Rob
Forum veteraan
Ik ben me wat aan het verdiepen in (micro) helivliegen en heb hier al het nodige aan informatie gevonden. Ik ga eerst maar eens wat simmen om te kijken of het me wat lijkt dus de Gamebird omgebouwd naar mode 2 (m'n zender is mode 1 en die gebruik ik nog voor de plankjes) en aangesloten op AFPD en een T-Rex 450 X geselecteerd.
Ik wil uiteraard gaan simmen met de meest voor de hand liggende instellingen voor een echte heli, hoewel ik vlieg in mode 1 heb ik gekozen om voor de heli mode 2 aan te leren. Eerst zeiden een aantal heli kreten me nog niet zoveel maar nu ik eea op de sim uitprobeer heb ik toch wel een aantal vragen;
1. Collective pitch trekken of duwen? Ik kan niets vinden over de argumentatie wat te kiezen. Ik vlieg in mode 1 met 'duwen' maar ik heb de indruk dat voor heli 'getrokken' meer gebruikelijk is.
2. Vliegen 'op de kop' of 'op de staart'? M.a.w. wel of geen reverse op de heckrotor. Wat is hier het meest gebruikelijk?
3. Hoeveel expo? In de sim reageert alles zeer direct, met expo van 50% op alle functies wordt het een stuk rustiger. Zijn er richtwaarden en zitten er nog nadelen aan oefenen met veel expo?
Alvast bedankt voor jullie input!
Ik wil uiteraard gaan simmen met de meest voor de hand liggende instellingen voor een echte heli, hoewel ik vlieg in mode 1 heb ik gekozen om voor de heli mode 2 aan te leren. Eerst zeiden een aantal heli kreten me nog niet zoveel maar nu ik eea op de sim uitprobeer heb ik toch wel een aantal vragen;
1. Collective pitch trekken of duwen? Ik kan niets vinden over de argumentatie wat te kiezen. Ik vlieg in mode 1 met 'duwen' maar ik heb de indruk dat voor heli 'getrokken' meer gebruikelijk is.
2. Vliegen 'op de kop' of 'op de staart'? M.a.w. wel of geen reverse op de heckrotor. Wat is hier het meest gebruikelijk?
3. Hoeveel expo? In de sim reageert alles zeer direct, met expo van 50% op alle functies wordt het een stuk rustiger. Zijn er richtwaarden en zitten er nog nadelen aan oefenen met veel expo?
Alvast bedankt voor jullie input!
Laatst bewerkt: