HPI Bullet MT 3.0 - Mijn Topic

als je start, geef je dan wel een tikkie gas??

alhoewel....als hij na 6-7 keer trekken niet start, even de gloeiplug controleren. Het kan natuurlijk ook zijn, dat die kapot is, of dat je accu leeg is!

Ja, ik geef wel wat gas als ik start.

Ja, deed ik ook, de eerste keer was de gloeiplug leeg, maar de tweede keer met een goeie deed hij ook best moeilijk
 
Hoe kan het toch dat je zoveel problemen hebt joh. Mijn bulle start echt direct! Ook als ik ze een tijd niet gebruik.

Gooi je niet teveel afterrun olie erin? Anders ipv afterrun olie, WD40 gebruiken (Dit is vlambaar waardoor je auto sneller start).



Weet iemand of een Spektrum Z590 servo ervoor kan zorgen dat mijn auto beter zal kunnen remmen dan de TF-1 servo?
 
Hoe kan het toch dat je zoveel problemen hebt joh. Mijn bulle start echt direct! Ook als ik ze een tijd niet gebruik.

Gooi je niet teveel afterrun olie erin? Anders ipv afterrun olie, WD40 gebruiken (Dit is vlambaar waardoor je auto sneller start).



Weet iemand of een Spektrum Z590 servo ervoor kan zorgen dat mijn auto beter zal kunnen remmen dan de TF-1 servo?

Sinds hij na een servicebeurt was geweest, heeft iemand eraan geknoeid waardoor alle problemen kwamen.

Voordat ik de servicebeurt liet doen, deed de auto het perfect. Hij kon gewoon naar de topspeed en startte zonder problemen.

Ik doe er 5 á 7 druppeltjes afterrun olie in. WD40 gebruik ik liever niet voor in mijn motor.

Mijn oom en ik hebben ook het probleem met de standaard TF-1 servo. Hij remt niet goed, waardoor we vaak, tegen dingen aan knallen. Wat ik van Roelof had gehoord, is dat als je een 'zwaardere' servo erop zet, dat hij beter remt.
 
Sinds hij na een servicebeurt was geweest, heeft iemand eraan geknoeid waardoor alle problemen kwamen.

Voordat ik de servicebeurt liet doen, deed de auto het perfect. Hij kon gewoon naar de topspeed en startte zonder problemen.

Ik doe er 5 á 7 druppeltjes afterrun olie in. WD40 gebruik ik liever niet voor in mijn motor.

Mijn oom en ik hebben ook het probleem met de standaard TF-1 servo. Hij remt niet goed, waardoor we vaak, tegen dingen aan knallen. Wat ik van Roelof had gehoord, is dat als je een 'zwaardere' servo erop zet, dat hij beter remt.

Daarom doe ik alles liever zelf. Je leert dan ook veel meer en je bent ook nog eens minder geld kwijt.
 
Ligt het afstellen je wel? Anders misschien maar je auto verkopen en voor de aanbieding van PK Racing gaan, Hpi Bullet MT FLux voor 269.


Heb je overigens geprobeerd wel je rem af te stellen? Dit is namelijk ook wel mogelijk bij de Bullet, alleen vind ik dan nog dat deze het niet doet zoals het hoort.
 
Net weer geprobeerd. Starten is geen probleem meer, dat ging in 3 keer trekken, terwijl ik er ook wat afterrun in had gedaan.
Maar nu zit ik met het volgende probleem: Afstelling

Vrijdag deed hij het bij Roelof perfect, maar als ik nu de topspeed trek, en ik laat gas los, dan slaat hij na 2 seconden af...

Ik heb al een beetje geprobeerd af te stellen maar het lukt niet en ik wil niet te ver gaan. Ik heb hem momenteel wat armer gezet, omdat het geluid klonk toen hij afsloeg of hij te veel methanol kreeg.

Mijn vraag is nu: Moet ik hem met kouder weer armer/rijker zetten?
Moet ik hem met warmer weer armer/rijker zetten?

Of werkt het niet zo???
 
Roelof heeft je toch laten horen, welk geluid hij maakt bij een te rijke of een te arme afstelling??

dan erbij, het is nu bloedheet en vochtig, altijd lastig. Ook voor gewone motoren (motor en brommer)
 
Roelof heeft je toch laten horen, welk geluid hij maakt bij een te rijke of een te arme afstelling??

dan erbij, het is nu bloedheet en vochtig, altijd lastig. Ook voor gewone motoren (motor en brommer)

Hij zei mij dat ik geen hele slag meer hoef af te stellen...
Wat doe ik nu ?
 
Aangezien je de LSN rijker hebt gezet en niet de HSN, kunnen er nu 2 dingen aan de hand zijn.

1) de stationair is lager gaan lopen door de rijkere LSN
2) op top kan die nog steeds te arm lopen.

Ik had uitgelegd dat weersveranderingen hoofdzakelijk kleine correcties aan de HSN nodig heeft en inweze bij het rijker zetten van de HSN zal ook je LSN iets rijker worden.

Ook heb ik gezegd dat als je het niet weet je gewoon rijk moet beginnen en dan in kleine stapjes armer moet gaan totdat je weer het gewenste resultaat hebt.
 
Aangezien je de LSN rijker hebt gezet en niet de HSN, kunnen er nu 2 dingen aan de hand zijn.

1) de stationair is lager gaan lopen door de rijkere LSN
2) op top kan die nog steeds te arm lopen.

Ik had uitgelegd dat weersveranderingen hoofdzakelijk kleine correcties aan de HSN nodig heeft en inweze bij het rijker zetten van de HSN zal ook je LSN iets rijker worden.

Ook heb ik gezegd dat als je het niet weet je gewoon rijk moet beginnen en dan in kleine stapjes armer moet gaan totdat je weer het gewenste resultaat hebt.

Dus als ik de HSN rijker zet moet ik de LSN ook rijker zetten?
Ik zal de LSN weer een tikje (zoals hij vrijdag was) armer zetten, en de HSN 1/4 slag rijker zetten en weer kleine tikjes afstellen tot de mooie afstelling.
 
De HSN en LSN is een serieschakeling van de sproeiers. Enig verschil is dat de LSN bij een open carburateur niets meer doet maar de HSN zal zoawel bij een open als gesloten carburateur invloed hebben.

Zet je de HSN rijker zal automatisch (!!!!) ook de LSN rijker gaan lopen.

Inderdaad, zet de HSN een kwart slag rijker en kijk wat die doet en ga in kleine stapjes terug draaien als je denkt dat die nog beter kan. En kleine stapjes kan best 1/16e slag zijn.

Daarom moet je eigenlijk alleen aan de HSN schroeven om weersveranderingen te corrigeren.
 
De HSN en LSN is een serieschakeling van de sproeiers. Enig verschil is dat de LSN bij een open carburateur niets meer doet maar de HSN zal zoawel bij een open als gesloten carburateur invloed hebben.

Zet je de HSN rijker zal automatisch (!!!!) ook de LSN rijker gaan lopen.

Inderdaad, zet de HSN een kwart slag rijker en kijk wat die doet en ga in kleine stapjes terug draaien als je denkt dat die nog beter kan. En kleine stapjes kan best 1/16e slag zijn.

Daarom moet je eigenlijk alleen aan de HSN schroeven om weersveranderingen te corrigeren.

Oke dat zal ik proberen wanneer ik weer ga rijden!
 
We zijn vandaag lekker 6 liter HPI PowerFuel 20% gaan kopen. Maar ik vraag me nu af, de auto rijdt sinds zijn eerste tank op Tornado 20%. Op welke manier moeten we nu overstappen? Ik dacht aan de volgende punten:

1) Halve tank Tornado mixen met halve tank PowerFuel
2) Hele tank Tornado, en als het bijna op is PowerFuel tanken
3) De auto gewoon met PowerFuel starten
4) Of iets anders?

Hoe kan ik de motor lekker laten wennen aan de PowerFuel?
 
In principe hoef je de motor niet te laten wennen. Mixen van verschillende brandstoffen zou ik zeker niet doen want niet alle olie soorten laten zich met elkaar mengen.

Gewoon in 1x de overstap maken, de motor iets rijker afstellen en langzaam weer de juiste afstelling zoeken. Omdat je overstapt naar een andere brandstof zal de brandstof dikker of dunner zijn dan hetgene wat je gebruikte, dat zal invloed hebben op de afstelling.
 
In principe hoef je de motor niet te laten wennen. Mixen van verschillende brandstoffen zou ik zeker niet doen want niet alle olie soorten laten zich met elkaar mengen.

Gewoon in 1x de overstap maken, de motor iets rijker afstellen en langzaam weer de juiste afstelling zoeken. Omdat je overstapt naar een andere brandstof zal de brandstof dikker of dunner zijn dan hetgene wat je gebruikte, dat zal invloed hebben op de afstelling.

Oke. Kan ik ook door middel van, als de Tornado bijna leeg is, HPI tanken? Terwijl de motor loopt verwissel ik dan de brandstof?
Ik ben namelijk erg benieuwd hoe de motor er daarna op reageert :rolleyes:
 
Je kunt er niet van uit gaan dat de HPI brandstof dezelfde afstelling op de naalden gebruikt, je moet dat dus voorzichtig aanpakken. Schakel je over en je doet niets kan de motor rijker gaan lopen wat op zich niet erg is maar hij kan ook armer gaan lopen.
 
Je kunt er niet van uit gaan dat de HPI brandstof dezelfde afstelling op de naalden gebruikt, je moet dat dus voorzichtig aanpakken. Schakel je over en je doet niets kan de motor rijker gaan lopen wat op zich niet erg is maar hij kan ook armer gaan lopen.

Heb hem net een tankje laten 'wennen'
De motor vindt zijn huidige afstelling inderdaad niet prettig. Volgensmij loopt hij nu rijker, want als hij afslaat, wat zeker 10 keer gebeurde, dan luidt het alsof de motor teveel brandstof krijgt.
 
jij leest echt niet wat Roelof schrijft !!

NIET MENGEN, gewoon tankje leegrijden en dan hpi 20% erin.

jij wil de boel gewoon stuk hebben op deze manier.
 
jij leest echt niet wat Roelof schrijft !!

NIET MENGEN, gewoon tankje leegrijden en dan hpi 20% erin.

jij wil de boel gewoon stuk hebben op deze manier.

Ik heb ook niet gemengd, ik heb gewoon gelijk HPI erin gedaan zonder mengsel met Tornado ofzo...:confused::confused::confused:
 
Back
Top