Thnx heren: de HS 65HB wordt het ?? De kit van de Dreamflight is toch gewoon schuim?; in ieder geval een doos van Dreamfligth met het opschrift Weasel trek jubileum version. Heel netjes , goede beschrijving en alles past uitstekend. (kan er helaas niks op aan merken.) Wordt even met voorrang vliegklaar gemaakt maar eigenlijk te weinig werk om hier te melden. Het heeft al wel opgeleverd dat ik in de aanloop naar een Snowbootversie met PW1211 al wat nieuwe (hopelijk) inzichten verwerk. oa: zo'n klein mogelijke pod voor de accu, totaal lichter/lagere vleugelbelasting bredere elevons. Verder lijkt het er sterk op dat ik ook met te grote uitslagen vlieg en een aantal van mijn huidige problemen hierop terug te voeren zijn.
Dat hoort bij dubbele uitslagen. De Dreamflight toestellen zijn van een EPP variant, veel taaier dan piepschuim. De Alula kan je wel kapot krijgen met mid-airs en harde landingen op steen, de Weasel is onverwoestbaar.
Even maar een plaatje van de servo's met het eigenbouw rds-systeem: Want straks zie je ze niet meer: Alleen een klein beetje vanaf de bovenkant: Het is allemaal niet zo uitgekomen als hoe ik het oorspronkelijk bedacht had. De servo-positie had één rib verder naar buiten gemoeten, dan had ik (misschien) de servo plus torsiestang er als één geheel in kunnen schuiven. En ik had eerst een ander soort koppeling bedacht, zoals ik vroeger al eens in een electro-jet ingebouwd heb: Die constructie kreeg ik er bij de Snowboot niet ingebouwd, waarna ik mijn toevlucht heb gezocht tot de methode die je nu ziet, klembusjes op een stukje messingplaat gesoldeerd en met twee schroefjes aan een ingekort servo-armpje gemonteerd. Nadeel is dat e.e.a. meer ruimte nodig heeft, vandaar de gaten in de beplanking (ook om de stelschroeven te kunnen bereiken, zodat ik de torsiestangen er op een later moment van buitenaf in kan schuiven).
Zwaartepunt-vraag: ik heb op mijn tekening staan 47 mm vanaf de voorlijst, maar ik weet niet meer waar ik die wijsheid vandaan heb. Kan iemand dat bevestigen of verbeteren met zijn eigen waarneming? Ik heb ook gemerkt dat ik mijn plannen met de plaatsing van de motor en accu moet bijstellen, en de neus een paar centimeter moet verlengen voor mijn niet al te zware motor/prop combinatie.
Bevestigend: Ja... Bij mij zijn de zwaartepunten van de Snowboots 47 a 48 mm tussen de 45 tot 50mm levert het een vliegbaar model op.
@max z Mooi man mijn complimenten, maar wat betekent ARTC? Ik vind: Australian Rail Track Corporation Advanced Remanufacturing and Technology Centre ARTC Arnhemse Royalty Taxi Centrale Alfo Romeo Tuning Club Welke is het?
Ik weet het niet meer precies Max, maar ik denk Oracover Light. Ik heb het zo'n 15 jaar geleden gekocht voor een "Twinkle" vliegbootje (mini North Star / Polaris).
@max z Momenteel is bij de jouw bekende Snowboot adepten een hevige zwaartepuntdiscussie losgebarsten. Een en ander naar aanleiding van onze laatste helling/vliegervaringen, de observatie's van @Rick NL en het observeren van deWeasel. We moeten dit nog uit evolueren, maar er lijkt zich een tendens naar verder naar achter geschoven zwaartepunten af te tekenen.