en volledige bouwinstructie-video) over deze fantastische heli.

Dat betekend dus dat Bergen Helies en parts binnenkort ook in Nederland te koop zijn!! Zodra het bouwverslag en de video online zijn, zal ik het ff melden.

Ziet er indrukwekkend uit hoor ! :thumbsup:
Ben benieuwd naar de video en het volledige verslag.

Is de maiden naar wens verlopen?

Gr, Roy

Yep, alles naar wens. Het gebruikelijke afstellen, waar altijd weer meer tijd in gaat zitten als je denkt. Alleen de governor werkte niet (magneet verkeerd om gemonteerd :bad-words:

Motor afstelling was ook wel ff lastig, toerental en trillingen hebben zeker invloed op werking van de 401. Staart liep op gegeven moment ineens weg en bleef dit hardnekkig doen. Achteraf bleek dat tandwiel op de torque tube doorslipte. Toerental op de kop rond de 1600 nu (wel ff slikken - erg imposant om te zien en te horen) Begonnen met 1450, maar vond hem dan wel iets te onstabiel.

Verders echt zo gaaf om ff te vliegen. Stabiel, goedmoedig en toch machtig om te zien... :worship:

Ziet er fantastisch uit!
...
Beter is om je heli met een nieuwe motor nog ff niet met gebruik van de governor in te laten lopen.
Benieuwd naar je verslag hoor!

Grt,
Eric.

Heb net het kappie gespoten.

Wat je al niet kan doen met een paar Motip spuitbussen en wat afplakband...
Vrijdag komt er nog een laag blanke lak overheen

Zonde van die vlag op de kap, daar had je iets veel mooiers
van kunnen maken, vind ik. Maar wel een machtig (klinkende)
machine zeg!

Dat is zeker wel iets om jaloers op te zijn!

Hehe, eindelijk weer eens iemand die zo'n machine ook echt durft te vliegen. Heerlijk om te zien. Motor loopt erg mooi !

Vliegt echt enorm strak. De keren dat ik ermee vloog voelt hij enorm stabiel en prachtig strak aan. Wat een machine.... zucht..... ;)

Mooie heli Edje, ik zeg ook tegen iedereen dat de heli in aanschaf "ietsje" duurder is, maar dat, rekening gehouden met de brandstofprijs, je er zo'n heli op een jaar uit hebt vs. nitro heli. die Bergen heli's zijn enorm sterk (hoe zou ik dat weten denk je?), zelfs een niet onaardige crash overleven ze met gemak (he grondsnuiver!). ik lees ook dat je wat staartproblemen hebt gehad. had ik ook! ik heb namelijk ondervonden dat wanneer de motor vrij rijk staat, deze gaat "viertakten" wat een trilling teweeg brengt en een verschuiving in de gyro. nadat de motor beter werd afgesteld liep die als een speer.
afgelopen weekend heb ik m'n intrepid nog eens flink "aan de tand gevoeld". fantastisch zo'n grote vogel!!!
wat voor een toerental draai jij op de kop Edje?

Back