Serpent legt de boeken neer

  • Topicstarter Topicstarter Angel
  • Startdatum Startdatum
Wat wil je dan bereiken met dit topic? als je je kennis niet wilt delen?....
Eigenlijk heb je dit topic dan dus alleen maar opgestart om stennis te schoppen... iets anders kan ik er dan niet van maken.
Je hoopt dat wellicht iemand anders met meer info naar voren komt, zodat we jou er niet de schuld van kunnen geven?....

Ik hoor verschillende tegengestelde berichten, dus wat er nu ECHT de waarheid is... ik weet het niet....

Tja,

Zo denk ik er ook nu wel over, als het geen geruchten zijn maar bewijsbare feiten (die mogen worden geweten en die mogelijks grote negatieve impact hebben op de consument) dan zie ik niet in dat je het dan niet deelt.

En dan is er geen sprake van mogelijke schuld, of het terugfluiten van iemand.

Gezien de context waarin je schrijft, voel ik wel aan u dat er meer achter zit, ...

>> Maar als eindconsument gaan we nooit het hele verhaal weten, ..., trouwens ik denk niet dat de meeste er oren naar zullen hebben, zolang alles blijft lopen zoals het was, en iedereen zijn wisselstukken op tijd heeft, en elk jaar of om de 2 jaar een nieuwe rc-car kan aanschaffen

>> Wat er ook achter de schermen gebeurt, en hoeveel gevolgen dit mogelijks met zich meebrengt op business of misschien persoonlijk/professioneel vlak, zelfs dan zullen de meesten personen koud blijven reageren, ...
Wederom reden luidt: continuïteit is gegarandeerd, en wij als consument hebben enkel de hun verklaring, en daar moeten we het dan ook mee doen.

hoe hard het ook mag klinken, ik besef dat dit koud overkomt.

Ik denk ook dat men in Nederland het spreekwoord kent:
Wie A zegt, moet B zeggen.
Maar langs de andere kant, als je van B niet zeker bent of niet kan of mag vertellen, moet je niet vermelden dat A bestaat, en was deze discussie waarschijnlijk nooit begonnen ;)

/Xtophe
 
Pas op dat je geen " roddels" post, en controleer dit soort zaken goed.

Hoezo? Staan we onder ede hier? We mogen wel filosoferen over nieuwe technische ontwikkelingen, maar het mag niet gaan over een bedrijf dat mogelijk failliet gaat? Wat een onzin zeg. Er staan wel vaker dingen op het forum die niet waar zijn, iedereen moet informatie op waarde kunnen schatten. En nogmaals: waar rook is, is vuur (geweest), maar prima als Serpent dat goed oplost. Waarom dat respectloos zou zijn voor ondernemers, of waarom ik het zelf zou moeten proberen, dat begrijp ik niet. Ondernemen herbergt risico's, ook dot soort risico's en als je daar niet tegen kan, dan moet je niet gaan ondernemen.

Ik vind het trouwens ook erg flauw om te melden dat je meer weet, maar dat niet gaat zeggen. Zeg het, of begin er niet over.

Hoe dan ook en wat er ook gebeurd is: goed dat Serpent goede stappen heeft gezet. Voorwaarts!
 
Met anonyme berichten moet je gewoon oppassen. Iedereen weet wie/waar ik ben, de meesten hier in deze discusse kennen elkaar uit het circuit. Wie is Angel?
 
Laatst bewerkt:
Ron, er zijn hier ook genoeg die denken er dichtbij te staan maar eigenlijk net zoveel weten als ieder andere buitenstaander. Ook snap ik de opmerking van Emiel niet, voor een beetje filosoferen en speculeren zijn inderdaad de forums ook voor.

Persoonlijk snap ik het afstoten van de distributie-tak niet, het lijkt mij dat dat juist geld oplevert tenzij je het niet goed aangepakt hebt, personele kosten was oa. een reden voor deze gehele stap. Bekend was wel dat Xray al een tijdje op zoek was naar een andere distributeur.

Ook de stap om ineens tegelijk voor totaal andere klasses een auto te ontwikkelen lijkt mij het nodige geld te gaan kosten. Een 1:8 buggy, 1:10 electro buggy, 1:10 electro touring, 1:24, 1:12 en god mag weten wat nog meer betekend ook een hoop personeel zonder dat er al geld uit wordt gehaald. Natuurlijk is daar een hoop geld uit te halen want de 1:8 buggy en de 1:10 electro touring is over de wereld gezien vele malen groter dan de 1:8 en 1:10 brandstof onroad maar het blijft een gok om daarin te investeren want je moet wel een goede auto neerzetten om successen te halen en zo weer inkomsten te genereren. "what wins on Sunday, sells on Monday" is een bekende uitspraak....
Ik mag hopen dat een dergelijk project niet hun ondergang wordt.

En ja... de leverbaarheid van onderdelen tot zelfs motoren tijdens de aanloop van het nieuwe seizoen heeft mensen toch andere keuzes doen maken wat ook de nodige omzet gekost heeft en mogelijk ook de continuïteit van dergelijke klanten.....
 
Laatst bewerkt:
Met anonyme berichten moet je gewoon oppassen. Iedereen weet wie/waar ik ben, de meesten hier in deze discusse kennen elkaar uit het circuit. Wie is Angel?

Hoezo? Neem je iemand dan meer of minder serieus als het anoniem is? Daar kan iedereen toch zijn eigen conclusies aan verbinden?! Ik vraag me af of er net zoveel ophef over was geweest als het om een niet-Nederlands merk ging. Filosoferen mag op een forum, en zolang Robert niet verplicht stelt dat mensen zich onder hun eigen naam inschrijven, mag het zelfs anoniem.
 
....Ook snap ik de opmerking van Emiel niet, voor een beetje filosoferen en speculeren zijn inderdaad de forums ook voor.

.....

Juist , niets mis mee, maar men moet dit dan niet als "feit" presenteren.....
Of zo neerzetten dat het door menigeen, als feit opgevat zou kunnen worden.
Met dus alle gevolgen van dien, daar was het me om te doen, nergens ander om.
 
Gewoon discussie niet meer openen als het je interesse verliest. Wat bij mij snel gebeurt bij opmerkingen waar geen informatie of mening in staat.
 
De vraag is of Nismo de discussie gesloten wil zien omdat hij het niet boeiend meer vindt, of dat hij (ook) een ander belang heeft ;). Volgens mij is de policy dat draadjes vanzelf wegzakken en dat slotjes niet zo nodig zijn, dus het zou opmerkelijk zijn als dat hier wel zou gebeuren...
 
Maar als eindconsument gaan we nooit het hele verhaal weten, ..., trouwens ik denk niet dat de meeste er oren naar zullen hebben, zolang alles blijft lopen zoals het was, en iedereen zijn wisselstukken op tijd heeft, en elk jaar of om de 2 jaar een nieuwe rc-car kan aanschaffen

Juist, dat is toch wat voor de consument belangrijk is, of niet?.
Goede bedrijfsvoering zorgt voor continuiteit van het product. betekend dat dat je moet verkassen naar een ander land, dan moet je dat doen.
In het Finse deel van Lapland (ben er op vakantie geweest) is vorig jaar een grote Nokia fabriek ook gesloten, omdat Nokia de productie ging verhuizen naar.....Taiwan....
 
Laatst bewerkt:
De vraag is of Nismo de discussie gesloten wil zien omdat hij het niet boeiend meer vindt, of dat hij (ook) een ander belang heeft ;). Volgens mij is de policy dat draadjes vanzelf wegzakken en dat slotjes niet zo nodig zijn, dus het zou opmerkelijk zijn als dat hier wel zou gebeuren...

Boeiend, een ander belang of geen van 2. Zolang niemand van ons exact weet wat de strategie van Serpent MRC is heeft een draadje als deze alleen maar schadelijke gevolgen voor de RC-sport / hobby.
 
Iemand vroeg mij dit weekend al met wat ik nu ging rijden of wat ik nu ging doen. Hij had in een forum dus gelezen dat serpent de deuren sloot. En dat ook maar direct geloofd.

Sommige geruchten (al dan niet gedeeltelijk waar) gaan rap van persoon tot persoon waarbij dan maar een gedeelte van het hele verhaal klopt.
 
Voor de X-Ray rijders is er inmiddels (goed) nieuws:RC-CONNECT is nu de distributeur voor X-RAY in de Benelux (bron: website teamxray).

Nu maar hopen/bidden dat er ook voor Serpent snel een oplossing komt, anders staan mijn S400 en 720 snel op de schoorsteen.

met.vr. gr. Arie
 
Gewoon geduldig afwachten Arie,geen overhaaste beslissingen nemen. Er zijn zat onderdelen van Serpent te koop Ik vermoed dat Salven zelf ook wel begrijp dat hij 'zijn' rijders niet zonder onderdelen kan laten zitten en ik vermoed dat de contacten met zijn toekomstige leveranciers al gelegd zijn.
 
Wat ik had begrepen is dat de distributie momenteel even stil ligt. Er mag dan misschien wel zat onderdelen zijn maar het kan dan wel even kritisch worden want alle winkels hebben niet alles op voorraad, zelfs the Border waarschuwt er voor.....
 
Dus het is nu zeker. En zo ja wat zijn de gevolgen, wachten op een overname ofzo? Wat zijn de gevolgen voor de rijders? Als de onderdelenvoorraad gestremd wordt dan is er lijkt me groot probleem.

Had ook vernomen dat de organisator(en) van de Serpent Racing School ook nog niet konden vertellen of het (de nitro tour en de Racing School) doorging er zou overleg gaande zijn en nog afwachtende zijn betreffende de uitslag..
 
Laatst bewerkt:
De doorstart is al lang bezig, er schijnt alweer geleverd te worden maar er zitten voorwaarden aan.
 
Back
Top