Ja. Voor helivliegers is de TM1100 meer dan voldoende, die is ook lekker klein. De TM1000 is full-range.
Hm... dat betekent dat voor ieder model waar je telemetrie voor gebruikt, zo'n ding gekocht moet worden. :-(
De hoogtemeter werkt NIET als vario helaas, ik heb hier ook niet voor kunnen vinden in de zender. Maar het werkt wel prima als hoogte alarm (300m)
Ik heb de DX7S en nu schijnt het de zelfde software te hebben als de DX8. Ik zou graag crowfunctie willen hebben op mijn gasstick en met een schakelaar om te zetten naar gasstick. Ben nog nieuw met computerzenders,dus als iemand het mij begrijpenlijk kan uitleggen graag. Groet Martijn. P.s ik gebruik ook de telemetrie,waaronder de hoogtemeter en moet zeggen dit werkt goed,je kunt alleen de hoogte aflezen. Het schijnt dat ze met een variometer bezig zijn
Ik was wat een het knutselen met de timer functie omdat ik wat problemen had met een accu. Nu kwam ik er achter dat de timer op "Start: Throttle Out" na de 83% niet meer piept als ik de Throttle vol open zet. Zet ik de timer op 84% Throttle Out, dan hoor ik geen piep meer (en timer gaat ook niet terug lopen) van de DX8 als ik de Thr. vol open zet. Mis ik nu het laatste stuk 16% aan vermogen of is de timer functie niet helemaal Kosher ? Heb verder geen vreemde MIX of iets met Throttle Curves/Cut aanstaan. DirkJan
Ik denk dat dat je volledige servo bereik is, dus van -120% naar 120%. Standaard staat je uitgang op 100%.
Ook niet met de STi module voor de Ipad, Iphone of Ipod? Die kun je namelijk je hoogte laten voorlezen om de zoveel seconden!?!
Ik zal een clubgenoot eens vragen die heeft nl zo'n module zal 'm eens vragen of we dat eens kunnen testen.
voor diegene die er interesse in heeft biedt deze site oplossingen voor hoogte en hoogte aanduiding via de DX8: Winged Shadow Systems Thermiek scout: http://www.wingedshadow.com/thermalscout.html Hoogte meter die je met een apart kabeltje op de rpm input port zet: http://www.wingedshadow.com/howhigh.html
NIEUWE SOFTWARE UPDATE beschikbaar voor DX8 versie 2.05 ! Tot op heden geen gekende "bugs" in deze versie ! BELANGRIJK ! Deze Update heeft een effect op de SUB TRIM en TRAVEL van reeds geprogrammeerde modellen, zowel HELI als AIRPLANE. Mvg, Danny
Timer bij DX8 Ik heb pas een DX8 gekocht en heb een groot probleem met de timer bij electro vliegen. Om gas te geven trek ik en niet zoals de meeste duwen! Ik heb dat zo van begin af gedaan en nu overschakelen lukt me niet. Ik zal toch niet de enige zijn die terkt om gas te geven. Ik vlieg mode 2: gas links. Om electro te vliegen zet ik altijd een tijd die aftelt tot 0 en dan een signaal geeft. Nu is dat volgens mij - en de verkoper - niet mogelijk met de DX8. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen want zo is dat onmogelijk vliegen: mijn lipo's zijn binnen de kortste tijd stuk. Bedankt voor een antwoord van de DX8 gebruikers
Je hebt toch de keuze voor de timer setting. Momenteel werk jij met de timer functie gekoppeld aan je gas-stick. Simpele oplossing: Ga in het timer menu van de DX8 en kies een timer functie gekoppeld aan een switch ipv. aan de gas-stick.
Bedankt Danny voor je antwoord, maar... ik vlieg meestal met een electrozwever en dan heb je niets aan een schakelaar. De timer MOET aan de gasstick gekoppeld zijn. Jos
Graag gedaan Jos, maar ik vrees dat er dan in dit geval niets anders op zit dan " MODE2 " die je nu gebruikt in de zender op de juiste wijze te gebruiken, hetzij throttle stick "UP" is volgas. Mvg, Danny
Kun je je regelaar intellen op vervroegte lipo afslag? Met hele goede enthousiaste low restance high C lipos moet ik mn castle regelaar zelfs op 10,5 v afslag zetten om ze heel te houden en voldoende ontvanger zweeftijd over te houden.
Met getrokken gas vliegen is inderdaad een probleem bij zenders, die hiervoor in de software geen voorziening hebben. Er is wel een hardwarematige oplossing voor, maar dan moeten zowel de gaspotmeter als de gastrim worden omgesoldeerd cq omgestekerd. Je kunt aan je winkelier vragen of ze dit bij HorizonHobby Duitsland voor je kunnen/willen verzorgen. Ik neem aan, dat ze dat wel doen, want bij heli- en brandstofvliegers zijn er nogal wat, die met getrokken gas vliegen. Eventueel kun je hiervoor ook bij mij terecht, maar je kunt natuurlijk beter eerst kontakt (laten) opnemen met de servicedienst van Spektrum.