E-REVO topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 20 apr 2008.

  1. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    +1 duidelijk in het filmpje te zien dat je de motor heen en weer kan bewegen.
    Ook zie je dat de pinion niet met de spur mee draait.
     
  2. kez

    kez

    Lid geworden:
    17 sep 2010
    Berichten:
    509
    Locatie:
    heerlen
    t Zal ook wel aan mn ogen liggen, draait die spur nu wel of niet? Wel als die de motor er tegen aan drukt geloof ik ja..
    Zucht..ouderdom wss..
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Hij hoort inderdaad niet zo te ratelen, maar de pinion loopt tegen de spur aan te schuren, of slipt over de tanden heen.
    Ik denk dat dat het is.
     
  4. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Idd motor los. Wanneer hij zn hand ertegen duwt zie je de motor bewegen :). Alle schroeven even nalopen van de motormount!!
     
  5. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    De E-revo is helemaal uit elkaar gehaald. Het probleem lag aan de tandwielen in het middengedeelte (middeldiff). Deze waren helemaal versleten en dat is echt vreemd aangezien daar volgens mij het minste druk op ligt. De E-revo doet het weer als van ouds en ik heb al vast alle lagers ook vervangen voor de eerst volgende rit :)
     
  6. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    De center gearbox krijgt alles over zich heen mbt kracht. het voordiff en achterdiff maar de helft. Het centerdiff, mits je veel gas geeft bij het optrekken beweegt ook superveel. (helaas... vind het erg jammer dat voor het center diff nog steeds geen goede aftermarket optie te krijgen is, vind het originele traxxas diff veels te los lopen. )
    Het center diff zal dus juist het meest slijten van alle tandwielen in de Revo. :)
     
  7. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Ha weer wat geleerd!
     
  8. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik heb nog nooit problemen gehad met de diffs.
    Voor heb ik er "anti wear" grease in zitten van Tamiya, en in het "optie" middendif heb ik Stihl kettingszaag vet in zitten. Hiermee is de verhouding erg goed, veel tractie zelfs in een doordraaier.
    Standaard lopen de diffs gewoonweg te soepel maar zijn naar mijn mening goed en erg slijtvast. Na 2 jaar veel rijden met de auto zien de tandwielen in alle 3 diffs er nog uit als nieuw. Dus een goeie afstelling is zekers niet onbelangrijk.
     
  9. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Na 3 jaar toch inmiddels de Revo verkocht. Ik was weer toe aan een nieuwe uitdaging en ga het nu proberen met de Arrma Kraton. Wie weet in de toekomst weer een revo ;)
     
  10. Brey

    Brey

    Lid geworden:
    29 sep 2013
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Maastricht
    E-Revo te koop

    [mod]Zoals hieronder vermeld mag dat niet.

    Daar hebben we een te koop deel voor waar overigens complete advertenties zonder links naar andere sites geplaatst mogen worden.
    [/mod]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2015
  11. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ik denk dat je dat beter in het te koop gedeelte kan plaatsten, volgens mij mag het hier niet?
     
  12. Jenss

    Jenss

    Lid geworden:
    25 jul 2012
    Berichten:
    600
    Locatie:
    Geel
    Hi ik heb net een tweedehandse e revo gekocht en ik heb na de eerste dag al een probleem.
    Ik heb er nog niet echt zot me gedaan ofz of in het zand gerede , maar wou rijden en alle 4 de wielen blokkeren gewoon en als ik door rijdt knakt hij.
    ik zou echt niet wete wat dit kan zijn want hij deed het uit het niets.
    [media=youtube]Qtlq6_5jjDU[/media]
    dit is het filmpje je ziet ook dat 1 wiel in de andere richting draait dan

    Mvg jens !
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Zo te horen zit de spur niet lekker. Maar zo te zien is een diffje kapot. Vooraan denk ik
    Uit elkaar schroeven en kijken of de diffjes lekker draaien.
    Eerst even het kapje bij de motor weghalen, en kijken hoe de pinion de spur aandrijft.

    Steven
     
  14. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Spur is goed hoor. Zo hoort sie te klinken. Wss is de probleem je voor center as of de pinion/spur vd voor diff. Die draaien soms niet waardoor je geen aandrijving op de voorwielen hebt en daardoor je voor wielen vrij kunnen draaien.
    Wss is je diff zelf nog goed, want het hoort zo dat de wielen andere kant opdraaien als er geen kracht op komt.
     
  15. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Dan klinkt die grote revo ook apart... Meestal hoor je die toch niet zo veel..?
     
  16. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Op een mamba monster zitten er veel grotere magneten dan een vxl. Kost je ook meer kracht als je die motor met de hand wilt rond draaien. Die geluid is normaal voor die motor. Plus wss is de spur en pinion ook niet meer nieuw, dus dan maakt het ook iets meer geluid.
     
  17. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ik gok ook op de voorste diff en dan met name de ring gear en pinion gear ervan.Waarschijnlijk tandje vanaf gebroken en zit er nu tussen waardoor dit niet meer kan draaien.Spijtig om dit al direct mee te maken maar geloof me als ik zeg dat je niet de enige bent die een traxxas 4x4 diff kapot rijd ;) hier komt enorm veel kracht op te zitten en vaak kunnen ze dat niet aan.Ik zou zeggen, nieuwe diff erin en slipperclutch deftig afstellen, misschien ook regelaar wat minder hard afstellen. Maar eerst naturlijk diff eruit om zeker te zijn dat dat je probleem is, ook wij kunnen er naast zitten zonder glazen bol :)
     
  18. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Ik vond het trouwens echt een gedoe om mijn diffs te vervangen bij de E-revo. Ik vraag mij af of er ooit nog een fatsoenlijke diff upgrade kost die je makkelijk er in kan doen (dus niet de losi) alternatief. Dan koop ik misschien weer een revo ;)
     
  19. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ik denk niet dat traxxas nog upgrades gaat geven voor de revo. Hooguit een ander merk zoals hotracing die dan een upgrade maakt.
     
  20. Jenss

    Jenss

    Lid geworden:
    25 jul 2012
    Berichten:
    600
    Locatie:
    Geel
    Maar hij draaid goed en alle 4 de wielen draaien ook tot op een punt en dan komt hij vast te zitten en knakt hij zo. En is het aleen het differentieel dat ik nieuw moet steken of ook nog iets anders?
     

Deel Deze Pagina