het Walkera 4#3 verzameltopic

  • Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Hoi allen Ik begrijp Danny dat PH000 het juiste sterschroevendraaiertje is?Ik gebruik nu een heel klein plat schroevendraaiertje werkt wel goed maar is natuurlijk niet juist.Als dat zo is zal ik die met de volgende bestelling mee laten komen.Nee Paul dit rtf model en de pret eromheen is leuk groot gelijk heb je.En iid zeer belangrijk niet weersafhankelijk.Zelfs in deze herfstvacantie kunnen wij vliegen. Gr jaap
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jaap,

Ik ben er nog niet geheel uit met welke maat het beste gewerkt kan worden. Ik zie vooral problemen een goed passend kruiskopje te vinden voor voornamelijk de rotorbladen en dergelijke. Dit zijn volgens mij de kleinste schroefjes. Iedereen heeft wel een heel klein kruiskopje om de rest los te halen en dat is dat ook meteen het meest gangbare kleine kruiskopje...de PH0. Ik heb hier een heel mooie PH0 en deze is geschikt voor de andere schroefjes.
Bij de levering van mijn onderdeeltjes vanmorgen zat ook een setje schroevedraaiertjes maar de voldoen niet naar wens. Dus geretourneerd, geen probleem. Er zou een PH000 bijzitten maar de maat was hooguit een PH0, en dus heb ik die al... :-(

The ultimate search goes on....
 
hallo,
ik ben op zoek naar een videootje van dit heli'tje waarbij er echt (binnen) mee rond gevlogen wordt ipv alleen maar hooveren, ben benieuwd hoe dat namelijk gaat.
Ik krijg ook interesse in dit ding , leuk voor in de winter als het buiten nat en koud is !

Dit lijkt me een goede webshop : WALKERA 4#3B 2.4Ghz Metal Upgrade Edition Helicopter 2.4G, WALKERA, ESKY, ALIGN, COPTERX, HIROBO, Walkera Dragonfly 36, ALIGN T-rex 450 SE XL CF SA V2 600, Esky E-sky Honey Bee King 2 Lama V3 V4 CP2, Futaba, GWS, RC, R/C, Helciopter, OS, rc helicopte

Iemand ervaring mee ? Hoe lang duurt verzending ?
 
Ho 666

De mijne komt bij Helipal vandaan. Snelle levering, stond 100 uur na mijn bestelling op de stoep (wel EMS-speedpost genomen is iets duurder).

Video'tjes vind je zat op Youtube (zoeken op walkera 4#3)

Paul
 
Hoi paul,
ja daarvan staat de link boven jouw post. Kwam mij betrouwbaar over.
Ja videootjes zat gevonden , maar alleen maar van mensen die hooveren.
Maar goed voor dit geld is het natuurlijk altijd leuk om te hebben. Ik zou wel voor de B gaan trouwens.

Ik heb enkele jaren geleden een lama v3 gehad en dat was erg beperkt en dus weer verkocht. Ik heb er echter wel mee leren hooveren !
 
Ho Jaap en Danny,

Heb mijn motortjes nog niet binnen, hoop niet dat ze bij TPG zoekgeraakt zijn.

Ik was vandaag even bij een electronica-winkel, daar hadden ze een mooi setje schroevendraaiers waar ook een PH000 inzat. Maar ja, 23 euro... al de andere maten die er in zaten heb ik al.

Bij een gereedschapswinkel kwam ik een losse PH00 tegen voor 3,50, heb ik dus maar meegenomen. Het kan er net mee (de rotorbladschroefjes), ik denk dat een PH000 nog net effe lekkerder pakt, maar zie er maar eens 1 los te krijgen. De verkoper wist niet eens dat er nog kleinere bestonden dan de PH00. De PH00 is bruikbaar, voornamelijk omdat die rotorbladschroefjes niet erg vast zitten (anders zouden je bladen ook muurvast zitten).

En Danny, dat alu-schedeltje op zijn koppie heeft dus toch nog een functie......, ik kon me al niet voorstellen dat die chinezen zo'n mooi stukkie alu er vol de lol op zetten. Leuk dat je vader ook enthousiast is over het kosteloze modje.

Paul
 
Hoi 666yeti666,

Ja ik denk dat die B het wel waard is. Bij de A (plastic) hoor je toch vaak mensen over kapotte swahsplates. Het is natuurlijk allemaal erg klein spul en als je het dan van plastic maakt gaat het sneller stuk. Als je voor de A gaat, denk ik dat je toch na enige tijd (lees: ergernissen) gaat upgraden naar alu, dat is dus 2 keer geld uitgeven.

Er zijn ook wel video'tjes te vinden van mensen die veel meer doen dan alleen hooveren. Ikzelf zit nog in het hooverstadium (heb hem pas 2,5 week), maar in een ruimte van 30 M2 kan je hele leuke dingen doen als je em onder de knie hebt (zie filmpjes op youtube).

Paul
 
Nou, ik heb vandaag enkele fora doorgelezen over de nieuwe 4#3B en men is er toch wel erg positief over !
Ik neem mijn woorden terug .
Hij is toch wel flink verbetert, mmmm ....... eens op zoek naar een webshop .....

Alles is voor verbetering vatbaar, net zoals alles zijn prijs heeft. Pas heel ver voorbij de normale prijzen vind je perfectie, zzzz :-)

Ik krijg ook interesse in dit ding , leuk voor in de winter als het buiten nat en koud is !

Dit lijkt me een goede webshop : EHIROBO, Iemand ervaring mee ? Hoe lang duurt verzending ?


Hoi 666, leuk dat je je geloof opzij zet en overstag wilt gaan voor een 4#3B! Ik heb er nu redelijk mee gespeeld maar het heen en weer vliegen ipv hoveren in een kleine ruimte heeft natuurlijk met Pilotskills, lef en niet te vergeten...de ruimte!

Wat betreft die webshop in HK kun je even terug in dit draadje om ervaringen van te lezen... Ik ben uiterst tevreden! Mocht je vragen hebben gooi even een PM op. Dan hoeven we niet commercieel op dit draadje te gaan doen.

@ Paul; Ik heb net ná onze PM's laat in de nacht mijn bestelling eruit gedaan en tevens betaald met Telebanking. Vandaag al in de bus! De motortjes en tail deeltjes, just in case.. Zoals gezegd, de schroevedraaiers zijn weer op weg terug. Helaas zit er niet de aangeven triple zero in waarom het mij ging. Op indernet vind je voldoende losse triples hoor. Alleen die dingen zijn een euro of zes en dan nog verzendkosten erbij. Ik wilde natuurlijk weer voor een dubbeltje op de 1e rang... ;-)

Overigens vanavond even in mijn parkeergarage gaan vliegen. Mooie windstille, schone (nieuwe) betonnenvloeren en schitterend verlicht! Dan pas kun je een beetje heen en weer vliegen en kan je de angt om ergens tegenaan te crashen opzij zetten... Leuk, doe ik vaker!
Inderdaad, dat schedeltje... We zijn dus weer wat wijzer.
 
Hoi Paul Danny Het is dus toch wel lastig om aan dat micro gereedschap te komen.Moet binnenkort ook nog eens kijken naar een goed soldeerbout(tje) voor de toekomstige motorwissel.Ik heb nu een soldeerpistool van tig watt en ik ben zeker dat het daar niet mee gaat lukken HaHa.Ik hoop ook Paul dat je snel de spullen binnenkrijgt want ik ben nog steeds erg benieuwd naar het resultaat na de wissel Gr jaap
 
Hoi Jaap,

Een soldeerpistool.......??!!, daar brand je, denk ik, je complete heli mee af. Mijn kleinste boutje is een 15-watter, die is denk ik al te groot. De stift is 3mm, met een plat kantje. Ga wel kijken of ik daar de tailmotordraadjes fatsoenlijk mee kan solderen zonder de isolatie compleet weg te smelten, anders maar een nieuwe. Heb nog wel vandaag een metertje krimpkous gekocht van 1,5 mm.

Paul
 
Hoi Jaap en Danny,

Vandaag de motoren binnengekregen, dit is trouwens een mooie heli voor klein behuisden: m'n hele bestelling (4 motoren en een schroevenset) past in een luciferdoosje.

Vanavond ga ik dus een micro-chirurgische operatie op de staart van het beestje uitvoeren. Ik zal jullie later op de avond nog wel even melden of de patient weer als vanouds vliegt.

Ik heb trouwens vandaag bij een treinenshop, een PH000 los kunnen aanschaffen. Ik merkte later dat die PH00 wel de schroefjes van de rotorbladen aankan, aangezien die niet zo heel vast zitten. Daarna even geprobeerd op de schroefjes van de alu bladhouders; die zitten dus veel vaster. Ik ben daar niet verder aan gaan draaien met de PH00, was bang dat ik de kruiskop teveel zou beschadigen. Met de PH000 gaat het perfect.

Paul
 
Laatst bewerkt:
Dat is mooi nieuws, Paul! De donororganen zijn dus goed aangekomen. Nu maar hopen dat alles in orde komt.
Goed te weten dat de PH000 zoals we al dachten het juiste ijzer is. Nu even Googlen voor zo'n ding. Hier in stad hebben we ook een Marklin spaciaalzaak waar ik zaterdag ben wezen informeren maar deze had helaas niet. De rest van de electronicazaken waar ik regelmatig ben konden met ook niet helpen. Vandaar het setje waar ik eerder over schreef.

Helaas ben ik vanmiddag vrij harde tegen het gewapende beton aan gevlogen toen ik iets te hard de bocht inging. Hij kwam er helaas niet er uit en kwakte met een redelijke smak tegen de grond. Resultaat: mijn eerste kapje is op meerdere plaatsen aardig gescheurd... :-(
Dat hoort er nu eenmaal bij en kan er niet van wakker liggen. Wel jammer dat onze shop ze niet op voorraad heeft, haha. Ga zo 's kijken wat ik er aan kan doen.
Overigens net twee lipo's zonder kapje gevlogen en dat gaat prima. Die motor wordt niet half zo heet zonder kapje! Dus kan ik dit kapje gerust zonder schuldgevoel een facelift geven met de scalpel.

Groeten, FF
 
Hoi Danny en Jaap,

Danny, pas wel op met het vliegen zonder kapje, als je nog zo'n zelfde crash maakt, dan wordt je 4-in-1 geraakt.

Heb de staartmotor vervangen. Wel een gepruts hoor met die dunne draadjes je komt handen tekort en je moet vreselijk uitkijken dat je de bout niet te lang tegen de draadjes houd, de isolatie smelt zo weg.

Resultaat: het probleem is opgelost !!! Heli vliegt weer stabiel moest hem zelfs bij de nog volle lipo, naar links trimmen (!), motortje heeft dus power zat, want hij duwde de heli rechtsom.

Oude motortje heb ik opengesloopt om te kijken wat het probleem was. Eerst nog even direct aangesloten op een volle lipo, ding maakte nog toeren zat. Na het verwijderen van de plastic achterkant (dit valt nog niet mee, heb de metalen lipjes waarmee die achterkant vastzit maar compleet weggevijld, ombuigen ging niet), werd het probleem duidelijk. Het sleepcontactje van de plus was veel korter dan die van de min en was dus nagenoeg weggesleten, waardoor er veel minder contact meer was tussen het plus-sleepcontactje en de collector.

Overigens is dat motortje wel een zeer mooi stukje techniek. Het 5-polige (!!!) anker is hol en bevat dus geen weekijzeren kern. De magneet bevindt zich binnen de holle spoel. Ik heb nog nooit zoiets gezien bij een brushed motor. Beetje jammer dat ze de sleepcontacten niet wat degelijker hebben uitgevoerd. Maar ja, alles is zo onzettend klein: ik schat de diameter van de sleepcontactjes op 0,2 mm, de lengte (als ie nieuw is) op 2 mm...... ja dat wil wel versleten zijn na 30 a 40 vluchtjes. Ik denk dat als je het motortje blokkeert, met je vingers de staartrotor tegenhoud, en gas geeft, dat ie binnen 2 sec zijn sleepcontactjes verbrand heeft.

Paul
 
Hoi Danny,

Ik las dat je ook een nieuwe tail-boom gekocht hebt. Ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt als ik: wat speling op je tailboom, waardoor de staartmotor wat naar links of rechts draait na een wat harde landing. je probeert dan de schroefjes op het frame en de staartmotorhouder wat steviger aan te draaien, maar op een gegeven moment kunnen ze niet meer verder. Ik zat al te denken aan langere schroefjes, maar dan loop je het risico dat je door de tail heen schroeft en de staartmotordraden raakt, met gevaar voor kortsluiting (einde 4-in-1).

Ik heb laminaat in de woonkamer, waardoor die tail toch aardige klappen krijgt bij een harde landing of een onbedoelde crash. Dat verticale staafje carbon (om je staartrotor te beschermen) was bij mij ook al beschadigd. Aan de onderkant was het een soort kwastje geworden van koolstofvezel. Een druppetje superlijm opgezet, verder geen problemen tot nog toe mee gehad, blijkt nu stevig genoeg.

Die tailboom hoef je niet meteen te vervangen. Als je beide schroefjes van de tailboom, ietsje losdraait en vervolgens de tailboom een kwartslag draait en de schroefjes weer vast zet is het probleem weer even opgelost (heb ik ook al 1 keer gedaan). Dit kan je dus 3 keer doen. Daarna kun je nog het volgende doen: tailboom aan voor- en achterkant uit de frames halen en de beschadigde delen (de gaatjes die door de schroefjes zijn ontstaan) opvullen met superlijm, dit wordt op de engelstalige forums genoemd als oplossing. Wel eerst goed laten drogen ander krijg je later de boel niet mee los en kost het je een mainframe en een staartmotorhouder.

Paul
 
Hi Paul,

Geweldig dat je heli het weer goed doet! Top!
Jaja, ik ken de gevaren van vliegen zonder kapje. Ik weet dat ik moet oppassen voor direct-nose-into-object crashes vwb mn 4in1 en zijn smd techniek.
Het was alleen wel het vermelden waard dat dan het motortje nar 5min. vliegen geheel niet te heet wordt om vast te pakken...
Ik heb idd een compleel setje tailboom en en dergelijke mee laten komen. Niet omdat ik er problemen mee heb, louter omdat ik die wel verwacht, haha.
Ik snap wat je bedoeld met kwartslagen draaien voor nieuw materiaal te hebben om vast te draaien. Goed idee idd.
Ook ik had een kwastje afgelopen week. Beetje ingesmeerd met superlijm en is nu geen probleem meer. Beetje scherp nu, dat wel.
Zal vannacht eens naar dat kapje kijken, nog geen tijd gehad.
Leuk dat je dat motortje hebt opengehaald, interessant om te zien zeker? Jammer dat je niets er aan kunt doen. Zou wat zijn, die dingetjes een overhaul geven voor een volgende 40 Lípo'tjes, haha :-)
 
Laatst bewerkt:
Ja Danny,

Nogmaals, ik zie die motoren als brandstof voor je heli. Heb je een brandstof-heli, dan kost het je elke middag vliegen, zonder crash, toch een paar euro aan brandstof.

paul , zzzz
 
Hee die Paul fijn man om te horen dat alles weer in orde is en dat het probleem met de tail makkelijk is op te lossen dmv een motorwissel.Net wat je zegt die motortjes kosten niets.De rest van de constructie is naar mijn idee erg goed dus hebben we hier met een duurzame helicopter te maken.Danny zonde van je noodlanding maar toch weer leerzaam vliegen met een cabrio heli is dus nog niet zo slecht mbt warmte (dus levensduur)van de motor Gr jaap
 
Hoi hoi, Jaap. Tja...ben afgelopen nacht ruim anderhalf uur in de weer geweest met het verknippen van de plastik verpakking van, jawel, WC-eend navulverpakking... haha.
Op de scheurtjes ingesmeerd met secondenlijm en kleine reepjes plastik in de neus gelijmd en ook daar waar de accu invalt. De zijkanten welke aardig gescheurd was ook met een stukje van 3mm bij 20mm aan de binnenzijde schuin onder het zonwerend glas geplakt. (Nog geen klacht van de vliegers gelukig)
Ik wil het vrij flexibele kapje wat volgens mij hierdoor de klappen zo goed absorbeerd niet te stevig maken. Niet goed voor het gewicht maar ook niet voor absoberend vermogen.
Ik heb net nog even twee keer 5min gevladderd. Je merkt toch wel dat de schrik van de schade even in je hoofd zit, haha. Dat was vroeger al en is nog niet weg ;-)

Oh ja. Ook heb ik aan de bovenzijde van het kapje waar de motor zichtbaar is een milimeter of twee/drie weggeknipt met een heel scherp schaartje. Nu is de motor aan de bovenzijde geheel zichtbaar. Dingetje wordt nu iets minder warm.
 
HaHa danny je hebt nu wel een hele schone heli met die wc eend (kwaakt die ook al) als je de lucht in gaat??Ik had ook al eens een canopy stuk gevlogen die heb ik toen met tape gerepareerd en de zet ik erop als ik denk dat het wel eens mis zou kunnen gaan(zit er dus meestal op).Toch apart dat zo een kleine aanpassing van je cabine al invloed heeft op de warmte van de motor.Ik denk dat ik toch eens een koellichaampje van alu ga bestellen gewoon eens proberen.Ik ben ook wel eens te overmoedig en dat word dan weer afgestraft gewoon weer een tikkie terug maar wel doorgaan Gr jaap
 
Back
Top