Verschil Gulang GL-450S en Esky belt-cp

Hallo allemaal,

Ik ben al een hele tijd op dit forum aan het lezen en kom dan ook een hele hoop fijne info tegen. Ik ben er ondertussen uit dat ik wil gaan beginnen met de heli modelvliegsport, maar ik vroeg me nog 1 ding af.
Ik ben op dit moment aan het twijfelen tussen 2 modellen, namelijk:
- Esky Belt-cp
- Gulang GL-450S

Qua prijs zijn ze nagenoeg gelijk. Het gaat dan om de RTF versies van beide modellen.
Zou iemand me kunnen vertellen wat de beste cq slimste optie is om te kopen?

Ik hoor het graag!

Groeten,

Jeroen
 
Ik heb even gezocht op google naar die Gulang.
Ik zie veel van deze helikopters 2e hands te koop maar weinig onderdelen.
Voor de Belt kan ik je zo een lijst van webwinkels aanleveren.
Ik zou zeker de prijzen en beschikbaarheid van onderdelen mee nemen in mijn sellectie.
(Ik heb in korte tijd toch al wel veel onderdelen nodig gehad.)
 
ja mijn voorkeur zou in eerste instantie uitgaan naar de gl450s (puur voor de looks overigens), maar aangezien ik deze eigenlijk alleen maar tegen kom op EAST Systems - Home baart me dat een beetje zorgen. Ik ga er namelijk vanuit dat het vast allemaal een keer mis zal gaan en er dus nieuwe onderdelen op zouden moeten...:-(

Ik vraag me overigens ook steeds meer af of het ook wel verstandig is om met een CP te beginnen. Ik heb totaal geen vlieg ervaring en ook zeker geen zin om heeel veel te gaan repareren. Een ander idee zou dan zijn om bijvoorbeeld een lama v4 te kopen, alleen ben ik bang dat die dingen snel zullen gaan vervelen of valt dat mee? Mijn idee is om 'later' een grote professionele heli te kopen (iets als een trex 500 of zo) maar dan moet ik eerst leren vliegen. Is het dan verstandig om te beginnen met een lama v4 of meteen een CP? Als ik na een week al uitgekeken zou zijn op de V4 zou ik het zonde vinden van het geld, maar aan de andere kant is iedere vlucht bijna crashen ook niet alles natuurlijk...

Het voordeel van de lama zou misschien wel zijn dat de zender op de pc en dus simulator aangesloten kan worden, zodat daar de nodige trainingsuurtjes gemaakt kunnen worden.

Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Groeten,

Jeroen
 
Mijn mening is, dat een CP vliegen de grootste uitdaging is die je aan kunt gaan. Het is wel een kwestie van lange adem en veel geduld.
Geduld heb ik niet en ik ben stront eigenwijs, dus mijn reparaties liggen iets hoger dan gemiddeld. Heb je echter een goede beheersing en veel geduld, dan kun je best met een CP beginnen. Zorg dat je iemand in de buurt hebt/zoekt met ervaring die je kan helpen en dan heb je er een leuke hobby bij en in no time een bult kameraden
 
Ik sluit me daar volledig bij aan. Als je de discipline en het geduld kan opbrengen kan je starten met CP. Maar een simulator is wel een gezonde investering in dat geval. Uiterst noodzakelijk.

Voor mij ging coaxiaal vrij snel vervelen, heb 'm niet veel gebruikt. FP is ook een fase die ik doorlopen heb maar dat heeft me niet veel opgebracht.

Edit : wat spareparts betreft voor die Gulang, zou ik me niet teveel zorgen maken, 9 kansen van de 10 kan je daarvoor Align-onderdelen of upgrades gebruiken (T-Rex450).
 
Het enige wat stabieler vliegt dan CP is een coax. Verder is de maat van de heli het belangrijkst, niet de manier van lift regelen (CP of FP), al is het wel zo dat CP vanaf 75cm rotor de norm is en je dus niet echt veel keuze hebt. Om mee te leren is groter beter, omdat het door de grotere massatraagheid makkelijker is stuurfoutjes te herkennen en te ondervangen. Uiteraard is een en ander afhankelijk van budget...
Ik denk dat een T-rex achtige een goede beginnerskeuze is, domweg omdat er zoveel ervaring mee is opgedaan dat alle kinderziekte's er nu wel uit moeten zijn en een 450 maatje nog goed betaalbaar is qua accu's, laders en onderdeeltjes.

Je zou eens de rekensom moeten maken met een merkheli. Als je een goed kitje samenstelt, zal je zien dat op de initiele investering de kitprijs eigenlijk niet zo veel uitmaakt, ervanuitgaande dat je goede electronica gaat gebruiken. Omgerekend 199 euro is imho te weinig voor goeie spullen...

jspierings zei:
Mijn idee is om 'later' een grote professionele heli te kopen (iets als een trex 500 of zo)

Een 'professionele' heli (Ik geloof dat er wereldwijd 5 wedstrijdpiloten zijn die kunnen leven van hun modelheli-vliegen, dus wat is professioneel) is meer een Ion-X of iets in die geest... Een T-rex 500 is een mooie middenklasser, net als de T-rex 600.
 
die gulang ken ik niet, maar met de belt cp heb ik alleen maar problemen gehad: bij nick geven kreeg ik een reactie 45 graden op de gestuurde koers en bij weinig sturen doet dat ding beina niks, maar als je een beetje meer stuurt krijg je een heeel felle reactie.

bladspoor kreeg ik niet weg. volgens winkelier 4rc had ik teveel toeren op de kop, maar dan moest ik de motor weer zo ver wurgen dat de heli nauwelijks meer vliegt.

direct die heli met verlies terug verkocht, en er een 2e Trex bij gehaald.
Okee, duur, maar betrouwbaar goed!

O ja, tip met vliegsimulator : doen, zo'n ding betaalt zichzelf terug.
 
Ik ben sinds Mei begonnen met een Belt CP.
Helemaal vrij van enige Heli vlieg ervaring.
Ja in eerste instantie was hij onhandelbaar en reageerde veel te laat op mijn stick bewegingen.....
Iedere vlucht (Meestal minder dan een LIPO) eindigde in een crash...
Na diverse crashes eindelijk zo kapot dat ik serieus naar diverse zaken ben gaan kijken. Heli setup eindelijk eens goed bekijken en ale settings zoals finnless ze uitlegd eens kontroleren.
En ineens een kompleet andere helikopter. Reageert goed en ineens blijk ik redelijk te kunnen hoveren :D
Nu eens in de 10 Lipo's iets aan de hand.
Soms binnen 5 min weer opgelost (Met mijn reserve onderdelen voorraad) soms iets heftiger.
Een belangrijk voordeel van deze heli is de prijs van de onderdelen.
De kosten van een zware crash komen in de regel op ongeveer €15 als je standaard onderdelen blijft gebruiken.
Een Trex is natuurlijk de betere helikopter maar ik vrees dat je daarmee makkelijk voor meer dan €15 kunt crashen;).

Groeten, Wilbert
 
Bedankt allemaal voor de reacties...jullie hebben me overtuigd en ik ga toch 'ineens' voor een CP heli. De twijfel is nu alleen nog (net zoals in het begin) tussen de twee CP modellen.
Het grote voordeel van de GL450s lijkt me dat er een HH gyro opzit (schijnt een voordeel te zijn) en een zwaardere ESC (Wat leer je toch in korte tijd door veel te lezen op dit forum ;-) ) Niet dat ik er verstand van heb maar op youtube staan een 5-tal filmpjes over de belt-cp waarin iemand (sorry ben de naam vergeten) de belt-cp helemaal opbouwt en de heli onderzoekt. Er waren niet veel negatieve dingen, maar nu net toevallig de te kleine ESC (Zou volgens die persoon 30A moeten zijn ipv de 25A die standaard geleverd wordt voor een dergelijk model heli) en de gyro zou beter een HH gyro kunnen zijn.....
Tot op heden heeft de GL450S dus nog een kleine voorkeur, maar die onderdelen baden me nog wat zorgen...

@MR Nice: Ik zie dat je uit veldhoven komt en dat is niet super ver van Boxtel. Waar vlieg je meestal als ik vragen mag? Bij een club of wild?
Waar heb je je heli gekocht? Bij een winkel of via internet? Heb je de heli zelf afgestelt of had je hulp?
PB mag ook als je dat handiger vindt!

Groeten,

Jeroen
 
@MR Nice: Ik zie dat je uit veldhoven komt en dat is niet super ver van Boxtel. Waar vlieg je meestal als ik vragen mag? Bij een club of wild?
Waar heb je je heli gekocht? Bij een winkel of via internet? Heb je de heli zelf afgestelt of had je hulp?
PB mag ook als je dat handiger vindt!

Groeten,

Jeroen
Op dit moment vlieg ik meestal in de achtertuin. Voor Hoveren is die groot genoeg. Bovendien is er meestal duidelijk minder wind. Verder is hier een veld vlak in de buurt waar ik wil(d) ga vliegen. Ik heb mijn heli gekocht via Johnhobby in Hongkong. Bij het bestellen echter niet goed nagedacht en een 72Mhz zender besteld. Die mag dus niet in Nederland.....
Maar let op ook als je de heli met een 35Mhz zender koopt mag je daar waarschijnlijk niet mee op een club vliegen omdat die dan geen europese goedkeur heeft (Zou je moeten navragen bij de club). Ik heb voor de RTF bel €120 betaald en €35 verzendkosten. (Die €35 zijn dan wel voor de helie plus diverse andere onderdelen die gelijk mee besteld waren zoals een Esky simulator en een trainingskruis.)
Ik leer door schade en schande steeds beter hoe de helie afgesteld moet worden. Nadeel is dat dat geld kost.:(
Voordeel is dat je je heli leert kennen en als je de helie ineens veel beter afgested hebt er achter komt dat je minder beroerd vliegt dan gedacht :D
Als je geld wil besparen kunnen we best een keer afspreken dan kan ik wel de tot nu toe opgedane ervaring met je delen. Is toch goedkoper.

Groeten, Wilbert
 
Hallo,

Ben nieuw hier op het forum en wil eigenlijk ook gaan voor de GL450S. Ik begrijp dat dit een aardige heli is en bij mij in de buurt zit een internetzaak die deze heli en alle onderdelen ervoor verkoopt(www.rchellevoet.nl).
Ondanks het heli-vliegen voor mij nieuw is(afgezien van het in huis vliegen met een 3-kanaals Salvation 9) wil ik toch voor deze heli gaan.
Ben ook al druk aan het simmen(Aerofly Pro Deluxe) en het gaat me steeds beter af.

Zijn er hier nog mensen die een Gulang hebben? Zo ja, wat zijn hun ervaringen hiermee?

Ik kan een RTF GL450S, volledig afgesteld voor ongeveer €240,-. Is dit redelijk?
Ik weet dat je door zelf bouwen de heli beter leert kennen, maar ik heb iemand op mijn werk die veel ervaring heeft met vliegen(ook met heli's), dus dat komt wel goed. En ik zal 'm best een keer(of meer) crashen. Dus dan moet ie toch uit elkaar ;)

Grtz Wesly
 
Laatst bewerkt:
Ok das wel goedkoper, maar das ex verzendkosten en afstellen v.d. heli denk ik!
Bij die andere komt ie 'm bij me thuis brengen en wordt hij nog afgesteld en gedemonstreerd...
 
Hallo,

Ben nieuw hier op het forum en wil eigenlijk ook gaan voor de GL450S. Ik begrijp dat dit een aardige heli is en bij mij in de buurt zit een internetzaak die deze heli en alle onderdelen ervoor verkoopt(www.rchellevoet.nl).
Ondanks het heli-vliegen voor mij nieuw is(afgezien van het in huis vliegen met een 3-kanaals Salvation 9) wil ik toch voor deze heli gaan.
Ben ook al druk aan het simmen(Aerofly Pro Deluxe) en het gaat me steeds beter af.

Zijn er hier nog mensen die een Gulang hebben? Zo ja, wat zijn hun ervaringen hiermee?

Ik kan een RTF GL450S, volledig afgesteld voor ongeveer €240,-. Is dit redelijk?
Ik weet dat je door zelf bouwen de heli beter leert kennen, maar ik heb iemand op mijn werk die veel ervaring heeft met vliegen(ook met heli's), dus dat komt wel goed. En ik zal 'm best een keer(of meer) crashen. Dus dan moet ie toch uit elkaar ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
niet kopen een waardeloos ding alles gaat stuk bij mij en bij 3 andere die ik heb gesproken en afgesteld???
allemaal mooie praatjes want hij komt zo vliegend uit de doos je hoeft er niks aan te doen !!

Das dan heel jammer, maar inmiddels heb ik toch de KDS450S aangeschaft!
Hij is goed afgesteld, heb alleen zelf de main-blades uit moeten balanceren...

De tijd zal leren of het een goede heli is, tot nu toe heb alleen nog maar positieve reacties gehad.
 
niet kopen een waardeloos ding alles gaat stuk bij mij en bij 3 andere die ik heb gesproken en afgesteld???
allemaal mooie praatjes want hij komt zo vliegend uit de doos je hoeft er niks aan te doen !!
euh ik weet niet wat jij gekocht heb maar mijn gl450 doet het perfect!!!, en wat ik ook opmerkte was dat de blade tracking uit de doos perfect was ! scheeld mij ook weer een hoop werk;)
 
Back
Top