Welke 5 cellen lipo voor Avionik D17

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door WillydeWoofer, 11 apr 2021.

  1. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Putten
    Oke dan zou ik mijn Hawk prop kunnen proberen die zijn 16x16 small indien het in de buurt komt kan ik dat nog
    aanpassen , voordat ik ze aanschaf eventueel , zijn geen APC prop prijsjes namelijk .

    mvg Andre
     
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Andre',

    Op de Tattu 4s / 2300 staat 45C. Maar dat laatste zegt nauwelijks iets. Iedere fabrikant doet maar wat. Er is geen controle op.
    De lengte is circa 10,4 cm. De breedte circa 3,2 cm. De hoogte circa 3 cm.

    Mijn ervaring met snelle toestellen is gering. Ik vlieg nu met een curare die 175km zal gaan.
    Met een Ion Pro heb ik een stukje gevlogen en met een Kwikkie van Gert-Jan. Beide lukten wel.
    Als ik filmpjes zie van toestellen die 400-500 km vliegen, lijkt me dat voor mij niet haalbaar.
    Ik schat dat 200-300 km wel haalbaar zal zijn op den duur.
    Los daarvan, lijkt het me ook aardig om nog wat van je vliegtuig te kunnen zien.

    Ik heb overigens ook nog een Massimo (grote delta) in aanbouw staan.
     
  3. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Putten
    Je had het over 4S 2600mah of zijn het 2300mah ? wel een mooi maatje op zich , 45C zegt inderdaad niet alles, de Turnigy Nano-Tech Plus 2200mAh 4S 70C gebruik
    ik nu een jaar en geven veel power 100A kunnen ze makkelijk aan, ze hebben inmiddels ook al veel vluchten achter de rug en worden amper heet , wel voorverwarmen.
    in mijn Mini-Hawk en Projeti , de Mini-Hawk zou ook wel een tussentoestel zijn voor jouw denk ik 250km met een vaste prop (geen vertraging)
    de Kwikkie van Gertjan ken ik niet ook de Massimo niet.
    Ik heb vorig jaar een F5D toestel gehad van Bruce maar zo'n toestel is echt wel een stapje verder vond ik
    vooral het landen was een uitdaging omdat hij blijft ''doorgaan'' en alleen te vliegen bij goed zicht weer, het vliegen op zich ging prima
    vandaar dat ik nu de Avionik met flaps besteld heb .

    mvg Andre
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Wil kan na dat groene ding van mij verder met een turnleft en daarna de avionik.
    Dit is de motor voor mijn Avionik.
    De vertraging en adapterplaat moet ik nog bestellen.
    16182524006604168757597179197787.jpg
     
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Andre'.

    Ik heb ze hier voor mij liggen en het is toch 2300 mAh.
    Fijn dat de Turnigy's zo goed bevallen!

    Leuk overigens dat je ook een Avionik besteld hebt. Misschien kunnen we deze zomer eens een mini-meeting organiseren.

    GJVO (Gert-Jan) heeft voor mij een plannetje uitgestippeld.
    Binnenkort ga ik met zijn Speeder vliegen. Deze is 140cm span met een brede koorde. De piepschuim vleugels zijn ingedekt en daarna voorzien van glasvezel.
    De romp is houtbouw. Gert-Jan kan je er uiteraard meer over vertellen.
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.837
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Zijn deze 5 cellen ook geschikt voor in de groene WdeW speeder, of is daarvoor meer mAh nodig?
     
  10. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Putten
    Eerst maar eens binnenkrijgen, ik ben niet zo'n snelle bouwer , ik vlieg liever , zeker nu het mooie weer eraan komt .
    maar D19 is dat de opvolger al of gewoon een vervangend naampje .
    Indien jullie deze maat kwijt kunnen 88x34x50 zou je kunnen overwegen om een 2200mah 5S 50C van HRB erin te plaatsen
    We vliegen hier nu geruime tijd mee , ze zijn lichter en compacter en presteren prima .

    mvg Andre
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De D17 is verleden jaar iets aangepast, iets met de dichtlip van de welfkleppen.
    De ene Sergey noemt hem nog de D17, de andere noemt hem D19.
    En hij is nu bezig met een nieuwer model, de mallen worden binnenkort gefreest.
    Iets dikkere romp en neus zodat er een iets grotere motor in kan.

    Wat betreft accu's, er kan maar een bepaald vermogen in een bepaald gewicht en afmeting.
    Ik geloof geen enkele lipo leverancier meer, als je bijvoorbeeld een Lemon 1800 koopt blijkt dat achteraf, na contact met de fabrikant maar een 1650 te zijn.
    De meeste mensen zullen dat toch niet merken want niemand vliegt zijn accu helemaal plat.


    GJ
     

Deel Deze Pagina