Alex, je hebt gelijk (ik was in de veronderstelling dat het Vladimir spreadtow 40 gr/m2 is maar het is inderdaad 38 gr/m2). Dit weefsel lijkt perfect voor stabilo's en kielvlakken. Het T2 kielvlak wat je ermee gebouwd hebt weegt slechts 5.85 gram en is super stijf vooral op torsie en spiegelglad. De versie onder 60 graden lijkt ook goed toepasbaar voor staartdelen (iets minder stijf op torsie en iets stijver op buiging) Bas
De lagen schijnen 19 gram per laag te wegen. Spuitlijm voegt nog 1 tot 2 gram toe. vandaar de 40 gram.
oxeon 43gr spread-tow hi, net een rolletje nieuw weefsel binnen , het weegt ong. 50gr per m² (43=binder) het is hetzelfde opgebouwd als de bekende spread-tow met 20mm band , dwz een binder langs 1 zijde van het weefsel , het is mooi dicht geweven alleen de band in de warp richting loopt iets minder strak , heb hetzelde al gezien bij de 80gr versie dus het zal van rol tot rol een beetje afhangen denk ik .
Het voordeel van het Vladimir spreadtow is dat het zonder ingedikte harslaag een mooi oppervlak geeft. Het 80 grams spreadtow heeft dat wel nodig en word daardoor wat zwaarder. Ik ben benieuw hoe dat met deze versie gaat.
Informatie van R&G Source: RC Groups - View Single Post - XXlite Hello guys, we know you are desperately waiting for lighter TeXtreme® fabrics. Here´s a short update of the possibilities and the availability of these: A 64 gsm TeXtreme® fabric will be available soon. This is based on the same yarns the 80 gsm uses (Tenax® UTS 50 / 12k), but spread to 25 mm width. Prices should increase moderately. The 43 gsm version will be available not until August / September, unfortunately. This version uses a IM fibre (Tairyfil® TC 42 / 12k) and is therefore a tad pricier. I´ll keep you posted if something changes!
Is het niet ook zinnig om eens te kijken naar lichtere en hardere epoxy lijmen? Tenslotte word epoxy in een wezelijke hoeveelheid gebruikt afhankelijk van het weefsel, toch? (Wellicht in een ander draadje.. ok!)
De 64 grams spreadtow lijkt verkrijgbaar. Zie: R&G Faserverbundwerkstoffe | TeXtreme® Kohlegewebe 64 g/m² | online kaufen En nog wat gegevens over de gebruikte koolstof: http://shop.r-g.de/out/media/td_de_UTS50.pdf Bas
Wat je hier uit kunt afleiden is dat het aangekondigde 43 grams spreadtow ERG duur wordt. R&G heeft op rcgroups aangegeven dat dit duurder is dan het 64 grams spreadtow. Bas
ja ik verwacht me aan hoge prijzen , hopelijk niet zo hoog als het 50gr spread-tow dat vroeger even in omloop is geweest (300 euro per meter had ik gehoord) -kristof-
Hallo, Als jullie een gezamelijke bestelling starten ben ik er graag bij! Maar van Christian Borg (Oxeon) heb ik vernomen dat het pas eind zomer/herfst verkrijgbaar is bij R & G. Prijs nog niet bekend.
Domi, de 64 grams is momenteel verkrijgbaar bij R&G zie: RC Groups - View Single Post - XXlite De 43 grams komt later zie: RC Groups - View Single Post - XXlite Bas
Het 39 tot 58 grams "carboline spread carbon fabric" weefsel van Vladimir (Vladimir's model | Carboline) is nu ook bij Hyperflight verkrijgbaar: Carbon Rod, Strip & Tube - Spread Carbon Fabric
meer nieuwe weefsels... hi net binnen van r&gcomposites, een nieuw type weefsel waarbij koolstof vezels en innegra: Innegra S - Wikipedia, the free encyclopedia door elkaar verweven zijn. innegra is een hoog moduul polypropyleen vezel met een lage densiteit wat maakt dat de dikte van het weefsel erg toeneemt zonder hoog meer gewicht . het zou een sandwich constructie effect moeten hebben door deze extra dikte . het word toegepast in de F1 en binnenkort misschien ook in de helios en xxlite rompen de witte innegra vezels zitten slechts langs 1 zijde wat je op de foto kan zien
Kristof, hoeveel grams is dit weefsel en hoeveel daarvan is het koolstof? Is het ook in unidirectioneel verkrijgbaar? P.s. Kun je een stukje meenemen naar Swalmen? Bas
bas, ik zal een stukje meebrengen... het weegt 130gr/m² waarvan 100gr kool enj 30 gr innegra , ik weet niet of er nog andere varianten bestaan...
Kristof, Is de romp al uit de mal die je met dit weefsel gemaakt hebt? En zo ja hoe is het resultaat? Bas