Voor de rompdeksel worden 2 plaatjes van printplaat-materiaal bijgeleverd. Het is gemakkelijk hier 2 moertjes op te solderen. Ik heb eerst schroefjes op de "printplaat" gesoldeerd. Daarna de rompdeksel gemonteerd, en vervolgens de plaatjes op de plaats geschoven. Vervolgens de plaatjes met het schroefje vastgezet. Tot slot alles gefixeerd met epoxy (wel even plastic tussen de romp en rompdeksel gedaan, anders zit alles aan elkaar gelijmd).Dit zit vast en laat nooit meer los. De deksel zit zo mooi sluitend op de romp.
De romprug is gemaakt van met 2mm balsa ingedekt styropor. Past goed. Alles met construtielijm vastgezet. Daarna de uitsparing voor het richtingroer gemaakt. Wel goed opletten dat deze niet de lang wordt, zodat alles weer opgevuld moet worden.
De bovenkant van de romp is ook klaar!
Nu de motordom maken. KHK vraagt altijd bij levering welke motor gemonteerd moet worden. Men levert dan een precies op maat gefreesde motordom. Ik heb gekozen voor de ZG20. Hiervoor wordt alles precies op maat aangeleverd.
Alles is precies op maat gemaakt en kan maar op één manier in elkaar worden gezet. Tevens zit hier de zijwaartsstelling ook mooi in verwerkt.
Alles wordt in elkaar gelijmd met constructielijm.
De hoekjes even mooi afronden zodat na montage op de romp de 50 gram glasmat met epoixy gemakkelijk verwerkt kan worden.
Vervolgens kan de motordom gemonteerd worden. Dit heb ik gedaan van epoxy. Alles past perfect zonder een fractie speling. Met driehoekjes balsa van 6mm e.e.a. verstevigd aan het motorschot. Daarna de motordom met 50 grams glasmat aan de romp gefixeerd. Dit zit oerstrek en laat nooit meer los (behalve bij een harde crash).
In het motorspant zijn al grote gaten aangebracht voor de motorophanging. Dit gebeurt met rubbers die zich, wanneer je ze aandraait, automatisch vastklemmen in het motorspant. Hierdoor wordt de motor niet star, maar wel een beetje star, opgehangen, en levert een goede geluiddemping.