het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Hehe, ik krijg maandag mijn 2,4 Ghz Co-Comanche binnen met Xtreme canopie, boom, motorren en LiPo. Heb nog een Dauphin liggen ook die er altijd nog op kan.

JaJa die coaxen zijn tegenwoordig ook in 2.4 techniek verkrijgbaar.die extreem motoren ben ik niet weg van 2 keer borstels vernieuwd maar toen toch powerloss.Leuk he dat die canopys uitwisselbaar zijn kan je weer eens iets anders vliegen.hoe gaat het met de 4#3b???? pret???

prut, haha

mis het linker voorpootje van mijn onderstel =9...is afgebroken

Is veeeeel gevoeliger dan die Lama. Moet echt wennen.

Ook zit er een stuk speling in beide assen. Het zwartje ringetje + schroefje glijd af en toe omhoog langs de hoofdas en daardoor zakt het tandwiel bij lage RPM naar beneden. De straatrotor schijf soms een stukje in de richting van zijn werking en dan slipt het tandwiel eraf.

Heb alvast maar de Servo gain op het laagste punt gezet op de controller, gaat al beter. Nu enkel wat Lipo's oefenen en steeds bij trimmen

Zijn er trouwens Nederlandse sites die onderdeeltjes verkopen?... of IIG iets in de EU?

Laatst bewerkt:
Hoi styreta,

Er zit een plat kantje op de hoofdas, daar moet het schroefje van de collar (het zwarte ringetje) invallen, dan glijdt ie niet meer omhoog.

De as van de staartrotor moet ongeveer een kwart milimeter speling hebben in de lengterichting. Afstellen doe je door gewoon de boel op elkaar te drukken.

Wat em ook nog stabieler maakt, is de paddles een graadje of 4-5 positieve pitch te geven. Hoop dat je er wat aan hebt, want je hebt in 3 uur tijd al meer stuk gevlogen dan ik in 3 weken..... doe het rustig, langzaam opbouwen en niet meteen de hele kamer door willen vliegen.

Paul

ik bouw het langzaam op, zelfde ritme als met mn Lama. Maar omdat de hoofd / staart rotor het beide een keer begeven hebben kwam hij ongelukkig neer. En dat puur door die speling.

Kan ik verder weinig aan doen >.<

Bij mijn 2de crash zat er gelijk al een fikse barst in de canopie >.<

Hoi Styreta,

Leuk dat je m ook binnen hebt gekregen en meteen lekker aan de slag bent. We blijven op de hoogte van je skills, ok? En tja, die canopy van mij ging vrij hard tegen een betonnen muur in de parking. Is natuurlijk niet veel tegenop gewassen.
Begrijp ik dat jij van een andere copter een Xtreme canopie krijgt welke ook op de 4#3B past?

Kan al aardig hoveren (boven mijn bed voor de veiligheid), maar zelfs met de trim op max naar rechts blijf ik een zachte linkse draai maken, dus moet constant bijsturen.

Heb wel van Darth @ RCgroups 2 airwolf canopies besteld die volgende week verscheept worden :P. Vandaar dat de stock canopie mij niet zoveel boeit, daarmee oefen ik en als ik de heli afdoende onder de knie heb ga ik al airwolf neuriend door de huiskamer heen.

Dat spul van Xtreme is voor mijn E-sky Lama v4. Heb al een lama Co-Comanche waarvan de canopie al wat leed heeft gezien haha. Ik heb een 2de Lama besteld die 2,4 Ghz is, daarop zet ik al het Xtreme spul en een verlengde binnen-as. Mijn oude Co-Comanche zet ik een Dauphin body op.

Ik ben intussen zover dat ik hem binnen een straal van 20 cm stil kan laten hooveren gedurende 1 munuut, zelfs op 5 cm hoog in het grondeffect.

Ik heb ook de eerste pirouetjes gemaakt. Ik moet morgen de lessen van Radd maar eens door gaan lezen, eerst side in hooveren en daarna nose-in geloof ik.

Niemand die zijn zender-accu's via de laadplug op de zender laad ??? (zie elders in dit draadje).

Paul

Hi Paul, check PM.

Ehm, gelezen over je 'laadkabelissue'... Ik ben niet zo zeker of accu's met een klemspanning van juist hun eigen max kunt opladen zonder hierover een klein spanningsverschil te hebben. Lijkt mij niet. En of de zender hier iets voor heeft heb ik niet kunnen terugvinden. Ik heb de TX wel open gehad maar heb er niet op gelet wat er tussen geschakeld staat. Zal morgen 's gaan kijken of ik iets vind.
Heel mooi, in het groundeffect!!! erg goed, juist dat is verdomd lastig. Ennu, ben je ook active met een sim om side in te oefenen?

Hoi Danny,

Nou dat side-in ga ik gewoon met de 4#3 doen. Ik vind die sim (heb FMS) toch niet helemaal realistisch.

Hoe heb jij die TX opengekregen ??? Ik heb wel de 4 schroeven losgehad, maar de draagbeugel lijkt vastgelijmd, durfde niet verder te trekken, was bang dat ie brak.

Paul

Ik heb vorige week even Heli-x geprobeerd en ben onder de indruk hoor. Dit is behalve vrij realistische scenery ook wel een heel gevoelige setup vwb die heli's. En erg gevoelig zoals het bij mij werkt. Redelijk vergelijkbaar gevoelig zoals onze uk.
Die TX is heel eenvoudig te openen. Als je de 4 schroeven verwijderd kun je hem vanaf de onderkant openkant openen. Inderdaad bij de beugel moet je aan de bovenkant een scherm mes erin duwen en zo uit elkaar trekken. Ze zitten met ik meen twee pinnetjes van kunstof gecentreerd. Mijn pa was zo nieuwsgierig dat hij er achter kwam...zonder dat 't kapot ging :-)

Ik heb trouwens ook maar eens dat carbon staafje wat de canopee op z'n plek houdt, gefixeerd met 2 stukkies krimpkous. Het gaatje in het hoofdframe was intussen (door crashes) een beetje uitgelubberd, waardoor het staafje veel te makkelijk heen en weer ging en je dus met een scheef kappie rondvliegt (ziet er niet uit).

Paul

En juist daarvan dacht ik ook dat dit shockabsorberend was... Dus liet het daarom zo.
Wel is mijn heckrotorasje ietwat losser gaan zitten, net als bij Styreta. Na een redelijke schuiver is die van mij ook los van het tandwieltje. Rotor voorzichtig vashouden en rustig met het dikke deel van het asje draaiend op zijn plek draaien werkt prima. Tijdens vliegen verloopt t niet.

Hoi Danny,

PM is weer gechecked, 2x.

Ga morgen die Heli-x maar eens downloaden en proberen en tevens mijn TX proberen open te krijgen. Zal kijken over er electronica aanwezig is, want met 12V, 8 penlights in serie laden, dat gaat niet.

En waarom morgen pas.... omdat ik nu nog even 2 volle lipo´tjes ga leegvliegen.

Paul

Hoi Styreta,

Welke bodies, geen troep he!, heb je besteld... En wat kost dat incl. de verzendkosten...

Misschien een idee voor de rest van de 4#3-piloten in nederland.. als we samen er een stuk of 20 laten aanrukken op 1 adres betaal je maar 1 keer overzeese verzendkosten, kan de ontvanger deze binnen nederland doorsturen naar die 19 anderen.

Paul

16 dollar helemaal geverfd etc, en 10 dollar verzendkosten.

Heb er 2 besteld.

Houd er rekening mee dat bij grote bestellingen je weer kans op inklaringskosten heb. En voor die 5 a 6 euro zat het me wel snor :P

Anyway, ik zit met een linkse draai. Bekend euvel?... of heb ik mijn staartmotortje verknalt?
Het is een erg lichte draai maar toch meer dan ik op de Tx kan trimmen

Heb er 2 besteld.

We zijn zéér benieuwd naar je bevindingen rondom die Airwolf...

Voor wat betreft die linkse draai, Styreta, kijk even enkele pagina's terug (rond pagina 7) op dit draadje waarin we uitvoerig hier over brabbelen. Een en ander heeft waarschijnlijk ook iets te maken met het slechter worden van het staartmotortje. Maar we hebben het allemaal denk ik zo...

Laatst bewerkt:
Hoi styreta,

Het helpt enorm als je zender en ontvanger halverwege een lipo-lading
rebind, dus accu van de heli los, zender uit, accu van de heli aansluiten (linker trim helemaal, rechts) en opnieuw de heli aanzetten , daarna de zender. De giro is behoorlijk gevoelig voor warmte.

Paul

Back