Snow-boot

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Peter Den, 7 aug 2015.

  1. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.093
    Locatie:
    Utrecht
    Ja. De eerste drie ken ik en zijn precies.
     
  2. Rick NL

    Rick NL The First Aviators

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    3.391
    Locatie:
    Gouda
    HS65HB
    Weinig speling, precies en meer neutralisatie kracht rond nulpunt dan de D60.
     
  3. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.417
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    de kit van de weasel? of de schuimversie?
     
  4. Peter Den

    Peter Den Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.323
    Locatie:
    Voorburg
    Thnx heren: de HS 65HB wordt het
    ??
    De kit van de Dreamflight is toch gewoon schuim?; in ieder geval een doos van Dreamfligth met het opschrift Weasel trek jubileum version.
    Heel netjes , goede beschrijving en alles past uitstekend. (kan er helaas niks op aan merken.;))
    Wordt even met voorrang vliegklaar gemaakt maar eigenlijk te weinig werk om hier te melden.
    Het heeft al wel opgeleverd dat ik in de aanloop naar een Snowbootversie met PW1211 al wat nieuwe (hopelijk) inzichten verwerk.
    oa: zo'n klein mogelijke pod voor de accu, totaal lichter/lagere vleugelbelasting bredere elevons.
    Verder lijkt het er sterk op dat ik ook met te grote uitslagen vlieg en een aantal van mijn huidige problemen hierop terug te voeren zijn.
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  5. Peter Den

    Peter Den Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.323
    Locatie:
    Voorburg
    Dubbelpost
     
  6. Rick NL

    Rick NL The First Aviators

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    3.391
    Locatie:
    Gouda
    Dat hoort bij dubbele uitslagen. :koud:

    De Dreamflight toestellen zijn van een EPP variant, veel taaier dan piepschuim.
    De Alula kan je wel kapot krijgen met mid-airs en harde landingen op steen, de Weasel is onverwoestbaar.
     
    Peter Den vindt dit leuk.
  7. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    1.708
    Locatie:
    Boskoop
    Work in Progress:
    DSC03997.JPG
     
  8. eric_laermans

    eric_laermans The First Aviators

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.227
    Locatie:
    Zwolle region
    Prachtig! Eigenlijk te mooi om te motoriseren.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2020
  9. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    1.708
    Locatie:
    Boskoop
    Even maar een plaatje van de servo's met het eigenbouw rds-systeem:
    DSC03999.JPG

    Want straks zie je ze niet meer:
    DSC04000.JPG

    Alleen een klein beetje vanaf de bovenkant:
    DSC04002.JPG

    Het is allemaal niet zo uitgekomen als hoe ik het oorspronkelijk bedacht had. De servo-positie had één rib verder naar buiten gemoeten, dan had ik (misschien) de servo plus torsiestang er als één geheel in kunnen schuiven. En ik had eerst een ander soort koppeling bedacht, zoals ik vroeger al eens in een electro-jet ingebouwd heb:
    aileronaansturing.jpg

    Die constructie kreeg ik er bij de Snowboot niet ingebouwd, waarna ik mijn toevlucht heb gezocht tot de methode die je nu ziet, klembusjes op een stukje messingplaat gesoldeerd en met twee schroefjes aan een ingekort servo-armpje gemonteerd. Nadeel is dat e.e.a. meer ruimte nodig heeft, vandaar de gaten in de beplanking (ook om de stelschroeven te kunnen bereiken, zodat ik de torsiestangen er op een later moment van buitenaf in kan schuiven).
     
  10. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    1.708
    Locatie:
    Boskoop
    Zwaartepunt-vraag: ik heb op mijn tekening staan 47 mm vanaf de voorlijst, maar ik weet niet meer waar ik die wijsheid vandaan heb. Kan iemand dat bevestigen of verbeteren met zijn eigen waarneming?
    Ik heb ook gemerkt dat ik mijn plannen met de plaatsing van de motor en accu moet bijstellen, en de neus een paar centimeter moet verlengen voor mijn niet al te zware motor/prop combinatie.
    DSC04005.JPG
     
  11. eric_laermans

    eric_laermans The First Aviators

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.227
    Locatie:
    Zwolle region
    Zeker als je met motor-uit wilt boven blijven met dit toestel lijkt me dat een goede zet.
     
  12. Peter Den

    Peter Den Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.323
    Locatie:
    Voorburg
    Bevestigend: Ja... :beer:

    Bij mij zijn de zwaartepunten van de Snowboots 47 a 48 mm
    tussen de 45 tot 50mm levert het een vliegbaar model op.
     
  13. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    1.708
    Locatie:
    Boskoop
    Snowboot ARTC:

    DSC04007.JPG
     
    houtjesplakker en eric_laermans vinden dit leuk.
  14. Peter Den

    Peter Den Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.323
    Locatie:
    Voorburg
    @max z Mooi man mijn complimenten, maar wat betekent ARTC?
    Ik vind:
    Australian Rail Track Corporation
    Advanced Remanufacturing and Technology Centre
    ARTC Arnhemse Royalty Taxi Centrale
    Alfo Romeo Tuning Club
    Welke is het?
     
  15. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    1.708
    Locatie:
    Boskoop
    Almost Ready To Cover. Ik ben nog bij de A ;)
     
    Bruno van Hoek, wim eon en Peter Den vinden dit leuk.
  16. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    1.708
    Locatie:
    Boskoop
    De C nu ook gepasseerd:
    DSC04018.JPG
     
    lecraM, Berrie, reing en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. flymax

    flymax The First Aviators

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    1.526
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Nou die “C” van jou ziet er “A”-klasse uit:wave

    welke folie is dat wit op de vleugel?
     
  18. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    1.708
    Locatie:
    Boskoop
    Ik weet het niet meer precies Max, maar ik denk Oracover Light. Ik heb het zo'n 15 jaar geleden gekocht voor een "Twinkle" vliegbootje (mini North Star / Polaris).
     
    flymax vindt dit leuk.
  19. Rick NL

    Rick NL The First Aviators

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    3.391
    Locatie:
    Gouda
    @max z

    Mooi Max!
    Ik zie ze graag vliegen.
     
  20. Peter Den

    Peter Den Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.323
    Locatie:
    Voorburg
    @max z Momenteel is bij de jouw bekende Snowboot adepten een hevige zwaartepuntdiscussie losgebarsten.
    Een en ander naar aanleiding van onze laatste helling/vliegervaringen, de observatie's van @Rick NL en het observeren van deWeasel.
    We moeten dit nog uit evolueren, maar er lijkt zich een tendens naar verder naar achter geschoven zwaartepunten af te tekenen.
     
    eric_laermans vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina