Serpent legt de boeken neer

• Topicstarter Topicstarter Angel
  • Startdatum Startdatum
Eh Julius, dat staat hier ook niet ter dicussie. Ik vermoed dat iedereen in dit draadje graag zou willen dat Serpent doorgaat. Voor mij als vlieger maakt het niet zoveel uit, ware het niet dat het toch een NL bedrijfje is.

De waarheid is dat als er kijkdagen zijn, er een veiling is, en er mensen zijn die een doorstart willen maken, dat dan het oorspronkelijke bedrijf gewoon failliet is. Dat is de bottom line. Nu maar hopen dat de doorstart ook goed lukt.

Overigens.. de naam is nog stevig in nl handen volgens jou, maar dat is dus maar de vraag.. het kan ook zijn dat 'de aziaten' gewoon de naam overnemen, maar de NL R&D tak in leven laat. Ik weet het niet hoor, denk niet dat dat zo is, maar alles kan. Uiteindelijk voor dit draadje niet zo relevant.

Welke "waarheid" is dat dan. Heb je enig idee wat er dan nog te veilen valt? Dat lijkt me sterk aangezien de kijkdag pas dinsdag is en dan dus voor het publiek duidelijk wordt wat niet al lang weg is of al verkocht.

De naam serpent is nog stevig in nederlandse handen. Daar verandert de nieuwe distributie en productie constructie niets aan.

De naam, design team en bedrijfsfilosofie (Team Serpent) is nog springlevend en gebrand op een succesvolle doorstart.

1) Ik heb een 2mb grote Excel lijst gezien met alle te veilen items, uiteraard te veel om door te nemen....

2) De distributie is niet meer hetzelfde want internetshops worden nu uitgesloten van de handel.

3) De naam Serpent.... Ook die stond net als de domeinnamen te koop.....

Ik heb nooit ontkend dat er een doorstart zou komen maar er zijn wel mensen die steenvast de faillisement ontkend hebben. Je kunt er hoog en laag over praten maar de fallisement was er gewoon. Maar er zijn nog genoeg vragen onbeantwoord......

De bedrijfsfilosofie vertrok met Pieter; toen werd het een Team Serpent fiosofie. Ik heb veel en regelmatig contact gehad met Ronald Baar. Maar die had zo bij Fortis kunnen werken; tot op de dag van vandaag houdt 'ie vol dat alles prima gaat en verlopen is volgens 'zijn' plan.
In het vooorjaar polste ik hem ivm met sprake dat er een chinese partij geinteresseerd was, en hij ontkende alles. Afgelopen winter zijn er nog gesprekken geweest tussen een grote oostenrijkse distributeur/fabrikant en Serpent over een mogelijke overname; dat werd afgehouden door Serpent en tegenover mij glashard ontkend, terwijl ik ook in gesprek was met de gesprekspartner...
Mijn artikel op RC-J is volledig onderbouwd en gaat over het einde van Serpent MRC. Hoe het verder gaat zien we wel.

Op de excel lijst staat erg veel, o.a. het beeldmerk 'Serpent'. Als je op de homepage van Serpent kijkt zie je dat het lettertype van het logo wat ze nu voeren al veranderd is. Maar ja; ik ga de 21ste wel even kijken en de veiling is online, dus daar doe ik lekker aan mee van achter mijn PC....

Vandaag de dag wordt er zelfs met BMT's gereden dus ja, volgend jaar kan jij ook nog Serpent rijden wat er ook met ze gebeurd....
Je weet best wat ik ermee bedoel.
Serpent blijft geproduceerd worden en verdwijnt niet totaal van de markt.

Maar Martin, het was jij die ook stellig beweerde dat Serpent niet failliet was terwijl de curator hierin toch duidelijk was op zijn website ?

Ik heb nooit beweerd dat Serpent MRC niet failliet zou zijn!...
Maar zelf een faillisement aanvragen in Nederland, of failliet verklaard worden is toch iets anders, dat weet jij ook wel.

En als je nog steeds beweerd dat het RCJ verhaal onzin is moet maar volgende week even bij de veiling gaan kijken. Het nieuwsbericht is gewoon de waarheid, het zijn de mensen zoals jezelf die paniek zaaien door deze waarheid als onzin te bestempelen.

Zoals het rcj verhaal is gepubliceerd, maar vooral wordt overgenomen door andere sites, geeft een totaal verkeerde indruk van wat er juridisch gezien volgens mij aan de hand is!......

Door schulden in de USA en omdat Serpent USA een onverbrekelijk deel van Serpent MRC was is het faillissement aangevraagd in opdracht van de advocaat van de schuldeisers; daar was niks vrijwilligs aan. Er is juist met man en macht gewerkt aan een reddingsplan waarbij Serpent MRC zou blijven bestaan. Daar bleek geen financiering voor te vinden, en het faillisement is aangevraagd door de schuldeisers en toegekend door de rechtbank in Haarlem.
Het enige wat gedaan kon worden om Serpent als merk te behouden is gedaan door Ronald Baar en michael Salven, en de huidige constructie is daar het resultaat van...

Welke "waarheid" is dat dan. Heb je enig idee wat er dan nog te veilen valt? Dat lijkt me sterk aangezien de kijkdag pas dinsdag is en dan dus voor het publiek duidelijk wordt wat niet al lang weg is of al verkocht.

Hier is toch al aardig te zien wat er te zien is op de kijkdag....
(ndegeocello, bedankt)

BVA Auctions

Laatst bewerkt:
wat zal ik zeggen ;)

ik zeg maar nog steeds niets!

zag nog wel een mooi kratje met niettangen denk maar is dat ik ga bieden heb er nog 1 nodig ;-)

maar goed las ook hier net dat ze niet aan e-shops meer willen gaan leveren.
weer zo'n goede beslissing
de concurrentie staat ook niet stil de afgelopen maanden.

check hier maar dan

Mugen-shop.com

maar goed las ook hier net dat ze niet aan e-shops meer willen gaan leveren.
weer zo'n goede beslissing
de concurrentie staat ook niet stil de afgelopen maanden.

Inderdaad, die beslissing moeten ze mij ook eens verklaren. Een gewone modelbouwwinkel wil niet werken met wedstrijd modellen die elk jaar vernieuwd worden (misschien is Xray een uitzondering).
Stock houden kost nu éénmaal veel geld en een kleine winkel wilt/kan niet elk jaar nieuwe onderdelen aankopen als 'slapend kapitaal'.
Een online shop is imo niet weg te denken als je jezelf serieus wil profileren in deze niche markt.
Toekomst van Serpent? Als het 'nieuwe' Serpent terug gelanceerd zal worden (dat is blijkbaar nog steeds gelukt want SerpentEurope bestaat nog steeds niet) zal het nog zeker tot 2010 duren eer we onderdelen mogen verwachten voor de huidige modellen.
Wie in 2009 nog wil rijden met Serpent zal zich moeten behelpen met stock dat nu nog bij de locale verdeler ligt. Gelukkig is dat bij sommige ruim ...

En inderdaad, gelukkig staat de conc. niet stil. Die profiteren steevast van het droevige Serpent verhaal.

Laatst bewerkt door een moderator:
@jaap, doe jezelf een plezier, lees het faillissementsverslag van 3 september nog even door en pas je tekst aan. Voordat je van alles op je site gaat zetten lijkt het me dat je op zijn minst de juiste dingen in een bericht zet. Er is nog steeds een verschil tussen circuitprietpraat en de stukken zoals die formeel te vinden zijn.

Wel grappig dat serpent niet meer aan webshops wil gaan leveren maar dat de complete inboedel uit het faillissement wel via het internet verkocht gaat worden.

Ik heb niet het hele topic gelezen maar heb er zelf wel behoorlijk vertrouwen in dat het merk straks gewoon weer leverbaar is !... een goed product met een zeer grote naamsbekendheid heeft nu eenmaal een bepaalde goodwill waar andere ondernemers vast wel in geintereseerd zijn !

mail van serpent nl

Hallo Erwin,

Dank je voor je email. Voor de Serpent 720 en de modellen 960 en S120
blijven onderdelen goed leverbaar. Serpent heeft niet de boeken neergelegd,
echter ze zijn verhuisd vanuit Nederland naar Azie. Op het moment zijn ze
nog druk in reorganisatie dus kan er tijdelijk wat vertraging in leveringen
zijn, maar de verwachting is dat dit binnenkort allemaal weer prima is.

Groeten,
Erik

Tja als je zag wat er op de veiling stond ;) Zag er uit als een lege schelp.

Wake up AUB. Als er dergelijke berichten over Sony of Audi de ronde zouden doen, ga je dan nog een dergelijke TV of auto kopen?? Kom even uit jouw comfortzone of keep on dreaming!

Heb de afgelopen zomer een S400 gekocht en na het 2x bestellen van spareparts wist ik het al... dit wordt een groot drama met die gasten.

Ik zou zeggen koop alles wat je kan op die veiling en zorg dan direct dat je voor de komende jaren genoeg onderdelen hebt want het is een kwestie van tijd voor het hele gebeuren opdroogt.

Je kan ook een bod doen op die spuitgiet matrijzen; dan kan je je eigen spareparts gieten.....
Want ik vraag me af hoe ze nog spareparts willen maken voor oudere modellen als de spuitgietmatrijzen door een oudijzerhandelaar worden opgekocht. Misschien dat ze de matrijzen voor de recente modellen wel hebben kunnen 'redden' uit de verkoop, maar er zijn heel wat matrijzen in de veiling!

Op de veiling staat niets anders dan oude zooi, leuk voor de verzamelaar, maar de kans dat je een complete bruikbare auto treft is redelijk klein, laat staan recente onderdelen. Over een paar maandjes loopt Serpent weer zoals normaal, onderdelen en distributie uit het verre oosten, en hebben we het er niet eens meer over. En joh, wie weet, is het nog goedkoper ook....hebben we helemaal niets meer te zeuren...

Je kan ook een bod doen op die spuitgiet matrijzen; dan kan je je eigen spareparts gieten.....
Want ik vraag me af hoe ze nog spareparts willen maken voor oudere modellen als de spuitgietmatrijzen door een oudijzerhandelaar worden opgekocht. Misschien dat ze de matrijzen voor de recente modellen wel hebben kunnen 'redden' uit de verkoop, maar er zijn heel wat matrijzen in de veiling!

Matrijzen hebben geen eeuwige leven en kan je er van uit gaan dat er heus wel meerdere bestaan maar ik kan mij voorstellen dat bij een dergelijke overname een beslissing genomen is om de support voor oudere modellen overboord te gooien.

Back