ik worstel met een dilemma waar ik jullie mening en input wil horen. heb een Greatplanes Sukhoi SU-31 1/4 scale dit toestel heeft een span van 1,95 mtr Great planes geeft aan een motorkeuze 26cc glow of 32-43cc benzine momenteel zit er een Super-tigre 2300 in dit is een 1.4CI ofwel 23cc en slingert een 18x10 in de rondte, het toestel is hiermee lekker licht, vliegt prima kan hooveren maar heeft geen overpower. ik wil overstappen naar een benzinemotor omdat de supertigre zn beste tijd gehad heeft, ik heb liggen een evolution 33GX en een 53cc twin nu zit ik in dubio welke ik in de Sukhoi zal zetten, de Evolution zou qua vermogen gelijk moeten zijn aan de supertigre.. nou ben ik aan het passen gegaan en zie tot mn verbazing dat de 50cc twin (krap aan) ook in de motorkap past zou dit teveel van het goede zijn voor een 1,95 span sukhoi en dus het vlieggedrag nadelig beinvloeden of zou de evolution 33GX toch de betere optie zijn en een mooier vliegbeeld geven... extreem 3D en eindeloos klimmen uit een hoover is leuk maar doe ik zelden, strak en realistich vliegen is meer mijn ding. brand maar los met jullie meningen 33cc of 53cc
Hier heeft iemand er een da50 opgezet. https://www.rcuniverse.com/forum/3d-flying-82/6639831-great-planes-sukhoi-su-31-3d-1-60-a.html Hier da50 dl50 dle55 https://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?s=ef553a17cb061e76554f1674f350533d&t=20529&page=2 Nog 1 https://www.rcuniverse.com/forum/arf-rtf-75/6187768-great-planes-sukhoi-su-31-a-2.html Nog 1 https://www.rcuniverse.com/forum/arf-rtf-75/6557837-great-planes-sukhoi-31-a.html
dat oneindig verticaal is verschrikkelijk verslavend... en je kunt beter wat extra gas onder de duim hebben, dan net dat beetje tekort.. voornaamste vraag: past de prop van die 50 cc onder het toestel bij de landing?
Hey Raymon, ik heb de evo 33 erin gezet en mocht dit niet voldoende zijn kan ik altijd nog een grotere motor erin plakken Ik vind dat een vliegtuig moet vliegen, en wat ik daarmee bedoel is dat een vliegtuig een motor heeft ipv een paar vleugeltjes aan een motor, een beetje overpoweren is leuk maar als je dit overdrijft dan heeft het niks meer te maken met vliegen.. Mocht de evo 33 toch te zwak zijn zou ik eerder een 40cc DLE opzoeken dan de 53cc Die 53cc is eigenlijk al gereserveerd voor de iets grotere Extra 230
Als je die evo met een goede demper hebt gaat het prima. Het is een model van 2m span. Daar had je vroeger voor kunstvlucht een 26cc nitro op. Dus verwacht geen probleem. Zou geen 40 doen. Heb je er ook 2 dempers onder hangen