Bij mij niet hoor... Wat er niet is kan ook niet grijs worden...nu zijn de spatels grijs en ... verhip! je haren ook.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bij mij niet hoor... Wat er niet is kan ook niet grijs worden...nu zijn de spatels grijs en ... verhip! je haren ook.![]()
Hallo Klaas,Geen dank hoor Peter! De SE heb ik ook jaren over gedaan om het op te maken. Gebruik nog altijd de zwarte spatels. Gr. Klaas.
Ik kan alleen maar @Zeiler en Klaas gelijk geven:
De motorsteun opnieuw laten printen, maar dan met zijwanden voor de stevigheid.
Én ventilatiegaten aan de voorzijde. Er zitten niet voor niets ventilatiesleuven aan de voorzijde van het motortje zelf...
Krick heeft meer dan uitstekende motorsteunen te koop, waarbij je ook de hoek van de motor t.o.v. het vlak kunt instellen:
Krick 63920 Verstelbare steun speed 380/480 + brushless
Geen reclame, maar gewoon een voorbeeld van een goed ontwerp.
En een dubbele cardanas. Voorkomt teveel lawaai en slijtage. Zo te zien heb je ruimte genoeg om je motor wat verder naar voren te verplaatsen.
Slijtage van je motorlager is op zich niet zo'n probleem, die motortjes kosten geen vermogen.
Alleen het demonteren van de kapotte- en het monteren van een nieuwe motor kost bij een scheepsmodel wel eens wat zweet en lelijke woorden...
Zeker als de motor op een ongunstige plaats staat om er 'lekker' bij te kunnen)
Slijtage van je schroefaslager is wél een probleem; als die niet meer goed afdichten heb je onherroepelijk lekkage via je schroefaskoker. En probeer die maar eens te vervangen... Dat is een lastige klus.
Onderstaand een plaatje van zo'n dubbele cardan:
Bekijk bijlage 612664
Deze is kant-en-klaar, maar in jouw geval: nog zo'n rooie koppeling kopen
Bekijk bijlage 612665
met één verlengstuk kopen:
Bekijk bijlage 612666
Het aanpasstuk aan je motoras samen met het rode scharnierstuk laten zitten, het aanpasstuk aan de schroefas uit het rode scharnierstuk trekken, daarvoor in de plaats dat verlengstuk zetten, het 2e rode scharnierstuk daarop zetten en het aanpasstuk voor je schroefas daar weer op.
Schroefas vastmaken en klaar.
Zorg er wel voor dat de 'gaffels' van beide scharnierstukken in één lijn zitten! En je bent voor 11 euro klaar.
Als laatste tip: zet de motor in de steun vast met inbusboutjes met een ringetje er onder.
Dat monteert een stuk makkelijker. Vaak moet je de schroeven waarmee de motor vast zit onder een hoek vastzetten of losdraaien; een kruiskop of een platte schroevendraaier heeft dan moeilijk grip.
Een inbussleutel (desnoods een ingekorte) heeft veel betere grip onder lastige omstandigheden.
Wat een verhaal weer...
Succes!