Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Indoorvlieger, 3 feb 2011.

  1. mikerokkenjager

    mikerokkenjager

    Lid geworden:
    10 apr 2011
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Weert
    en hoe maak je dit ? of is er iemand die dit tegen vergoeding voor me regelt :) pm me dan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Boldie

    Boldie

    Lid geworden:
    22 sep 2009
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Vlaardingen
    Zonder module zal niet werken, misschien dat je de electronica in je zender kan bouwen en aktieveren op een schakelaar is een mogelijkheid, maar zie dan problemen met de garantie van de zender.

    Komt er aan, zit op het moment in Oostenrijk en dan hou je minder tijd over voor de andere hobby :D

    Helemaal correct, en het is ook beter om in dat draadje verder te gaan, omdat het ook met andere ontvangers van Spectrum werkt. Zie [149095] spectrum-module-aansluiten-op-trainerport-t8fg

    Martin: bedankt voor de foto's, wil je die ook in het andere draadje zetten?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  3. martingtr

    martingtr

    Lid geworden:
    2 mrt 2006
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Schiedam
    Is geregeld
     
  4. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Zonet 'proberen te vliegen', maar na 15 sec sloeg de motor spontaan uit..
    Andere lipo geprobeert.. Zelfde..
    Zou dit evt door de kou kunnen komen of.. Iemand een ander idee?
    Zal straks eens ff binnenvliegen om te zien of hij het dan blijft doen..
    Misschien dat het komt doordat ik het uiterste vraag van het machientje en dat in combinatie met de koude..
     
  5. Garfield

    Garfield

    Lid geworden:
    12 dec 2011
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Amersfoort
    Jelleeee, ik ben nog verre van een expert maar ik verwacht niet dat je lipo door de kou na 15s al de geest geeft.
    Ik heb de afgelopen weken ook buiten gevlogen bij -10 en dergelijke, en geen problemen ondervonden (behalve koude vingers dan ...).
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Zolang je de accu maar niet laat bevriezen, doen ze hetzelfde als bij +20 (ong dan)

    Steek eens een multimeter ertussen
    Als het voltage van een volle accu onder belasting inderdaad opeens naar 3,5 oid zakt, is het de accu of de hoofdmotor en eventueel nog de staartmotor
    Blijft de accu netjes op spanning zit het in de stekker (kun je op de print meten, wel priegelen..)

    Is dat ook goed, weet ik het niet meer.
    Waarschijnlijk heb je dan een kapotte print
     
  7. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Heb gisteren terug met -5 gevlogen en geen enkel probleem meer ondervonden.. Zal misschien een slecht contact op de printplaat geweest zijn..

    Echter moet er nu wel wat vervangen gaan worden op de mcpx ;) Hij bibbert nogal :D Ik denk dat de mainshaft krom is.
     
  8. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Heeft ie het niet gewoon koud:D
     
  9. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    geen warme jas voor je model? ;-)
     
  10. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Heb gisteren inderdaad ook een kwaaltje met de Mcpx ondervonden en mogelijk heeft Jelle het zelfde voor .
    Mijn vliegduur ging ook erg achteruit en echt goed sturen deed het beestje ook niet meer , dus ff grote rivisie en wat bleek inderdaad prblm met de hoofdas .
    Ik heb inderdaad er ook al wat crash's mee achter de rug , en wat bleek er nu de hoofdas was gesplitst in de lengte daar door ging de swash plate heel moeilijk op en neer .
    Dus meer stroom verbruik en ook inderdaad slechter sturen , ik had een reserve as liggen en deze dus gemonteerd en hup alle prblms zijn terug ok
    Vlieg vlot terug dikke 5 min en beestje stuurt terug perfect .
    Dit ma ff als tip , wie weet he

    Grtjs Blitske
     
  11. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Ja hoor, had ik ondertussen ook wel in gedachten dat het de hoofd as was (kan bijna niet anders), moet alleen nog even de tijd hebben ( en de zin) om hem even te demonteren en te kijken of hij wel nog inorde is
     
  12. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    een paar clubgenoten van ons hebben hem vervangen voor titanium asjes is dit niet een idee?
     
  13. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    ploink, hoe daar aan te komen? wakosta?
     
  14. TimT

    TimT

    Lid geworden:
    12 jul 2011
    Berichten:
    43
    Locatie:
    Borne (overijssel)
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  15. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Ik heb de main shaft er eens uitgenomen en die blijkt nog recht te zijn.. Vanwaar komt dat bladspoor dan -> nieuwe bladen en feathering shaft ..
     
  16. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    De mainshaft van de McpX kan niet buigen,.. :rolleyes: Waarschijnlijk is hij gescheurd, of gespleten,.. Het is een easy fix met sec. lijm. kijk wel uit dat je er maar een piepklein beetje op doet, want anders wil de swash er niet meer overheen schuiven. Beter is om er zelf een na te maken met een massieve 3mm carbon rod,.. ;)
     
  17. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Zitten de ringetjes aan de binnenkant van de bladhouders goed?
    Rubbers aan beide zijden correct in de kop?
    Feathering gecontroleerd (ook nieuw is niet alles recht...)

    En 18 eur voor een hoofdas?
    En dat is niet veel? Koleertig.. Das 20%van de nieuwprijs van de hele heli..
     
  18. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Gespleten is hij ook niet :confused:
     
  19. TimT

    TimT

    Lid geworden:
    12 jul 2011
    Berichten:
    43
    Locatie:
    Borne (overijssel)
    Oké, ik ben met je eens dat het niet heel goedkoop is. :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  20. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Nja.. Ik heb ooit een lager kwijtgespeeld maar daarna zonder die lager had ik toch nog altijd geen bladspoor, dus zou daar niet aan kunnen liggen.. Ik zal morgen nog eens zien of alles aan de feathring shaft goed zit.
     

Deel Deze Pagina