De Banckert 1:50

Hallo,
Hierbij weer een update.
Het schip in de primer gespoten, en daarna het dek zwart gespoten.
Inmiddels met de opbouw begonnen.
Alles past eigenlijk niet lekker, en niet alles staat duidelijk op tekening.
Maar tot nu toe is het aardig gelukt dacht ik zelf.
Hierbij nog wat foto's.
Wordt weer vervolgd.
Gr. Peter
IMG_2615.jpeg
IMG_2672.jpeg
IMG_2673.jpeg
IMG_2671.jpeg
IMG_2674.jpeg
 
Hoi,
Hier weer een kleine update.
Inmiddels al een eind gevorderd met de bovenbouw.
De stuurhut was een leuke uitdaging, met name de schuine delen met raampjes.
Maar met geduld is het toch aardig gelukt al zeg ik het zelf
Ik ga nu eerst nog alle houtdelen maken, daarna gaat alles in de grondverf.
En daarna?,….. dat wordt weer vervolgd.
 
Hallo,
Weer een stukje verder.
Een aantal zoekertjes gemaakt, zodat de delen apart gespoten en afgebouwd kunnen worden.
Ook met de mast begonnen.
Van boven tot onder geheel doorgeboord met een 3mm boortje. Een verbindingstukje messing buisje gebruikt.
Dit alles voor de stroomdraadjes/verlichting.
Tot later.
Groet Peter
IMG_2769.jpeg

IMG_2770.jpeg

IMG_2771.jpeg


IMG_2777.jpeg
IMG_2776.jpeg
 
knap bedacht van die pennetjes, is niet alleen gemakkelijk om na het schilderen te gebruiken om alles netjes terug op zijn plaats te zetten.
Ik gebruik ze ook vaak voor kleine dingen goed vast te zetten. doordat er niet kan geschoven worden met het onderdeel is de verlijming ook een stuk sterker. ( de rol tegen de wand bij voorbeeld of een bolder op het dek)
 
Op mijn Smit Finland alle kleine attributen aan dek voor het schilderen voorzien van 1 mm RVS pennetjes en gaatjes in het dek geboord. Na het schilderen gefixeerd met CA-lijm. De sleeplier geborgd met 2 M2-boutjes. In de fundatie 1,5 mm gaatjes geboord, CA-lijm in laten lopen en M2- draad in getapt. Op die manier is de lier demonteerbaar voor onderhoud of reparaties. Gr. Klaas
 
Op mijn Smit Finland alle kleine attributen aan dek voor het schilderen voorzien van 1 mm RVS pennetjes en gaatjes in het dek geboord. Na het schilderen gefixeerd met CA-lijm. De sleeplier geborgd met 2 M2-boutjes. In de fundatie 1,5 mm gaatjes geboord, CA-lijm in laten lopen en M2- draad in getapt. Op die manier is de lier demonteerbaar voor onderhoud of reparaties. Gr. Klaas
1.5mm gaatje boren en dan draad tappen kan ook, waarom boor je dan eerst gaatje, doet er drup ca-lijm in en tapt hem, heeft dat zelfde effect als bijvoorbeeld loctite gebruiken in het grote werk om berging te realiseren of is het eerder voor waterdichtheid?
 
Laatst bewerkt:
Diverse bemanningsleden op mijn schepen hebben ook een messing pen ergens om ze op hun plaats te houden.
Meestal in de voetjes (de staande figuren) maar sommige pechvogels hebben ook een messing pen in een lichaamsdeel 'waar de zon nooit schijnt' (Sorry, tekst van Gordon)
Maar ja, die wilden zo nodig zitten.
En één vrouwelijke passagier op mijn Steamlaunch 'Hanja' heeft zo'n pen in haar buik.
Of ze later nog zwanger kan worden, daar is de medische wetenschap nog niet zeker van.
 
Back
Top