Kees, ik ben dan niet in Nederland, kom er bijna nooit meer. Misschien dat ik het in 2021 in kan plannen. Ben ik in Nederland dan meestal in Roermond dus niet al te ver van Susteren.
Alweer een stukje opgeschoten, zoals op de foto 149 gram, er gaat nog wat vanaf omdat het geheel nog afgewerkt moet worden. Zwaar?, Ik weet het niet. Het hoogteroer is extra groot omdat ik het, via Dual-Rate ook als thermiek-rem wil gebruiken.
Eindelijk het RC spul ingebouwd, de hoogteroer aansturing via een 3 millimeter koolstof staaf en een kogelgewricht met hierin een messing buisje. Ik gebruik hier twee rudder servo's omdat ik het stabilo en het kielvlak afneembaar heb gemaakt. Door de Servo armpjes naar achteren te drukken kan ik het richtingroer 'uithangen'. De ontvanger is een 5 kanaals Jeti. De neus is afneembaar.
Al weer wat verder, het totale gewicht, zoals op de foto 539 gram. De vleugel is ruwbouw klaar (139 gram) Wat kleine modificaties zoals een opgebouwde achterlijst en de ribben in het middensegment gedeeltelijk verdubbeld. Nu eerst vakantie. .
De eerste stappen in het vintage modelvliegen. Vliegklaar 1040 gram. Heel veel geleerd, vooral v.w.b. de afwerking. Bekijk bijlage 394394
De complete aandrijving, motor, regelaar en de accu zit in de neus. Demonteer ik deze, is dit teven de aan/uit en kan ik zo ook eenvoudig bij het RC spul. Zal morgen wat foto's plaatsen. Verder heb ik dit gedaan in verband met het zwaartepunt, alles zover mogelijk naar voren
Harry Zul je ook veel vliegplezier van hebben, ontstressen . @flymax , dan kan de neus makkelijk omgebouwd worden met een dieselmotor, zoals de mp letmo Die zit er bij mij op Gr Kees
Hier enkele foto's om het geheel iets duidelijker te maken. Het richtingroer wordt aangestuurd door 2 Kevlar snoeren, door de 2 servo-armen naar achteren te duwen kan ik de snoertjes 'uithangen' en het stabilo demonteren. Het hoogteroer wordt aangestuurd door een 3 millimeter koolstof staaf met aan het einde een kogelgewricht met een messing buisje. De hoogteroer aandrijving wordt hierin gestoken. De neus wordt met 4 inbusboutjes bevestigd.
Vandaag de 'maiden' van de Simplex totaal 'uneventfully'. Ik verander de instelhoek en het zwaartepunt nog een beetje. Volgende week voor 4,5 maanden naar Spanje dus, Impuls bouwen.
Hi Harry, Jammer dat ie niet mee kan; toch erg leuk vertier zo in de Spaanse middag zon..! Geen militair verleden alhoewel m'n icon zo doet vermoeden. Brand was de eerste die van Europa naar Zuid-Afrika vloog en ik heb wat met zuid Afrika
Harry, blijft een goedig model. Die SAM sticker doet het Iedereen zou er 1 gemaakt moeten hebben in z'n modelbouwleven
@(Harry, blijft een goedig model.) Ik heb wel wat dingen veranderd, de instelhoek is nu 0 graden en de 'down thrust' is nu zeker 7 graden. Bij vol gas moet ik nog steeds full down (geprogrammeerd) geven. Had gisteren moeite om hem uit de thermiek te krijgen, geluk gehad. Gewicht nu 1040 gram.