0 pitch in 3d mode afstellen ?

• Topicstarter Topicstarter Trail
  • Startdatum Startdatum
T

Trail

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een belt cp v2 waarvan het nulpunt van de pitch in 3d mode niet op het centerpunt zit van de throttle stick maar zo rond de 65-70%.

Ik wil dat graag goedkrijgen en heb een standaard esky zender die ik niet kan programmeren. Ik zal dus aan de hardware moeten sleutelen :(

Nou dacht ik dat ik momenteel dus teveel down-pitch heb aangezien ik met de stick in het midden teveel naar beneden wordt gedrukt.. ik moet dus OF de swashplate naar beneden zien te krijgen dmv alle drie de pushrods vanaf de servos naar de swashplate een paar slagen vaster te draaien.. OF moet ik nou de twee lange rods die naar de blades gaan een paar slagen vaster draaien ?

In non-3d mode vliegtie perfect :confused:

M.vr.gr,
~Trail.

Denk dat je de handleiding van de zender even op moet zoeken. Ik geloof dat er op de Esky zenders ook van die DIP switches zitten. Gooi je deze op een bepaalde stand, dan kun je met de sticks de pitch zetten in de vliegmodes. Zo is het iig bij Walkera en dacht dat mijn Lama V4 van Esky ook zoiets had.

Kijk daar heb ik nou aan :)

Helemaal gelezen en ga morgen mn heli eens overnieuw onder handen nemen :)

Bedankt voor de link!
~Trail.

Nou allemaal prachtig..

servos staan zo recht mogelijk..
de swashplate staat kaarsrecht..
de pitch van elke blade staat inmiddels perfect op 0 bij mid stick idle up..
de pitch van beide blades zijn inmiddels ook hetzelfde..
mn center of gravity EN overall massa van de blades zijn nu ook perfect gematched..

maar de blade tracking is off..

na een halve dag sleutelen om mn pitch perfect te krijgen vind ik het nou niet zo'n leuk idee om nu ineens de pitch per blade weer verschillend in te stellen voor de blade tracking.. ik heb het gevoel dat ik iets mis..

Ik wil mn blades op dezelfde pitch hebben EN mn blades perfect trackend hebben.. het lijkt bij mij wel het een of het ander.. voor vandaag geef ik het maar op..

Iemand ideen ? Het toch niet logisch dat de pitch eerst perfect hetzelfde moet zijn EN dat je daarna de pitch instelling moet verzieken om je blades trackend te krijgen ?

Kwor' er gek van :(
~Trail.

Hoi,

Het geeft niet als 2 bladen verschillende pitch hebben, zo veel verschil zal het namelijk niet zijn.

Wel belangrijk is dat je 1 blad even merkt, met een plakkertje of stift, en die op 0 laat staan, dan kun je namelijk werken met de andere kant om je bladen perfect op 1 lijn te krijgen (tracking).

Als je een blad gekenmerkt hebt door middel van een lijn of sticker op de tip van 1 blad, kun je als je de heli laat optoeren goed zien of die boven of onder de andere staat. Als je dan de andere bijwerkt door middel van het lange linkje zul je ze op een gegeven moment beide op 1 lijn krijgen.

Veel succes.

Remon

Kijk even voor de zekerheid of je bladen even zwaar zijn. Haal ze gewoon los van de klampen en schroef ze aan elkaar met een van de boutjes. Houd dat boutje vast tussen duim en wijsvinger (niet knijpen) en je ziet direct of dat het geval is Is het zo dan kun je dat met plakband oplossen

Groeten
Martin

De bladen zijn niet alleen even zwaar volgens de blade balancer, het zwaartepunt is ook gelijk volgens het stanleymes en een pennestreepje :S

Zomaar wat puntjes..
Zijn het standaard bladen, of bladen van een merk wat normaal niet wordt geleverd bij die Esky heli?
Elk merk blad is anders qua gewicht, profiel en eigen zwaartepunt.
Wat meer gewicht of een andere vorm in de bladen kan snel negatief werken op sommige kunststof onderdelen van kleinere heli's.
Zitten er misschien dempers in de kop en zijn die nog goed?
lopen de armpjes die je bladverdraaiing aansturen allemaal mooi soepel, zonder speling en veren ze niet onder belasting?

wat ik heb gedaan is heel simpel had ook veel last van blad spoor :mad: bleef ook maar komen ene ingesteld en was het andere weer niet goed wat nu??
carbon bladen van esky?? duur 30-, maar geen blad spoor meer alles super niets meer aan doen! altans dit werkte bij mij..

eat sleep heli lol

Back