Hallo. in mijn HPI RS4 Pro 2 heb ik een Corally BMS Brushless combo. Maar er zit een tandwiel (23t ong) En die krijg ik maar niet los. Wie heeft er een tip voor mij? Misschien is er ooit locktite op gedaan?
De vorige eigenaar van mijn Muggy had de pinion ook vastgelijmd met rode loctite. Ik heb hem warm gemaakt met zo'n brandertje van de action en hem met een goede inbussleutel losgerdaaid: https://www.google.com/search?q=cre...6xK6gCw&bih=688&biw=1455#imgrc=X5NZaFz6wiyZLM Daarna nog even iets verwarmd omdat er ook Loctite tussen de pinion en de as zat. Let wel op dat je de as niet heet stookt, alleen de pinion een beetje warm maken en snel verwijderen.
gezien de kleine imbus wss al snel kapotgedraaid is, kun je dien ook uitboren tot tegen de motor as. Als er nog eens loctite ook tussen de as en de pinion zit, moet je nog altijd verwarmen, maar alle beetjes helpen.
Ik heb hem er af gekregen! gewoon met een schroevendraaier er af gewipt, niet de goede optie maarja. De motor en esc zijn dit weekend helaas kapot gegaan in de regen :I
umm, ik had gewoon het idee dat de motor wat ruw draaide, en moeite had om op gang te komen. meer kan ik niet vertellen, want ik weet weinig van motors
Als de motor ruw draait dan is er 1 van de 3 wikkelingen onderbroken, dat kan de verbinding zijn in de motor stekker maar ook de regelaar als je daar mee gaat rijden geraakt alles defect.. Bij storing eerst uitmeten in welke van beide het probleem zit , dat kan je doen door een van beide te vervangen , maar veiliger is meten, kan je dat zelf niet omdat je het gerief of de kennis niet hebt hulp vragen. Het is een technisch hobby probeer zo snel mogelijk wat kennis op te doen om met een Ohm meter te werken, ander ga je nog veel stuk maken.
nee zo bedoel ik het niet, niet zo ruw, maar meer dat de motor gewoon versleten is. ik heb wel eens gehad dat een wikkeling kapot was, en dat is nog erger.
Kogel lagers verslijten, dat voel je als je met de hand draait, en lawaai , onder stroom, maar dan draait alles nog