1:10 4wd off-road modellen

Als je een DB01R koopt moet je nog een kap en een vleugel kopen, dan ben je even duur als een b44 die kwalitatief zeker veel beter is. Met mijn DB01 heb ik niks als problemen, ik raad hem echt af. En het is volgens mij ook niet echt een auto voor op de baan mee te rijden, meer een basher.

Als je een DB01R koopt moet je nog een kap en een vleugel kopen, dan ben je even duur als een b44 die kwalitatief zeker veel beter is. Met mijn DB01 heb ik niks als problemen, ik raad hem echt af. En het is volgens mij ook niet echt een auto voor op de baan mee te rijden, meer een basher.

Ik heb met mijn db-01 één probleem gehad en dat was een ball connector die uit m'n hub kwam zetten omdat het schroefdraad in het plastic weg was.
Maar dat probleem is al opgelost bij de DB-01R door een andere bevestiging. (overigens een erg simpele fix.)

Verder is het enige zwakke punt de diffs. en dan met name achter.
Bij zwaardere motoren wil door hitte opbouw de pulley achter nog wel eens smelten.
Maar dit is met de outdrives van de 501x op te lossen.

Verder zijn er in de UK genoeg rijders die hem als clubracer gebruiken.
Qua aandrijflijn, ophanging en instelmogelijkheden doet ie nagenoeg niet onder voor een 501/511 omdat het grootste gedeelte van de onderdelen daarin hetzelfde is.
Dus waarom je er niet mee zou kunnen racen snap ik niet echt.

Of de B44 een betere racer is. Ongetwijfeld.
Maar als het de keus is tussen een DB-01R met kap en wielen of een B44 zonder batterijen...

Schumacher Cat SX Dan kun je ook je cellen weer terug solderen ;-) Past ook gewoon een 2s lipo in....

zeker ook geen slechte auto , alleen zijn er wijnig of geen bnk piloten die hem echt goed krijgen .
moest ge voor nen tamiya gaan dan ging ik persoonlijk voor een trf versie en niets anders.
maar blijf er bij dat de BMAX veruit het plezantste rijd dit weleens waar mischien ook door de flex in die auto . en voor zijn prijs al heel veel heeft.
moet natuurlijk wel zien of je eenvoudig aan stukken kunt geraken van een der welk merk je ook koopt.

Ik heb zojuist besloten dat ik niet over ga op saddle packs. Voornamelijk omdat ik de accu's dan niet meer in mijn slash kan gebruiken, maar ook omdat op deze manier mijn zus ook nog gebruik kan maken van de accu's.

Op deze manier zouden enkel de DB-01 en de Lazer ZX-5 over blijven.
Wat zijn jullie meningen hierover? Welke zouden jullie aanraden?

Even om alles nog wat meer op te helderen, ik ben niet competitief ingesteld. Bij ons op de club wordt voornamelijk gereden met 1:8 en 1:5, elektro is voor de meesten iets wat ze erbij hebben. Ik ben wel geïnteresseerd om de auto goed af te stellen op de baan.
Ik zal dus ook niet meedoen aan officiele wedstrijden of kampioenschappen. Misschien in de toekomst, maar voorlopig niet omdat ik gewoon te weinig tijd heb i.v.m. mijn studie.

Zoals ik al zei, 1:8 buggy's en truggy's; en een paar 1:5 baja's en marders.
Qua elektro is het heel erg verdeeld, maar veelal traxxas. Echt rekening houden met merken ivm spare parts hoef ik niet te doen, want de meesten komen gewoon rijden, en als het kapot is is het over, spullen bestellen en volgende keer beter. We zijn allemaal recreatierijders, dus de eis om veel spare parts te hebben geldt bij ons niet echt ;)

Er is ook nog de HPI Cyber 10b. Volgens mij vergelijkbaar.
Zou ik ook nog even naar kijken wat die kost en wat de ervaringen zijn.

Tweede vraag trouwens. Wat voor regelaar/motor combinatie wil je gaan installeren?

De Cyber 10B vind ik er zelf een beetje kiddy uit zien, misschien slecht om een model om zijn uiterlijk af te kraken, maar het oog wil ook wat vind ik, dus die gaat het helaas niet worden :x

De motor ben ik nog niet over uit, ik zie vaak dat er brushless motoren tussen 3,5 en 8,5 turns in geplaatst worden. Een brushless set heb ik hier zo niet liggen, dus het zal voorlopig in elk geval voorlopig brushed worden. Misschien 15x2 ofzo?

ik Heb zelf een db01.
heb er een 5,5t brusless systeem van novac in en rijd dus een 65km.
en kan nog veel harder als het moet.
wel zitten er veel hopups op.
de db01R zitten deze hopups er dus dan al op.
ik heb nog geen probleemen gehad, alleen de diff is idd een gevoelig punt.
daarom heb ik voor een oneway diff en achter de kiramiche kogels met de 501 houders.
en de diff niet te los zetten.
de armen zijn sterk en de aandrijfing ook, het voordeel is dus dat ze afgesloten zitten. en ik rij er voor de deur om te testen en in het mulle zand om echt los te gaan.
en geen probleem gehad.
ik doe er geen wetstrijden mee dus daar kan ik niks over zeggen.

gr Sander.

Ik heb de knoop doorgehakt, ik heb besloten om toch op saddlepacks over te gaan (ik heb hier nog 3 stickpacks liggen die ik in mijn slash kan gebruiken, mijn zus rijdt er meestal toch maar eentje leeg).
Ik heb zojuist de AE B44 besteld. Ik ga ook proberen om een zo leuk mogelijk bouwverslag te maken, aangezien ik deze hier op het forum nog niet kon vinden.

De motor ben ik nog niet over uit, maar dat zal voorlopig brushed zijn (ik denk richting 15 turns). Daarna eerst accu's aanschaffen. Als de bankrekening het toelaat zal ik een brushless set bestellen.

Bedankt voor jullie input allemaal!

Hey man,
goede keus lijkt me.
Ik pik overal tweedehands brushless setjes op voor tussen de 50 en 70 euro; als ik jou was zou ik brushed meteen overslaan. Je moet toch ook investeren in de saddle packs, pik er meteen een setje bij op. Anders bij Hobby King of zo.

Hey man,
goede keus lijkt me.
Ik pik overal tweedehands brushless setjes op voor tussen de 50 en 70 euro; als ik jou was zou ik brushed meteen overslaan. Je moet toch ook investeren in de saddle packs, pik er meteen een setje bij op. Anders bij Hobby King of zo.

Ja je hebt gelijk, ik kan nu wel 20-30 euro uitgeven aan een brushed motor, maar ik wil toch over op brushless.
Ik heb zojuist alles besteld om de setup af te ronden.
2x Intellect 3600mah nimh's om saddle packs te maken
5.5T ezrun V2 60A combo
en 18, 20 en 22t pinions (dit wordt even proberen, misschien bijbestellen).

Heb gelukkig een verkoper op ebay kunnen vinden die de sets niet in hong kong, maar in Bristol, UK heeft opgeslagen. Dat is denk ik in een paar werkdagen tijd hier ipv 2 tot 3 weken.
80 euro incl verzenden, volgensmij dezelfde prijs als de shops in hong kong (let wel: 60A regelaar ;) ).

p.s. ik heb vandaag een mailtje gehad dat de kit vandaag met de post mee ging, dus morgen kan ik beginnen met bouwen.
Ik ga tussendoor zeker foto's maken, dus dan zijn we hier weer een bouwverslagje rijker.

Laatst bewerkt:
Back