Het grote heli 'vliegtips' topic

Yep, dat is ook een mogelijkheid, ik heb nog nooit met de Logo een autorotatie gedaan, maar weet zeker dat dit heel makkelijk gaat, ik zet hem welleens uit op 2 meter hoogte en kan hem dan heel rustig neerzetten, energie zat dus.

Dat is bou een hele mooie dat je dat zegt ik heb ook een logo 10 maar zodra ik geen aandrijving meer heb stopt mijn staart met draaien.
Is het zo dat als mijn staart niet draaid en ik laat hem "uitlopen" dus zet een autorotatie in. (heb overigens wel vrijloop op de main blades)
Dat de kans bestaat dat mijn staart wegslaat?
Of heeft dat geen effect als er geen kracht op de rotor bladen zit?
De laatste keer dat mij iets gebeurde ik had een accu pack van een maatje gebruikt maar die vond mijn heli niet lekker dus hij sloeg uit op 30 cm hoogte.
Heb hem nog rustig neer kunnen zetten zonder dat de staart draaide maar dat was dus op 30 cm hoogte en meer geluk dan wijsheid.
Mijn vraag is dus kan een autorotatie zonder staart aandrijving?
 
Als je motor niet loopt heb je geen koppel. Dat is nou net hetgene wat je staart tegengaat. Tijdens de autorotatie heb je de staart dus niet nodig.

Het is wel fijn als je een piroette wil doen tijdens de autorotatie.
 
oke duidelijk!
Hahaha en piroette tijdens mijn auto rotatie lol ik snap je insteek maar ik mag al blij wezen als het beestje netjes aan de grond komt met een auto haha!
 
Ik denk dat een autorotatie met een heli MET meedraaiende staartrotor meer controle geeft over de heli.

Daarom denk ik dat mikado er nu voor gezorgd heeft dat de staartbladen van de logo500 nu wel meedraaien tijdens een auto.
 
Het is iets handiger als je korte bochten draait, maar verder niet echt nodig. Mikado heeft het volgens mij meer gedaan omdat ze veel vraag ernaar hadden van de mensen die aerobatic auto's doen, een meedraaiende staartrotor is namelijk toch iets wat vermogen vreet van de hoofdrotor.
 
Nu is de 500 wel een makkelijke heli om te autoroteren. Ik vind het wel makkelijk om rudder controle te hebben tijdens een auto. Maar het hoeft niet persé.
 
Ik vlieg al een tijdje met Trex450 en een 8 vliegen gaat reeds zeer vlot ,doch rond vliegen in de vorm als een rechthoek wil maar niet lukken .Heb al geregeld indoor geoefend met dragonfly dan lukt het soms wel . Waarschijnlijk zit het tussen de oren en is er de schrik . Heeft er soms iemand een goede raad om dit te oefenen.
 
Ik denk dat een autorotatie met een heli MET meedraaiende staartrotor meer controle geeft over de heli.

Daarom denk ik dat mikado er nu voor gezorgd heeft dat de staartbladen van de logo500 nu wel meedraaien tijdens een auto.

Dat is zeker waar, maar vergeet niet, dat je staartrotor 30% van je energie opvreet. En die heb je hard nodig bij een klein formaat heli om een normale landing te doen.

@ heli-Jean, de staart slaat niet weg, hooguit een klein beetje zodra je de motor afzet. daarna zal de staart zonder problemen de heli volgen.
 
Ik vlieg al een tijdje met Trex450 en een 8 vliegen gaat reeds zeer vlot ,doch rond vliegen in de vorm als een rechthoek wil maar niet lukken .Heb al geregeld indoor geoefend met dragonfly dan lukt het soms wel . Waarschijnlijk zit het tussen de oren en is er de schrik . Heeft er soms iemand een goede raad om dit te oefenen.

Ik zou de verschillende standen in een hover op voldoende hoogte oefenen.
Dus eerst hoveren in alle richtingen en een stand een vast aantal seconden aanhouden, dan hoef je in het begin namelijk geen rekening te houden met de vlieghoogte en richting tussen de draaipunten.
Heb je de orientatie er goed inzitten, dan heb je weer meer tijd over in je hoofd om de vlieggedeelten te oefenen.

Eric
 
Back
Top