Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Ik heb het al een paar weken mogen gebruiken en het werkt goed
Je kan zelf meerdere model binden op een module.
Heb er een paar foto's van gemaakt zodat jullie een idee krijg hoe het er uit ziet.

full


full


full


full
en hoe maak je dit ? of is er iemand die dit tegen vergoeding voor me regelt :) pm me dan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zit er dan een spectrum module in je futaba ofzo?
ik zou hem ook graag vliegen met mijn 10cg, maar dan zonder een andere module te moeten steken..

Zonder module zal niet werken, misschien dat je de electronica in je zender kan bouwen en aktieveren op een schakelaar is een mogelijkheid, maar zie dan problemen met de garantie van de zender.

als je dan even er bij vertelt hoe dan maak je mij mss ook nog blij

Komt er aan, zit op het moment in Oostenrijk en dan hou je minder tijd over voor de andere hobby :D

Ik denk http://www.modelbouwforum.nl/forums/model-elektronica/149095-spectrum-module-aansluiten-op-trainerport-t8fg-post2462789.html
De trainerport op m'n hitec zender is een zelfde plug als die van spektrum en werkt bv ook met phoenixrc maar welke module zou je dan nodig hebben?
Zal voor de gein eens kijken of ik m'n dx6i en aurora9 als leerling-leeraar zou kunnen gebruiken.

Helemaal correct, en het is ook beter om in dat draadje verder te gaan, omdat het ook met andere ontvangers van Spectrum werkt. Zie [149095] spectrum-module-aansluiten-op-trainerport-t8fg

Martin: bedankt voor de foto's, wil je die ook in het andere draadje zetten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zonet 'proberen te vliegen', maar na 15 sec sloeg de motor spontaan uit..
Andere lipo geprobeert.. Zelfde..
Zou dit evt door de kou kunnen komen of.. Iemand een ander idee?
Zal straks eens ff binnenvliegen om te zien of hij het dan blijft doen..
Misschien dat het komt doordat ik het uiterste vraag van het machientje en dat in combinatie met de koude..
 
Jelleeee, ik ben nog verre van een expert maar ik verwacht niet dat je lipo door de kou na 15s al de geest geeft.
Ik heb de afgelopen weken ook buiten gevlogen bij -10 en dergelijke, en geen problemen ondervonden (behalve koude vingers dan ...).
 
Zolang je de accu maar niet laat bevriezen, doen ze hetzelfde als bij +20 (ong dan)

Steek eens een multimeter ertussen
Als het voltage van een volle accu onder belasting inderdaad opeens naar 3,5 oid zakt, is het de accu of de hoofdmotor en eventueel nog de staartmotor
Blijft de accu netjes op spanning zit het in de stekker (kun je op de print meten, wel priegelen..)

Is dat ook goed, weet ik het niet meer.
Waarschijnlijk heb je dan een kapotte print
 
Heb gisteren terug met -5 gevlogen en geen enkel probleem meer ondervonden.. Zal misschien een slecht contact op de printplaat geweest zijn..

Echter moet er nu wel wat vervangen gaan worden op de mcpx ;) Hij bibbert nogal :mrgreen: Ik denk dat de mainshaft krom is.
 
Heb gisteren inderdaad ook een kwaaltje met de Mcpx ondervonden en mogelijk heeft Jelle het zelfde voor .
Mijn vliegduur ging ook erg achteruit en echt goed sturen deed het beestje ook niet meer , dus ff grote rivisie en wat bleek inderdaad prblm met de hoofdas .
Ik heb inderdaad er ook al wat crash's mee achter de rug , en wat bleek er nu de hoofdas was gesplitst in de lengte daar door ging de swash plate heel moeilijk op en neer .
Dus meer stroom verbruik en ook inderdaad slechter sturen , ik had een reserve as liggen en deze dus gemonteerd en hup alle prblms zijn terug ok
Vlieg vlot terug dikke 5 min en beestje stuurt terug perfect .
Dit ma ff als tip , wie weet he

Grtjs Blitske
 
Ja hoor, had ik ondertussen ook wel in gedachten dat het de hoofd as was (kan bijna niet anders), moet alleen nog even de tijd hebben ( en de zin) om hem even te demonteren en te kijken of hij wel nog inorde is
 
Ik heb de main shaft er eens uitgenomen en die blijkt nog recht te zijn.. Vanwaar komt dat bladspoor dan -> nieuwe bladen en feathering shaft ..
 
Ik heb de main shaft er eens uitgenomen en die blijkt nog recht te zijn.. Vanwaar komt dat bladspoor dan -> nieuwe bladen en feathering shaft ..

De mainshaft van de McpX kan niet buigen,.. :rolleyes: Waarschijnlijk is hij gescheurd, of gespleten,.. Het is een easy fix met sec. lijm. kijk wel uit dat je er maar een piepklein beetje op doet, want anders wil de swash er niet meer overheen schuiven. Beter is om er zelf een na te maken met een massieve 3mm carbon rod,.. ;)
 
Zitten de ringetjes aan de binnenkant van de bladhouders goed?
Rubbers aan beide zijden correct in de kop?
Feathering gecontroleerd (ook nieuw is niet alles recht...)

En 18 eur voor een hoofdas?
En dat is niet veel? Koleertig.. Das 20%van de nieuwprijs van de hele heli..
 
Zitten de ringetjes aan de binnenkant van de bladhouders goed?
Rubbers aan beide zijden correct in de kop?
Feathering gecontroleerd (ook nieuw is niet alles recht...)

En 18 eur voor een hoofdas?
En dat is niet veel? Koleertig.. Das 20%van de nieuwprijs van de hele heli..

Oké, ik ben met je eens dat het niet heel goedkoop is. :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zitten de ringetjes aan de binnenkant van de bladhouders goed?
Rubbers aan beide zijden correct in de kop?
Feathering gecontroleerd (ook nieuw is niet alles recht...)

En 18 eur voor een hoofdas?
En dat is niet veel? Koleertig.. Das 20%van de nieuwprijs van de hele heli..

Nja.. Ik heb ooit een lager kwijtgespeeld maar daarna zonder die lager had ik toch nog altijd geen bladspoor, dus zou daar niet aan kunnen liggen.. Ik zal morgen nog eens zien of alles aan de feathring shaft goed zit.
 
Back
Top