+1 duidelijk in het filmpje te zien dat je de motor heen en weer kan bewegen. Ook zie je dat de pinion niet met de spur mee draait.
t Zal ook wel aan mn ogen liggen, draait die spur nu wel of niet? Wel als die de motor er tegen aan drukt geloof ik ja.. Zucht..ouderdom wss..
Hij hoort inderdaad niet zo te ratelen, maar de pinion loopt tegen de spur aan te schuren, of slipt over de tanden heen. Ik denk dat dat het is.
Idd motor los. Wanneer hij zn hand ertegen duwt zie je de motor bewegen . Alle schroeven even nalopen van de motormount!!
De E-revo is helemaal uit elkaar gehaald. Het probleem lag aan de tandwielen in het middengedeelte (middeldiff). Deze waren helemaal versleten en dat is echt vreemd aangezien daar volgens mij het minste druk op ligt. De E-revo doet het weer als van ouds en ik heb al vast alle lagers ook vervangen voor de eerst volgende rit
De center gearbox krijgt alles over zich heen mbt kracht. het voordiff en achterdiff maar de helft. Het centerdiff, mits je veel gas geeft bij het optrekken beweegt ook superveel. (helaas... vind het erg jammer dat voor het center diff nog steeds geen goede aftermarket optie te krijgen is, vind het originele traxxas diff veels te los lopen. ) Het center diff zal dus juist het meest slijten van alle tandwielen in de Revo.
Ik heb nog nooit problemen gehad met de diffs. Voor heb ik er "anti wear" grease in zitten van Tamiya, en in het "optie" middendif heb ik Stihl kettingszaag vet in zitten. Hiermee is de verhouding erg goed, veel tractie zelfs in een doordraaier. Standaard lopen de diffs gewoonweg te soepel maar zijn naar mijn mening goed en erg slijtvast. Na 2 jaar veel rijden met de auto zien de tandwielen in alle 3 diffs er nog uit als nieuw. Dus een goeie afstelling is zekers niet onbelangrijk.
Na 3 jaar toch inmiddels de Revo verkocht. Ik was weer toe aan een nieuwe uitdaging en ga het nu proberen met de Arrma Kraton. Wie weet in de toekomst weer een revo
E-Revo te koop [mod]Zoals hieronder vermeld mag dat niet. Daar hebben we een te koop deel voor waar overigens complete advertenties zonder links naar andere sites geplaatst mogen worden. [/mod]
Hi ik heb net een tweedehandse e revo gekocht en ik heb na de eerste dag al een probleem. Ik heb er nog niet echt zot me gedaan ofz of in het zand gerede , maar wou rijden en alle 4 de wielen blokkeren gewoon en als ik door rijdt knakt hij. ik zou echt niet wete wat dit kan zijn want hij deed het uit het niets. [media=youtube]Qtlq6_5jjDU[/media] dit is het filmpje je ziet ook dat 1 wiel in de andere richting draait dan Mvg jens !
Zo te horen zit de spur niet lekker. Maar zo te zien is een diffje kapot. Vooraan denk ik Uit elkaar schroeven en kijken of de diffjes lekker draaien. Eerst even het kapje bij de motor weghalen, en kijken hoe de pinion de spur aandrijft. Steven
Spur is goed hoor. Zo hoort sie te klinken. Wss is de probleem je voor center as of de pinion/spur vd voor diff. Die draaien soms niet waardoor je geen aandrijving op de voorwielen hebt en daardoor je voor wielen vrij kunnen draaien. Wss is je diff zelf nog goed, want het hoort zo dat de wielen andere kant opdraaien als er geen kracht op komt.
Op een mamba monster zitten er veel grotere magneten dan een vxl. Kost je ook meer kracht als je die motor met de hand wilt rond draaien. Die geluid is normaal voor die motor. Plus wss is de spur en pinion ook niet meer nieuw, dus dan maakt het ook iets meer geluid.
Ik gok ook op de voorste diff en dan met name de ring gear en pinion gear ervan.Waarschijnlijk tandje vanaf gebroken en zit er nu tussen waardoor dit niet meer kan draaien.Spijtig om dit al direct mee te maken maar geloof me als ik zeg dat je niet de enige bent die een traxxas 4x4 diff kapot rijd hier komt enorm veel kracht op te zitten en vaak kunnen ze dat niet aan.Ik zou zeggen, nieuwe diff erin en slipperclutch deftig afstellen, misschien ook regelaar wat minder hard afstellen. Maar eerst naturlijk diff eruit om zeker te zijn dat dat je probleem is, ook wij kunnen er naast zitten zonder glazen bol
Ik vond het trouwens echt een gedoe om mijn diffs te vervangen bij de E-revo. Ik vraag mij af of er ooit nog een fatsoenlijke diff upgrade kost die je makkelijk er in kan doen (dus niet de losi) alternatief. Dan koop ik misschien weer een revo
Ik denk niet dat traxxas nog upgrades gaat geven voor de revo. Hooguit een ander merk zoals hotracing die dan een upgrade maakt.
Maar hij draaid goed en alle 4 de wielen draaien ook tot op een punt en dan komt hij vast te zitten en knakt hij zo. En is het aleen het differentieel dat ik nieuw moet steken of ook nog iets anders?