HPI Bullet MT 3.0 - Mijn Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Rajeev, 13 jul 2010.

  1. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ja, ik geef wel wat gas als ik start.

    Ja, deed ik ook, de eerste keer was de gloeiplug leeg, maar de tweede keer met een goeie deed hij ook best moeilijk
     
  2. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Hoe kan het toch dat je zoveel problemen hebt joh. Mijn bulle start echt direct! Ook als ik ze een tijd niet gebruik.

    Gooi je niet teveel afterrun olie erin? Anders ipv afterrun olie, WD40 gebruiken (Dit is vlambaar waardoor je auto sneller start).



    Weet iemand of een Spektrum Z590 servo ervoor kan zorgen dat mijn auto beter zal kunnen remmen dan de TF-1 servo?
     
  3. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Sinds hij na een servicebeurt was geweest, heeft iemand eraan geknoeid waardoor alle problemen kwamen.

    Voordat ik de servicebeurt liet doen, deed de auto het perfect. Hij kon gewoon naar de topspeed en startte zonder problemen.

    Ik doe er 5 á 7 druppeltjes afterrun olie in. WD40 gebruik ik liever niet voor in mijn motor.

    Mijn oom en ik hebben ook het probleem met de standaard TF-1 servo. Hij remt niet goed, waardoor we vaak, tegen dingen aan knallen. Wat ik van Roelof had gehoord, is dat als je een 'zwaardere' servo erop zet, dat hij beter remt.
     
  4. toob

    toob

    Lid geworden:
    4 feb 2009
    Berichten:
    172
    Locatie:
    Den Haag
    Daarom doe ik alles liever zelf. Je leert dan ook veel meer en je bent ook nog eens minder geld kwijt.
     
  5. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Ligt het afstellen je wel? Anders misschien maar je auto verkopen en voor de aanbieding van PK Racing gaan, Hpi Bullet MT FLux voor 269.


    Heb je overigens geprobeerd wel je rem af te stellen? Dit is namelijk ook wel mogelijk bij de Bullet, alleen vind ik dan nog dat deze het niet doet zoals het hoort.
     
  6. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Net weer geprobeerd. Starten is geen probleem meer, dat ging in 3 keer trekken, terwijl ik er ook wat afterrun in had gedaan.
    Maar nu zit ik met het volgende probleem: Afstelling

    Vrijdag deed hij het bij Roelof perfect, maar als ik nu de topspeed trek, en ik laat gas los, dan slaat hij na 2 seconden af...

    Ik heb al een beetje geprobeerd af te stellen maar het lukt niet en ik wil niet te ver gaan. Ik heb hem momenteel wat armer gezet, omdat het geluid klonk toen hij afsloeg of hij te veel methanol kreeg.

    Mijn vraag is nu: Moet ik hem met kouder weer armer/rijker zetten?
    Moet ik hem met warmer weer armer/rijker zetten?

    Of werkt het niet zo???
     
  7. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    Roelof heeft je toch laten horen, welk geluid hij maakt bij een te rijke of een te arme afstelling??

    dan erbij, het is nu bloedheet en vochtig, altijd lastig. Ook voor gewone motoren (motor en brommer)
     
  8. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Hij zei mij dat ik geen hele slag meer hoef af te stellen...
    Wat doe ik nu ?
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Aangezien je de LSN rijker hebt gezet en niet de HSN, kunnen er nu 2 dingen aan de hand zijn.

    1) de stationair is lager gaan lopen door de rijkere LSN
    2) op top kan die nog steeds te arm lopen.

    Ik had uitgelegd dat weersveranderingen hoofdzakelijk kleine correcties aan de HSN nodig heeft en inweze bij het rijker zetten van de HSN zal ook je LSN iets rijker worden.

    Ook heb ik gezegd dat als je het niet weet je gewoon rijk moet beginnen en dan in kleine stapjes armer moet gaan totdat je weer het gewenste resultaat hebt.
     
  10. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Dus als ik de HSN rijker zet moet ik de LSN ook rijker zetten?
    Ik zal de LSN weer een tikje (zoals hij vrijdag was) armer zetten, en de HSN 1/4 slag rijker zetten en weer kleine tikjes afstellen tot de mooie afstelling.
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    De HSN en LSN is een serieschakeling van de sproeiers. Enig verschil is dat de LSN bij een open carburateur niets meer doet maar de HSN zal zoawel bij een open als gesloten carburateur invloed hebben.

    Zet je de HSN rijker zal automatisch (!!!!) ook de LSN rijker gaan lopen.

    Inderdaad, zet de HSN een kwart slag rijker en kijk wat die doet en ga in kleine stapjes terug draaien als je denkt dat die nog beter kan. En kleine stapjes kan best 1/16e slag zijn.

    Daarom moet je eigenlijk alleen aan de HSN schroeven om weersveranderingen te corrigeren.
     
  12. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Oke dat zal ik proberen wanneer ik weer ga rijden!
     
  13. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    We zijn vandaag lekker 6 liter HPI PowerFuel 20% gaan kopen. Maar ik vraag me nu af, de auto rijdt sinds zijn eerste tank op Tornado 20%. Op welke manier moeten we nu overstappen? Ik dacht aan de volgende punten:

    1) Halve tank Tornado mixen met halve tank PowerFuel
    2) Hele tank Tornado, en als het bijna op is PowerFuel tanken
    3) De auto gewoon met PowerFuel starten
    4) Of iets anders?

    Hoe kan ik de motor lekker laten wennen aan de PowerFuel?
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    In principe hoef je de motor niet te laten wennen. Mixen van verschillende brandstoffen zou ik zeker niet doen want niet alle olie soorten laten zich met elkaar mengen.

    Gewoon in 1x de overstap maken, de motor iets rijker afstellen en langzaam weer de juiste afstelling zoeken. Omdat je overstapt naar een andere brandstof zal de brandstof dikker of dunner zijn dan hetgene wat je gebruikte, dat zal invloed hebben op de afstelling.
     
  15. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Oke. Kan ik ook door middel van, als de Tornado bijna leeg is, HPI tanken? Terwijl de motor loopt verwissel ik dan de brandstof?
    Ik ben namelijk erg benieuwd hoe de motor er daarna op reageert :rolleyes:
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Je kunt er niet van uit gaan dat de HPI brandstof dezelfde afstelling op de naalden gebruikt, je moet dat dus voorzichtig aanpakken. Schakel je over en je doet niets kan de motor rijker gaan lopen wat op zich niet erg is maar hij kan ook armer gaan lopen.
     
  17. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Heb hem net een tankje laten 'wennen'
    De motor vindt zijn huidige afstelling inderdaad niet prettig. Volgensmij loopt hij nu rijker, want als hij afslaat, wat zeker 10 keer gebeurde, dan luidt het alsof de motor teveel brandstof krijgt.
     
  18. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    jij leest echt niet wat Roelof schrijft !!

    NIET MENGEN, gewoon tankje leegrijden en dan hpi 20% erin.

    jij wil de boel gewoon stuk hebben op deze manier.
     
  19. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ik heb ook niet gemengd, ik heb gewoon gelijk HPI erin gedaan zonder mengsel met Tornado ofzo...:confused::confused::confused:
     
  20. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    is je tornado al op dan??
     

Deel Deze Pagina