SAM Simplex 60""

Harry, leuk succes
Mijn ff gewogen, 1048 gram ex brandstof ;)
Afgelopen weekend met Tomoy en volgend weer met de Simp.
Enkel hoogte roer zie je vaker in SAM
Kaar 5 september voor DOW in Zwolle?
Gr
Kees

Kees, ik ben dan niet in Nederland, kom er bijna nooit meer.
Misschien dat ik het in 2021 in kan plannen.
Ben ik in Nederland dan meestal in Roermond dus niet al te ver van Susteren.
 
Alweer een stukje opgeschoten, zoals op de foto 149 gram, er gaat nog wat vanaf omdat het geheel nog afgewerkt moet worden. Zwaar?, Ik weet het niet.
Het hoogteroer is extra groot omdat ik het, via Dual-Rate ook als thermiek-rem wil gebruiken.

IMG_20200727_123939.jpg IMG_20200727_123904.jpg
 
Eindelijk het RC spul ingebouwd, de hoogteroer aansturing via een 3 millimeter koolstof staaf en een kogelgewricht met hierin een messing buisje.
Ik gebruik hier twee rudder servo's omdat ik het stabilo en het kielvlak afneembaar heb gemaakt.
Door de Servo armpjes naar achteren te drukken kan ik het richtingroer 'uithangen'.
De ontvanger is een 5 kanaals Jeti.

De neus is afneembaar.
 

Bijlagen

  • IMG_20200805_192136.jpg
    IMG_20200805_192136.jpg
    130,2 KB · Weergaven: 222
  • IMG_20200805_192128.jpg
    IMG_20200805_192128.jpg
    214,5 KB · Weergaven: 227
  • IMG_20200805_192148.jpg
    IMG_20200805_192148.jpg
    159,4 KB · Weergaven: 220
Al weer wat verder, het totale gewicht, zoals op de foto 539 gram. De vleugel is ruwbouw klaar (139 gram) Wat kleine modificaties zoals een opgebouwde achterlijst en de ribben in het middensegment gedeeltelijk verdubbeld.
Nu eerst vakantie.

.IMG_20200823_114406.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20200823_114414.jpg
    IMG_20200823_114414.jpg
    358 KB · Weergaven: 199
De complete aandrijving, motor, regelaar en de accu zit in de neus.
Demonteer ik deze, is dit teven de aan/uit en kan ik zo ook eenvoudig bij het RC spul.
Zal morgen wat foto's plaatsen.
Verder heb ik dit gedaan in verband met het zwaartepunt, alles zover mogelijk naar voren
 
Harry
Zul je ook veel vliegplezier van hebben, ontstressen :thumbsup:.

@flymax , dan kan de neus makkelijk omgebouwd worden met een dieselmotor, zoals de mp letmo
Die zit er bij mij op ;)
Gr
Kees
 
Hier enkele foto's om het geheel iets duidelijker te maken.
Het richtingroer wordt aangestuurd door 2 Kevlar snoeren, door de 2 servo-armen naar achteren te duwen kan ik de snoertjes 'uithangen' en het stabilo demonteren.
Het hoogteroer wordt aangestuurd door een 3 millimeter koolstof staaf met aan het einde een kogelgewricht met een messing buisje. De hoogteroer aandrijving wordt hierin gestoken.
De neus wordt met 4 inbusboutjes bevestigd.

IMG_20200923_093031.jpg IMG_20200923_092850~2.jpg IMG_20200923_093046~2.jpg IMG_20200923_092832.jpg IMG_20200923_092929.jpg
IMG_20200923_095020.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hi Harry,

Jammer dat ie niet mee kan; toch erg leuk vertier zo in de Spaanse middag zon..!

Geen militair verleden alhoewel m'n icon zo doet vermoeden. Brand was de eerste die van Europa naar Zuid-Afrika vloog en ik heb wat met zuid Afrika :D
 
Harry, blijft een goedig model.
Die SAM sticker doet het
Iedereen zou er 1 gemaakt moeten hebben in z'n modelbouwleven
 
@(Harry, blijft een goedig model.)

Ik heb wel wat dingen veranderd, de instelhoek is nu 0 graden en de 'down thrust' is nu zeker 7 graden.
Bij vol gas moet ik nog steeds full down (geprogrammeerd) geven.
Had gisteren moeite om hem uit de thermiek te krijgen, geluk gehad.
Gewicht nu 1040 gram.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top